Svar

Intet antennesignal!?

Omdømme 7
Badge +10
På ca. halvdelene af mine kanaler, nok dem udenfor Grund pakken, får jeg denne besked:

"Intet antennesignal! Kontroller om dit antenne kabel sidder korrekt"

Jeg har uden held prøvet at genstarte Humax 4000 boksen, er der andre der får samme besked? Jeg har godt se kanalerne med Yousee TV/Film appen.
icon

Bedste svar af Radiomanden 30 April 2019, 23:08

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Nej der er ingen problemer, men problemet kan være signalet, Grundpakken ligger på QAM 64 og de øvrige kanaler er på QAM 256 som stiller større krav til signalet, er mere følsom for støj.
Omdømme 7
Badge +10
Det skete bare lige pludseligt sidste nat og virker stadig ikke...
Omdømme 7
Badge +10
Er der prøvet med et andet kabel.?
Omdømme 7
Badge +10
Jeg lavede en genstart, efter at have sat kabelet direkte i boksen, så virker det, men jeg har længe haft en splitter i kabelet uden problemer, så jeg kan se TV uden at bruge boksen...

Men nu genstartede boksen helt op, det gjorde den ikke 1. gang, så det er nok årsagen det virker...
Omdømme 7
Badge +10
Ja, væk med den splitter, de kan gøre mere skade end gavn.
Omdømme 7
Badge +10
Men det har virket med den i over et halvt år... har kun gode kabeler...

men jeg har ikke skubbet til kabeler eller andet, det skete bare lige sidste nat, men nu stoppede Yousee TV og Film appen også med at virke så noget måtte der gøres. 😮
Omdømme 7
Badge +10
Som skrevet en splitter gør mere skade end gavn, hvilket du jo fandt ud af.
Omdømme 7
Badge +10
Jeg tror det var/er en fejl fra Yousee's side da det som sagt har virket længe med den splitter, selv når min rengøringshjælp støvsuger og har skuppet til kabelerne har det stadig virket...
Omdømme 7
Badge +10
Brug en sådan.
https://www.av-connection.dk/?PGr=11038

Ikke skrammel som det her.
https://www.av-connection.dk/?PGr=886
Omdømme 7
Badge +9
Hej Jorn-Hansen

Markér gerne bedste svar i tråden, der gav afklaring 🙂
Omdømme 7
Badge +10
Hej Kasper,

Jeg har ikke skiftet til at bruge min Splitter igen, så jeg har ingen afklaring endnu...

Jeg har stadig et andet problem, for at skrive her må jeg skifte Internet Browser da Google Chrome ikke virker, kan du eller i hos Yousee kan vel ikke give en forklaring på det?
Omdømme 7
Badge +10
Har du nulstillet Browseren.? Slettet Gamle filer/Case/Cookies.? Har selv ikke kunne logge på her, men efter at have slettet ovenstående, så var det i orden.
Omdømme 7
Badge +10
Det virker sådan set godt nok at læse, men vil jeg poste/skrive, noget sker der bare intet efter jeg har trykket på "Besvar" det står bare og ''buffer/loader" men bliver ikke slået op...
Omdømme 7
Badge +10
Men Radiomanden, var det også kun med Google Chrome det ikke virkede for dig?
Omdømme 7
Badge +10
Ja, kunne godt indtil jeg fik nulstillet Chrome komme på med anden Browser.
Kunne godt komme på uden log in, men kunne ikke logge ind så der kunne skrives.
Omdømme 7
Badge +10
Ok, Jeg lever nok med at skifte Browser, men jeg kan ikke leve med at Humax Boksen altid skal stå tændt når jeg skal se TV, så må jeg købe en anden Splitter... 🙂
Omdømme 7
Badge +10
Bruger altid Humaxen, da Flow TV bruges meget lidt.
Omdømme 7
Badge +10
I vinter tiden ser jeg meget SVT og NRK TV, men da jeg ser tennis mest på Play er det bare om mit Yousee Internet virker. 🙂
Omdømme 7
Badge +10
Da nettet var nede her sidst, grundet nødvendigt vedlighold, brugte jeg Shield TV og Data deling fra Mobilen.
Der skal gå en del galt inden der ikke kan ses TV. Sidste udvej er DR kanalerne på egen antenne.
Omdømme 7
Badge +10
Jeg har en anden udvej også, da jeg har en PC med Fiber Internet, kan den også bruges til at se TV.

Jeg har haft Fiber i 8-9 år og kun oplevet ca. 30 minutter en nat for en del år siden det var nede, har aldrig oplevet det i dag timerne, så de behøver nok ikke vedligeholde det...

Men jeg er godt tilfreds med mit Yousee Internet da det virker for det meste. Men godnat. Lukker denne Browser ned, jeg bruger til at skrive her...
Omdømme 7
Badge +10
Jeg er skiftet tilbage til min Splitter og får nu ikke mere,

"Intet antennesignal! Kontroller om dit antenne kabel sidder korrekt"

Så det virker igen, mit gæt det var en periodisk fejl af en slags...
Omdømme 7
Badge +10
Kun en test... Det virker nu igen at skrive/poste her med Google Chrome og høre musik, uden jeg har slettet Cookies. 🙂

Besvar