Svar

Hvordan undgå optagelse af genudsendelser?


  • Deltager
  • 0 kommentarer

Hej. Hvordan undgår jeg på min Humax Tv-boks Model: YS-4000 at optage ALLE udgaver af en udsendelse? Jeg vil gerne optage alle afsnit af en bestemt udsendelse, men kun første gang den sendes, IKKE alle genudsendelser. Det var der mulighed for på min tidligere boks, men jeg kan ikke finde funktionen på den nye.

icon

Bedste svar af Kasper 27 January 2023, 09:04

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Alt optages individuelt, så undgås der genudsendelser, det kan ikke gøres på anden vis.

:slight_smile: Ja er givet smarteste, at vælge optagelser enkeltvis. Og kommende afsnit eller programmer. osv

Det er jo et tilbage skridt, det har jo før kunne lade sig gøre, det gør det ikke nemmere for os kunder men så længe vi betaler så går den, træls

Mvh Poul Rasmussens 

Omdømme 7
Badge +9

Du gør det, at kommer der en udsendelse f.eks i dag, og et nyt afsnit mandag i næste uge, så optages det der komme i dag, og der kan som oftest ses hvornår næste kommer, så optages den ligeledes, og så fremdeles, derudover ligger de som udgangspunkt også i Arkiv, så problemet er ikke uoverskueligt.

Du gør det, at kommer der en udsendelse f.eks i dag, og et nyt afsnit mandag i næste uge, så optages det der komme i dag, og der kan som oftest ses hvornår næste kommer, så optages den ligeledes, og så fremdeles, derudover ligger de som udgangspunkt også i Arkiv, så problemet er ikke uoverskueligt.

Det er blevet mere besværligt, basta og kunden har altid ret.

Mvh Poul Rasmussens 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke mere besværligt end man gør det til.

Omdømme 7
Badge +9

Alt optages individuelt, så undgås der genudsendelser, det kan ikke gøres på anden vis.

Hej 

Det er rigtigt, at der kan laves enkelt-optagelser for at undgå, at tv-boksen tager genudsendelser med. 

Ved markering af “Optag hele serien”, så er det sådan på nuværende tidspunkt i hvert fald, at genudsendelser tages med i serieoptagelserne og der ikke nogen anden vej omkring udover at programmere manuelt løbende. 

Man kan også blot optage alle serieafsnit, og derefter løbende slette det, der allerede er optaget. Der skal tages hensyn til at flere forskellige serieafsnit kan have samme serienummer i TV-guiden fordi de ligger i forskellige sæsoner fra dengang, de blev udgivet første gang.  Man skal også tage hensyn til at YouSees beskrivelse af de enkelte serieafsnit ret ofte er forkert så en beskrivelse hører til et andet afsnit end der hvor beskrivelsen ligger hos YouSee.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MS-ERIK 

Tak for at byde ind😊

Du har helt ret, det er også en måde at gøre det på. 

Hvis du eller andre ser fejl i programbeskrivelse eller lignende, så er man meget velkommen til at skrive til et medlem fra forum-teamet eller oprette en tråd om det. Så skal det selvfølgelig tilrettes.

Besvar