Spørgsmål

Humax boks mister internet hele tiden.

Badge

Vi kan ikke se netflix eller film, da boksen konstant mister forbindelse til internettet. Den er koblet til router med kabel.

Jeg har før fået en ny, da I ved at netværkskortet brænder af. Kan man få andre/bedre bokse? 

Skal jeg bestille en ny?

Vh Casper

31 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Prøv før du ringer til teknisk support, at slukke boks og genstarte router. Når router er på så tænd boks. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Casper Mathisen 

Prøv gerne @Slangefar’s forslag og ellers vil jeg gerne se nærmere på det. 

Er boksen indstillet til at køre med kabel også eller kunne det tænkes, at den alligevel fortsat står på Wi-Fi?

Badge

Hej

mit tv og internet signal forsvinder 1-2 gange hver aften. Tv viser intet tv-ip signal kontroller dit modem. Det er kablet forbindelse fra fiberboks til router til tv boks og jeg bruger jeres kabler og har forsøgt genstart mv. så I må komme med step 2 løsninger. Har haft fiber et par uger. 

router wifi6

tv boks ys5000

Omdømme 4
Badge +6

Hej @Biffer 

I så fald, lyder det som noget der skal fejlmeldes. 

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Badge

Hej

En opdatering fra yousee teknikere dd som jeg har været i flere dialoger med de sidste tre uger. 

problemet med internetsignal som forsvinder  oplyser yousee nu er en kendt fejl og registreret. Fejlen ligger hos Fibia og de skulle være igang.
Jeg kunne ikke få en tidshorisont, men forventning en var indenfor et par måneder. Workaround der måske mindsker antal udfald var at prøve en genstart af selve fiber boks. 
jeg giver yousee til august og virker det ikke start september tager jeg fat i dem igen. 

Omdømme 7
Badge +10

Så lang tid ville jeg ikke vente i en sådan situation, en uge, ikke længere. Dog er der alternativer med hensyn til Humax boksene, det er streaming.

Badge

Hej radiomand

i mit og tilsyneladende en del andres tilfælde så ryger hele internetforbindelsen. Så streaming fungere lige så ringe for os pt. 

Omdømme 7
Badge +10

Når nu det er en Forbindelse fra Fibia, så er det dem der skal fixe problemet, da YS  lejer sig ind på forbindelsen, og derved har de ikke det tekniske ansvar, men de skal henvende sig til Fibia om at få udbedret kundens forbindelse

Omdømme 7
Badge +9

Hej

En opdatering fra yousee teknikere dd som jeg har været i flere dialoger med de sidste tre uger. 

problemet med internetsignal som forsvinder  oplyser yousee nu er en kendt fejl og registreret. Fejlen ligger hos Fibia og de skulle være igang.
Jeg kunne ikke få en tidshorisont, men forventning en var indenfor et par måneder. Workaround der måske mindsker antal udfald var at prøve en genstart af selve fiber boks. 
jeg giver yousee til august og virker det ikke start september tager jeg fat i dem igen. 

Hej @Biffer 

Tak for at melde tilbage i tråden😊

Vi håber at Fibia kan få rettet fejlen hurtigt, så du ikke er generet af dette i for lang tid. 

God dag.

Hej alle.

Jeg er på Yousee internet igennem Dansk Kabel Tv. Jeg har haft samme irriterende fejl på Humax boksen , med at internettet forsvinder ind imellem. En genstart afhjælper problemet i en dags tid eller to. Har fået ny boks. Den er lidt bedre men stadig sker fejlen. 

Er det en generel fejl?

Omdømme 4
Badge +6

Hej @OleAtt 

Det skal vi naturligvis have kigget på. 

Det er mig bekendt ikke en generel fejl. Hvilken tv-boks har du? Og hvordan virker dit internet på dine andre enheder? 

Hej. Jeg har en Humax boks. Jeg har lige fået den byttet og tilsyneladende virker den bedre end den gamle. Jeg har haft den nye i ca 10 dage og jeg har skullet genstarte den een gang. Internettet kører fint på pc og een musik download enhed. Boksen kører via WiFi. 

Omdømme 4
Badge +6

Er det en Humax4000 eller Humax5000? 

Hvor langt står boksen fra dit modem? Vil du have mulighed for at teste hvordan den kører med kabel, hvis problemet fortsætter? 

Jeg mener det er en 4000. Der har ikke været problemer i mange år. Det begyndte her i sommer. Det er periodisk. Det er et gammelt modem You see har leveret. Signalet ser ud til at være stærkt nok.

Modem står 8 m fra boks. Modem er løftet op på et skrivebord så signalet skulle være i orden. Signal styrken siger stærk.

Omdømme 7
Badge +10

Kan du se styrken på signalet. Som vist her med en Wi-Fi analyzer. Det må helst ikke være svagere end -60 dBm, og gerne ikke under -55 dBm.. Mit ligger som det ses på -45 dBm.

Det kan jeg ikke. Jeg kan kun konstatere at en opsætning der har virket i mange år er begyndt at svigte. Men foreløbig ser det ud til at den nye boks er bedre. Boksen fortæller at WiFi styrken er 68 , hvad det så betyder?

Omdømme 7
Badge +10

Ved ikke hvad det betyder, derfor en måling af styrken med en Wi-Fi analyzer, da der så fås en retvisende måling.

Analyzer er både til Android, Chrome OS og iOS.

Jeg installerede en speedtest på telefonen. Den viser: Upload: 23 mbps. Download: 99 mbps.  Ping: 18814. Kan de tal bruges?

Omdømme 7
Badge +10

Det siger intet om signalstyrke, det viser kun hastigheden. Ping er meget meget høj. Wi-Fi analyzer findes også i Play Butik/App Store hvor du har hentet Speedtest, der er i øvrigt YS egen her på siden.

Du skriver at der er 8 M mellem Router og TV boks, hvis det er gennem diverse vægge, og især bærende vægge, så dæmper det temmelig godt på signalet.

Den styrke jeg viser på billedet fra tidligere opslag er 3M fra Router gennem bærende væg, der hvor TV står er der 1,5 M og der er styrken, -30 dBm også gennem bærende væg, så en pæn forskel.

Jeg prøvede den omtalte WiFI Analyzer. Den viste -55dB i stuen ved fjernsynet.

Omdømme 7
Badge +10

Er den styrke konstant, eller varierende.? Kraftigere/svagere.

Den svinger imellem -55 til -57 dB.

Omdømme 4
Badge +6

Hej @OleAtt 

Nu hvor du skriver at du har været nødt til at genstarte én gang på de 10 dage, så synes jeg vi skal se tiden an - fortsætter problemet, og bliver du ved med at skulle genstarte boksen for at få internettet til at virke, så må vi prøve at få dig ind på mail, og få tjekket op på den trådløse forbindelse i vores systemer. 

Omdømme 7
Badge +10

Det er lavt, men inden for det anbefalede, prøv om du kan forbedre det lidt.

Besvar