Spørgsmål

HDMI-splitter virker ikke på YS-4000 TV-box efter opdatering

Badge

Hej, efter opdatering uge 8 får jeg intet signal på skærmene gennem HDMI-splitter (4K). Alle kabler er 4K identisk med det som fulgte med tv-boxen. Boxen kører trådløst som før. Har prøvet med en anden box. Når boxen tændes, kommer den grå baggrund med teksten  "youSee starter op" på begge skærme, og derefter "intet signal" på skærmene.  Tilsluttes kun 1 skærm startes youSee som det skal med indlæsning af kanaler m.m. HDMI splitter er ver. 1.4. Kan man reducere opløsningen på boxen, eller skal HDMI-splitter udskiftes med ver. 2.0 ? Mvh

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +8

Hej @StReCa 

Det er ikke sikkert at det hjælper, men du kan prøve at sætte HDMI kabel direkte i TV’et og så nedjustere opløsningen til 1080p50 på boksen. Det gør du under Menu --> indstillinger --> Skærm --> Opløsning --> 1080p50

Hvis det virker, så slipper du for at skulle anskaffe dig en splitter med 2.0/2.1 (og som understøtter HDCP 2.2) 😊

Badge

Hej og tak for dit svar,

jeg har lige testet det af, og det virkede faktisk 

Jeg havde selv været inde på indstillinger og skærm, og konstateret at boxen havde valgt 1080i60, men forsøgte ikke at åbne feltet med skærmopløsning.

Så tak for svaret og tak for hjælpen.

mvh

StReCa

Besvar