Svar

Hopper af samsung smartTV app flere gange dagligt


Badge

Hejsa,

Har et samsung QE65QN95A hvor jeg bruger den  indbyggede app til at streame yousee.

 Oplever dagligt når jeg see TV på appen, og endda flere gange dagligt at få meddelelsen at der ikke er internet (har yousee bredbånd). Det har den konsekvens at programmet stopper og fortsætter igen, eller oftest stopper helt og hopper ud af appen.

Til info streamer jeg også Netflix og Viaplay uden nogensinde at opleve app lukker ned.

Hvordan får vi det fixet ?

icon

Bedste svar af Ikkegladfor_yousee 16 January 2023, 18:52

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej, det hjælper ikke jer med nyere TV men på mit 3-4 år gamle Samsung TV virker Yousee appen OK, men hvor gammel er dit TV? Jeg har ikke svaret før nu da jeg troede en fra Yousee ville svare idag, da det nok er YS udviklings afdelingen der skal lave en ny version af appen der virker på alle LG og Samsungs TV…

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Ikkegladfor_yousee 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ked af at høre, at du oplever problemer med appen. 

Kører du trådløst eller med netværkskabel på TV’et? Vores app kan godt være mere følsom over den slags end andre apps. 

Badge

Hejsa, vi benytter det trådløse netværk som er leveret gennem vores bredbåndsaftale med Yousee.

Afstanden til den trådløse router er i fugleflugt 2 meter, gennem en etageadskillelse af træ.

Da vi har et ældre hus hvor der ikke er samme antenne-kabelføring og antal antennestik, besluttede vi at benytte appen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej 

Jeg vil anbefale at fremføre et netværkskabel fra router til fladskærm, hvis muligt for at afklare, hvorvidt fejlen forsvinder på en kablet forbindelse (husk at indstille tv’et til netkabel). 

På den måde kan du se om det er det trådløse, der måske svigter lidt periodisk.Alternativt skal der Wi-Fi optimeres enten og måske endda vælges en netværksfrekvens manuelt inde på Mit YouSee.

Badge

Hejsa, for at gøre det skal der laves hul i etageadskillelsen eller benyttes et kabel på 30 meter eller mere. Det synes jeg måske nok lidt bøvlet. Selve den trådløse netværksforbindelse kører som nævnt tidligere helt uden afbrydelser ved streaming af Netflix og Viaplay og i andre situationer.

I dag søndag d. 15/1 2023 kl. 14:30 - 15:00 oplever vi appen lukker ned med få minutters mellemrum. Selv om vi er tålmodige mennesker, så er det ikke acceptabelt for os.

De enheder vi anvender (både egne og den router Yousee har stillet til rådighed) er i hvert fald ikke teknologi-forældet.

Spørgsmålet er om Yousee er interesseret i at hjælpe med vi kan streame trådløst, da det er ved benyttelse af Yousee appen problemerne opstår ?

Omdømme 7
Badge +9

Du vil ikke afsløre hvor gammel dit TV er? Jeg havde mit TV tilsluttet med Wifi fra router bag væg og over 10 meter væk hvor appen virkede OK, så det er dit TV der er problemet, men jeg vil stadig sige YS også skal opdatere appen til en version der virker på alle Samsung fjersyn…

Badge

Hej, det vil jeg gerne, troede det nogenlunde fremgik af model nr.

Jeg købte det nyt december 2021.

Jeg er ikke umiddelbart enig i man kan konkludere det er TV det er galt med, men det kan naturligvis heller ikke udelukkes, jeg er bare kommet i klemme og søger en løsning.

 

 

Besvar