Svar

Hvorfor skriver I aldrig årstal for filmen? og forkert tekst i vedhæftet eksempel

Badge

Det ville være en god service hvis man også kunne læse hvornår den pågældende film var fra. Listen over medvirkende skuespillere skal vist også opdateres i det vedhæftede eksempel. De to hovedpersoner mangler helt :-)  

icon

Bedste svar af Kasper 21 November 2023, 10:18

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

YS har for nogen tid siden svaret på et tilsvarende spørgsmål, noget i retning af at de holder informationerne til et minimum, så det må være årsagen.

Forkerte tekster i beskrivelserne forekommer ofte. I reglen består fejlen i at der er byttet rundt på teksterne, så de passer til en anden udsendelse. Men nogen gange indeholder teksten noget vrøvl. Det opleves særligt på kanalerne National Geographic, Viasat Nature og Viasat Explore. Ved genudsendelser, også efter lang tid, er tekstfejlene ikke ændret.

Yousee fik ny EPG-leverandør på et tidspunkt. Jeg tror mere på, at det er synderen. Forklaringen med, at årstallet fylder for meget (den eneste forklaring, yousee kan give) , det lyder ganske enkelt for underligt. 

Omdømme 7
Badge +9

Fandt den “originale” tråd.

Badge

“mindre relevant information” Det afhænger jo af, hvem man er.
Gad vide, hvad en brugerundersøgelse ville komme frem til, hvad er relevant, og hvad ikke.
Jeg selv læser f.eks. sjældent beskrivelsen af indholdet. Efter den nye opdatering er man heldig, hvis der er skrevet noget som helst i beskrivelsen om de oplysninger, jeg er ude efter for at kunne blive fristet til at se en udsendelse. Ikke engang om en udsendelses genre, bliver der oplyst. (Jeg kan se på koe_privats billede, at der i det mindste står “Aktion”. Det findes ikke i min boks.)

Jeg vil hellere have oplyst genre, årstal, nationalitet, ophav, medvirkende. Så for mig kan i roligt fjerne beskrivelsen (ofte meget ringe eller forkert) og måske lave tags i stedet. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvia man virkelig savner info om film/serier, så brug https://www.imdb.com

Det øverst i denne tråd viste eksempel er fra en TV-boks med den gamle software. I en opdateret TV-boks ser det helt anderledes ud.

Omdømme 7
Badge +9

Det er måske så en 2000, den er jo på en gammel platform, 4000 og 5000 har en nyere og fælles platform.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Synopsis, som den her tekstboks også kaldes kan være meget teksttung og man har i sin tid valgt at sortere noget af informationen fra og herunder også årstal, men jeg vil bestemt ikke udelukke, at det kommer tilbage på et tidspunkt.

Badge

Det håber jeg sandelig.
Det underlige er, at de ord, man har valgt at frasortere er nogle, som gør en i stand til allerede i første linje, at kunne vælge noget man vil se eller ikke se. 
Den seneste fjernelse af  genre, gør at man er nødt til at læse hele indholdsbeskrivelsen, som måske og måske ikke fortæller en, hvad det er for en slags film… 

Omdømme 7
Badge +9

Som tidligere nævnt https://www.imdb.com så har man alt hvad der er brug for vedrørende film og serier.

Omdømme 7
Badge +9

Det håber jeg sandelig.
Det underlige er, at de ord, man har valgt at frasortere er nogle, som gør en i stand til allerede i første linje, at kunne vælge noget man vil se eller ikke se. 
Den seneste fjernelse af  genre, gør at man er nødt til at læse hele indholdsbeskrivelsen, som måske og måske ikke fortæller en, hvad det er for en slags film… 

Hej @mestermotte 

Det er en helt fair og konstruktiv kritik🙂

Vi tager gerne feedbacken og denne tråd med videre, hvis det viser sig at være mange til gene for de mange. 

Omdømme 7
Badge +9

Som tidligere nævnt https://www.imdb.com så har man alt hvad der er brug for vedrørende film og serier.

IMDB har rigtig meget information, ingen tvivl om det. Men hvis infoen kunne være direkte i den tilhørende tekst, så vil det nok være det nemmeste at læse den dér. Det kan jeg godt se😊

Besvar