Svar

Humax YS5000


Badge

Har lige fået en Humax YS5000, dårligere tv boks skal man lede længe efter.

Når jeg starter et program forfra starter den ofte i det tidligere program og der kan ikke spoles frem de første 10 min.

Undertekster kan vælges nogen gange når man ser live tv, starter man forfra kan jeg ikke få undertekster, skifter jeg så tilbage til live tv kan undertekster igen nogen gange vælges.

Skifter man til en film, udsendelse der er i gang kan undertekster vælges men ikke altid men man kan ikke spole tilbage til start prøvet for at beholde underteksterne så skal man starte forfra så skal man vente på tidligere program og reklamer slutter for man kan jo ikke spole de første 10 min, så prøver man igen at få undertekster som selvfølgelig ikke kan lade sig gøre fordi man er startet forfra.

Ofte på live tv er der er tekster men kun noget af det er tekstet andre gange det hele, det var meget bedre på Cisco tv boks hvor man valgte undertekster fra tekst tv eller en kombination af de to tv bokse men tekst tv kan ikke vælges på  Humax YS5000 når udsendelse afspilles, har prøvet flere programmer som er set på Cisco tv boks og valgt undertekster fra tekst tv og det virkede også ved genstart, de er uden undertekster på Humax YS5000 ved genstart.

 

Jeg har sat min Humax YS5000 rigtigt op derudover er den blevet resat, genstartet flere gange.

 

icon

Bedste svar af Kasper 16 May 2023, 11:23

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Targa72 

Jeg er ked af at læse, at du ikke er tilfreds med tv-boksen😔

I forhold til start forfra, så skyldes det tv-guidens data og der kan have været noget dér, der har forårsaget, at den går længere tilbage ved aktivering af Start Forfra. 
Manglende mulighed for spoling har noget med rettigheder at gøre. Det kan der desværre ikke gøres noget ved. 

Det er ikke alt indhold der er undertekster på, men hvis du starter forfra, ser optagelser eller arkiv, så er der desværre ikke undertekter med. 

Så for nuværende er der desværre ikke så meget vi kan gøre, men din feedback er noteret og givet videre. 

Omdømme 7
Badge +9

Det med ingen undertekster har en fået at vide var et lokal område problem? Men er det ikke mere et generel problem med de 5000 bokse?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jorn-Hansen 

Det er både gældende for YS4000 og YS5000, at undertekster ikke viser sig på forskudt tv. Det med områdebestemt, det er jeg ikke helt med på. 

Omdømme 7
Badge +9

Ham der havde problemer med undertekster på tyske ARD og ZDF, fik at vide det var et lokalt problem, nu har jeg ingen problemer med undertekster hverken i tyske eller andre kanaler, måske fordi jeg kan forstå 6-7 sprog

men måske det ham her OP er et andet problem…

Badge

Det kan intet have med rettigheder at gøre den går helt tilbage i tidligere program, reklamerne kan jeg gå med til så længe de varer så det burde kun være i den tid jeg ikke kan spole.

Hvad med jeg skifter til f.eks. dr og programmet er i gang der kan jeg heller ikke få lov til at spole tilbage kun starte forfra.

Jeg havde håbet på hvis jeg fik undertekster på at jeg så kunne bevare dem når jeg spolede tilbage men nej jeg kan ikke spole tilbage kun starte forfra og så kan der ikke komme undertekster på.

 

“Det er ikke alt indhold der er undertekster på, men hvis du starter forfra, ser optagelser eller arkiv, så er der desværre ikke undertekter med.”

Jeg skrev netop at programmer jeg havde set på min tidligere Cisco boks var der undertekster på, samme program på  den nye ingen undertekster f.eks. Gutterne på kutterne på tv 2. når jeg starter forfra.

På Cisco boksen kunne der komme tekster på både ved forskudt tv, optagelser og starte forfra der trykkede jeg bare på tekst tv og valgte siden med undertekster.

Så hvis det her er standarten med den nye boks og jeg ikke kan få to nye af de tidligere bokse opsiger jeg mit tv hos Yousee og finder noget der virker.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er sådan 5000 boksen er, og for den sags skyld også 4000 boksen, Cisco boksene er udgået, da de er forældede.

Badge

Det burde være de to der var udgået og Cisco boksen der var den nye, den virker ca 100% bedre, men ok Yousee er gode til at gøre dårlige ting dårligere.

 

Omdømme 7
Badge +9

Cisco  boksene blev overtaget fra TDC, og er ældre end den nu for længst udgåede Humax 2000, derfor skrottes de, der er funktioner de ikke længere kan, og understøttelse/opdatering er ophørt. der skulle ikke være mange tilbage ude hos kunderne efterhånden.

Badge

TDC ja det var dengang det fungerede, det er inden for de sidste par måneder jeg fik en opdatering på min Cisco boks, vi har lige taget to Cisco bokse fra en med HD og en uden og de har hele tiden virket med undertekster både ved live tv, start forfra, optaget tv, så er det jeg tænker, nyere bokse og teknologien er kommet meget længere så det hele burde stadig være muligt.

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen af Humax boksene hvor der er/har været muligt at optage TTV, der kan fås tekster på Flow TV og på Arkiv. og på udsendelser der har ligget som forhåndsvisning, på TV2 kalder de det for Snigprimiere.

Dette er for 4000 boksen, det kan være lidt anderledes på 5000, den har jeg ikke.

Badge

Rigtigt det er lidt anderledes på 5000 boksen men vi når stadig til det samme, og med vejledningen til 5000 boksen kan der stadig ikke vælges undertekster når man starter forfra eller ved tidligere program. Hvad Humax boksen kunne ved jeg ikke men jeg kunne få undertekster både på live tv, optaget tv, og start forfra, tidligere program og det er en Cisco boks med HD.

Omdømme 7
Badge +9

Det kunne man også med den alders tilsvarende Samsung boks fra You See, den kunne optage TTV.

 

Badge

Har talt med teknikker, han kunne fortælle jeg ikke er den eneste der er utilfreds og der gerne skal komme en opdatering på et tidspunkt der laver om på det, han kunne ikke sige noget om hvornår.

Omdømme 7
Badge +9

Tvivler meget på at det vil være muligt at optage TTV, det er der ingen at de andre Humax der kunne, der er andre muligheder for at få tekster på. Når der er dette ikon, så er der tekster til udsendelsen.

 

Badge

Tekst tv skal heller ikke optages, men jeg kunne forstille mig det bliver noget alla Cisco boksen hvor man altid kunne vælge tekst tv og vælge den side der giver tekster, men kunne altid få tekster på uanset om det var start forfra eller optagelser f.eks. et program optaget fra TV2 så trykkede man tekst tv og valgte side 399 så var der tekster.  

Omdømme 7
Badge +9

Der fås tekster på som vist på billedet, tror ikke det er mange der ikke har det. Funktionen aktiveres i Menuen.

 

Badge

Der er sådan på min boks man kan bare ikke vælge tekst tv ved  f.eks. start forfra det kunne man på Cisco boksen, din henvisning gør det kun muligt at vælge tekster til ved live tv.

Omdømme 7
Badge +9

Har aldrig haft brug for tekster, så har ikke sat mig yderligere ind i det.

Besvar