Svar

indstilling af humax fjernbetjening

Har lige fået Yousee boks med humax fjernbetjening. Jeg har kodet fjernbetjeningen, så den både styre mit samsung tv og boksen. Men syntes ikke jeg kan skifte imellem de forskellige source (Hdmi 1,2 osv) så hvis jeg streamcaster, så går den automatisk over på den hdmi, men når jeg så vil tilbage til den hdmi som min Yousee boks er på, så skal jeg bruge min gamle fjernbetjening, for at kunne navigere mellem de forskellige sourcer. Ellers virker fjernbetjening godt. Men kan det være rigtigt jeg skal bruge den gamle fjernbetjening til dette, eller kan den nye indstilles til dette. ?

icon

Bedste svar af Radiomanden 10 December 2021, 10:58

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Hvis der bruges HDMI CEC, så klarer de enkelte enheder selv at skifte til den HDMI Port hvor de er tilsluttet.

Der bruges HDMI CEC, og mit der skiftes også automatisk over på den korrekte Hdmi port, når jeg streamer. 
Men problemet er, når jeg så er færdig med at streame, og vil over og se TV igen, så gør den det ikke automatisk, og så kan jeg manuelt finde den Hdmi som min boks er på. Og det kan jeg kun på min originale fjernbetjening ser det ud som ?

Omdømme 7
Badge +10

Jeg har samme problem, måske hvis man køber en uorginal Samsung TV fjernbetjening, kan den måske indstilles til at kunne bruges til boksen også...

Omdømme 7
Badge +10

Der bruges HDMI CEC, og mit der skiftes også automatisk over på den korrekte Hdmi port, når jeg streamer. 
Men problemet er, når jeg så er færdig med at streame, og vil over og se TV igen, så gør den det ikke automatisk, og så kan jeg manuelt finde den Hdmi som min boks er på. Og det kan jeg kun på min originale fjernbetjening ser det ud som ?

Går ud fra at når der ikke bruges Humax boksen så er den slukket, når den så tændes vil den skifte over til den HDMI Port hvor den er tilsluttet.

Måske, men da underligt at den medfølgende fjernbetjening ikke kan læse problemet. 

Omdømme 7
Badge +10

Det er den ikke beregnet til, da CEC sørger for at skifte når boksen tændes.

Går ud fra at når der ikke bruges Humax boksen så er den slukket, når den så tændes vil den skifte over til den HDMI Port hvor den er tilsluttet.

Nej, har prøvet at slukke for boks og så tænde igen, men den kommer så ikke automatisk over på korrekte Hdmi port ? 

Nej, den kommer ikke automatisk over på korrekte Hdmi port, selv km jeg tænder og slukke for boks på Humax fjernbetjeningen. Jeg er nødsaget til at bruge gl.fjernbetjening og vælge hdmi1 som min boks er på

Omdømme 7
Badge +10

Så er der noget som ikke fungerer korrekt. Har ikke haft problemer med det på et Panasonic.

Så er der noget som ikke fungerer korrekt. Har ikke haft problemer med det på et Panasonic.

Når jeg har haft slukket for både tv og boks, og jeg så tænder op igen, så starter tv altid på den hdmi port jeg sluttede på. Men hvis jeg sidder og ser alm tv, og vil streame, så starter min streaming automatisk på rigtige HDMI port.. Men underligt 

Omdømme 7
Badge +10

Det er bedst at tilslutte et boks til Samsung TV til HDMI port 2...

Omdømme 7
Badge +10

Jeg var ude og købe en uoriginal fjernbetjening til et Samsung TV, den kan styre Humax 4000, pånær det at slukke den, men tænde boksen kan den...med den kan også skiftes mellem HDMI portene...

Omdømme 7
Badge +10

TVet vil så kunne slukke den via CEC når det slukkes.

Omdømme 7
Badge +10

Jeg syntes det er en ulempe boksen slukker TV’et som min Media boks gør når den slukkes, hvis man vil til at bruge Humax boksen og forsat have TVet tændt.

Omdømme 7
Badge +10

Man kan jo så deaktivere sluk funktionen på TVet. Nu bruger jeg kun en Medie boks, så der er ingen problemer.

Jeg var ude og købe en uoriginal fjernbetjening til et Samsung TV, den kan styre Humax 4000, pånær det at slukke den, men tænde boksen kan den...med den kan også skiftes mellem HDMI portene...

Okay, hvilken fjernbetjening købte du så. ? 

:relaxed: Jeg forstiller mig givet, en  universal fjernbetjening .at Jorn-Hansen købte. 

Omdømme 7
Badge +10

Nej, det er en fjernbetjening kun beregnet til Samsung TV’s, SINOX SXR1010 hedder den, kan købes hos bla. Føtex, vi har ikke andre butikker der sælger TV og tilbehør i min større nabo by...

Nej, det er en fjernbetjening kun beregnet til Samsung TV’s, SINOX SXR1010 hedder den, kan købes hos bla. Føtex, vi har ikke andre butikker der sælger TV og tilbehør i min større nabo by...

Når ok Jorn- Hansen, Fint kan den så også passe til flere modeler så

Jeg gemmer lige navnet, kan se den fås i HI FI Klubben også :relaxed:

Omdømme 7
Badge +10

De har også en beregnet til feks LG TV’s, det smarte er man isætter bare batterier og den kører uden videre indstillinger… især er det nu let med Tekst TV, som er meget omstændigt at bruge på den originale Fjernbetjening...

De har også en beregnet til feks LG TV’s, det smarte er man isætter bare batterier og den kører uden videre indstillinger...

:relaxed: Ja ok det er smart, Tak for tippet Jorn-Hansen