Svar

Hopper af samsung smartTV app flere gange dagligt


Badge

Hejsa,

Har et samsung QE65QN95A hvor jeg bruger den  indbyggede app til at streame yousee.

 Oplever dagligt når jeg see TV på appen, og endda flere gange dagligt at få meddelelsen at der ikke er internet (har yousee bredbånd). Det har den konsekvens at programmet stopper og fortsætter igen, eller oftest stopper helt og hopper ud af appen.

Til info streamer jeg også Netflix og Viaplay uden nogensinde at opleve app lukker ned.

Hvordan får vi det fixet ?

icon

Bedste svar af Ikkegladfor_yousee 16 January 2023, 18:52

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej, det hjælper ikke jer med nyere TV men på mit 3-4 år gamle Samsung TV virker Yousee appen OK, men hvor gammel er dit TV? Jeg har ikke svaret før nu da jeg troede en fra Yousee ville svare idag, da det nok er YS udviklings afdelingen der skal lave en ny version af appen der virker på alle LG og Samsungs TV…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Ikkegladfor_yousee 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ked af at høre, at du oplever problemer med appen. 

Kører du trådløst eller med netværkskabel på TV’et? Vores app kan godt være mere følsom over den slags end andre apps. 

Badge

Hejsa, vi benytter det trådløse netværk som er leveret gennem vores bredbåndsaftale med Yousee.

Afstanden til den trådløse router er i fugleflugt 2 meter, gennem en etageadskillelse af træ.

Da vi har et ældre hus hvor der ikke er samme antenne-kabelføring og antal antennestik, besluttede vi at benytte appen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej 

Jeg vil anbefale at fremføre et netværkskabel fra router til fladskærm, hvis muligt for at afklare, hvorvidt fejlen forsvinder på en kablet forbindelse (husk at indstille tv’et til netkabel). 

På den måde kan du se om det er det trådløse, der måske svigter lidt periodisk.Alternativt skal der Wi-Fi optimeres enten og måske endda vælges en netværksfrekvens manuelt inde på Mit YouSee.

Badge

Hejsa, for at gøre det skal der laves hul i etageadskillelsen eller benyttes et kabel på 30 meter eller mere. Det synes jeg måske nok lidt bøvlet. Selve den trådløse netværksforbindelse kører som nævnt tidligere helt uden afbrydelser ved streaming af Netflix og Viaplay og i andre situationer.

I dag søndag d. 15/1 2023 kl. 14:30 - 15:00 oplever vi appen lukker ned med få minutters mellemrum. Selv om vi er tålmodige mennesker, så er det ikke acceptabelt for os.

De enheder vi anvender (både egne og den router Yousee har stillet til rådighed) er i hvert fald ikke teknologi-forældet.

Spørgsmålet er om Yousee er interesseret i at hjælpe med vi kan streame trådløst, da det er ved benyttelse af Yousee appen problemerne opstår ?

Omdømme 7
Badge +9

Du vil ikke afsløre hvor gammel dit TV er? Jeg havde mit TV tilsluttet med Wifi fra router bag væg og over 10 meter væk hvor appen virkede OK, så det er dit TV der er problemet, men jeg vil stadig sige YS også skal opdatere appen til en version der virker på alle Samsung fjersyn…

Badge

Hej, det vil jeg gerne, troede det nogenlunde fremgik af model nr.

Jeg købte det nyt december 2021.

Jeg er ikke umiddelbart enig i man kan konkludere det er TV det er galt med, men det kan naturligvis heller ikke udelukkes, jeg er bare kommet i klemme og søger en løsning.

 

 

Hejsa.

Oplever ofte at udsendelsen stopper midt i live streaming, hvilket er opstået efter den nye app er installeret. TV er fra 2021 og af mærket Samsung og ja, bruger Wifi som ikke har været et problem før. 
Tænker der må være nogle bugs i den nye app

Hejsa.

Oplever ofte at udsendelsen stopper midt i live streaming, hvilket er opstået efter den nye app er installeret. TV er fra 2021 og af mærket Samsung og ja, bruger Wifi som ikke har været et problem før. 
Tænker der må være nogle bugs i den nye app

Dette sker også med kablet forbindelse til fjernsynet, så Yousee kan ikke give wifi skylden.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Salo337 

Når fejlen sker, og afspilningen stopper, kommer der så evt. en fejlbesked frem i hjørnet af skærmen, hvor der står “ingen internetforbindelse” eller lignende? 

@Louise Jeg kan sige, at med min kablede forbindelse, kommer der ikke nogen fejlbesked. Den stopper blot midt i det hele. Jeg bruger kun app’en til start forfra/arkivet, men en forsigtig antagelse er, at samme problem rammer live tv.

Der var flere indlæg omkring det lige da den nye app blev lanceret.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Logan 

Grunden til at jeg spørger er, at der er konstateret et problem på wifi - det ligger der også et par tråde om her på forummet, hvor vi bekræfter at det er noget vi er opmærksomme på. Hvis man er ramt af den fejl, så vil det virke hvis man tester på kabel, og man vil få fejlbeskeden “ingen internetforbindelse” når det sker. Det er derfor det er relevant at spørge @Salo337 om, da h*n oplever fejlen på wifi. 

I dit tilfælde, hvor det er kablet, der er det naturligvis ikke den fejl. Der er dog ikke konstateret generelle fejl omkring det, så vi kan nok ikke gøre så meget andet end at fejlmelde det, hvis det er. Jeg ved dog også, at i en stor del (men bestemt ikke alle) af dem med lignende udfordringer som er blevet fejlmeldt, der har det vist sig at lokalt. Det siger jeg ikke at det er i dit tilfælde, men det er bare for at sige, at den her type fejl altså ikke nødvendigvis ligger i appen. 

Jeg medgiver, at der er og har været mange fejl i appen - men vi skal nok også passe på med at antage at der aldrig er lokale udfordringer. 

Der kan naturligvis være lokale årsager, men den gamle app havde tilfældigvis ikke samme problem hos mig. Jeg har heller ikke bemærket, at noget skulle være anerledes lokalt herude (mit lokale net og kapacitet  antenneanlægget - jeg oplever heller ikke pakketab). Eneste synlige forskel er app’en.

Omdømme 6
Badge +8

Der er tale om en helt ny app, med et helt nyt teknisk setup - så der kan sagtens være andre krav til forbindelsen, end i den gamle app. Men igen, det du oplever behøver naturligvis ikke være lokalt. 

Det vi kan gøre er, at få det fejlmeldt så vi kan tjekke dine afspilninger i systemet og se om der umiddelbart er noget der springer i øjnene. Hvis du ønsker det, så vend gerne tilbage her i tråden, og så får jeg sendt dig en privatbesked. 

Besvar