Spørgsmål

hvorfor skriver I aldrig hva nummer et afsnit har i en serie?


Badge

det er vildt irriterende, hvis man gerne vil se noget af en serie, at der kun kan læses en kort beskrivelse af afsnittet samt evt om det er sæson 1, 2 osv.

 

Det burde være fuldstændig indlysende, at en meget vigtig oplysning er, hvad afsnit der er tale om. Nu skal man gætte ud fra sendetidspunktet, men da der nogen gange kan være tale om genudsendelser, rammer jeg ikke plet hver gang.

 

Hvor vanskeligt er det, at skrive afsnittets nummer i beskrivelsen?.


9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det spørgsmål har også været stillet på FB, og det er en beslutning er taget at det ikke er med i beskrivelsen.

Hvor er det at disse oplysninger mangler?

Både på TV-boks YS-4000 og på PC med play.yousee.dk står der for langt de fleste serier som jeg har set både sæson og episode/afsnit. Det står på lidt forskellig måde på TV-boksen og på PC, og på PC vises det anderledes ved optagelser og arkiv end det vises ved streamingtjenester. Visningen på PC er for ganske nylig ændret, tilsyneladende tilbage til en tidligere version, fordi det var problemer med visning af navnlig optagelser, hvor der kun kunne vises 10 episoder/afsnit.

Badge

Det spørgsmål har også været stillet på FB, og det er en beslutning er taget at det ikke er med i beskrivelsen.

Undskyld mig, men det er dog det mest intetsigende svar at give. Hvad er den dybere årsag til at man ikke vil skrive nummeret? Er det for arbejdskraftkrævende? Næppe. 
Er der en person, der har analyseret sig frem til, at kunderne nok ikke ønsker det? 
jeg begriber simpelthen ikke tanken bag

Omdømme 7
Badge +9

Der blev på FB givet svaret at det vil blive givet videre til de ansvarlige, men hvad der så vil ske.?

Badge

Hvor er det at disse oplysninger mangler?

Både på TV-boks YS-4000 og på PC med play.yousee.dk står der for langt de fleste serier som jeg har set både sæson og episode/afsnit. Det står på lidt forskellig måde på TV-boksen og på PC, og på PC vises det anderledes ved optagelser og arkiv end det vises ved streamingtjenester. Visningen på PC er for ganske nylig ændret, tilsyneladende tilbage til en tidligere version, fordi det var problemer med visning af navnlig optagelser, hvor der kun kunne vises 10 episoder/afsnit.

Det er tv boksen - i dette tilfælde Operarejsens første sæson, men har også manglet numre på afsnit i andre serier

Omdømme 7
Badge +9

Hej @jakob og mette 

Tak for feedbacken, som jeg tager med tilbage herfra😊

SÅ vidt jeg kan se viser TV-boks YS-4000 både sæson, afsnit og årstal.

Det står ikke i selve beskrivelsen, men det fremgår både til venstre og til højre for feltet med beskrivelse.

Affotograferet skærmbillede fra TV-boks YS-4000.

 

SÅ vidt jeg kan se viser TV-boks YS-4000 både sæson, afsnit og årstal.

Det står ikke i selve beskrivelsen, men det fremgår både til venstre og til højre for feltet med beskrivelse.

 

Du kigger under “serier”. Hvis man kigger under optagelser/arkiv, så er der ingen angivelse af afsnit/sæson ved afsnit fra sæson 1.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej alle

Jeg har lige undersøgt dette nærmere, så her kommer min info på området. 

Førhen var det sådan, at man aldrig skrev episodenumre i selve programbeskrivelsen, men i dag bygges denne info/synopsis ud fra følgende model:

[age rating] [season #] [Episode #] [Episode title] [synopsis/description] [credits]

Det gør infoen mere overskuelig. Om infoen er der er naturligvis betinget af, hvorvidt vi får infoen leveret sammen med indholdet fra udbyderen af dette.

Så den information @jakob og mette ønsker er sådan set implementeret, men dog ikke bagudrettet på indhold, hvor det på tidspunktet ikke var en info, der normalvis var med. Igen, under forudsætning, at vi kan levere informationen.

Besvar