Spørgsmål

Forsinket signal i Yousee Play app på Apple Tv.


Badge

Efter at Yousee Play app’en på Apple Tv blev opdateret i starten af året - så er forsinkelse på live tv signalet ændret sig til ca. 1 min og 15 sekunder.

Før opdateringen var forsinkelse kun ca 30 sek og det er det stadig på app’en på telefonen.

Kan det ikke ændres således at vi kommer tilbage på 30 sekunder.

Jeg synes at 1 min og 15 er meget lang tid.  Ved godt at der er forsinkelse på streaming og 30 sek

er acceptabelt.

Mvh

Henrik


22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Jeg tror ikke der er noget at gøre, selvom jeg ikke kender til Apple TV...

Omdømme 7
Badge +9

Hej @hkot 

Signalet på Apple Tv er et bearbejdet signal, som behandles som det nu engang gør for, at det kan streames via vores servere. Denne proces giver et delay. Jeg skal prøve at være opmærksom på det du oplever og evt. melde det videre, men jeg tror desværre ikke, at det er noget vi kan gøre til eller fra i forhold til. 

Badge

Hej Kasper

Det er jeg helt klar over og jeg acceptere også en vis delay - men jeg synes stadig det

er underligt at før opdatering af app’en var delay 30 sekunder og nu er den 1 min og 15.

Herudover at der på iphone app stadig kun er 30 sekunder..

 

mvh

Henrik

En del af processen sker på egen lokal enhed. Derfor kan der være forskel på forskellige enheder, og der kan også være forskel på forskellige versioner af den benyttede app. Når data modtages lægges de sandsynligvis i småbidder i en cache, hvorfra de så sendes til skærmen i den rigtige hastighed. Det giver også lidt forsinkelse.

Omdømme 7
Badge +9

Det har vel ikke nogen praktisk betydning at det er lidt bagud i forhold til at modtage via antenne, jeg streamer alt, har ikke problemer med at der en forsinkelse på omkring et minut.

Et par eksempler hvor det har betydning for nogen:

Hvis nogen i husstanden ser fodbold via antenne-TV og andre i samme husstand ser samme fodbold via streaming, får nogen resultaterne før andre.

Forsinket TV er ubrugelig til at stille sit ur efter.

TV-udsendelser hvor man skal ringe ind i et afgrænset tidsinterval går galt, når man ringer er tiden allerede udløbet hos TV-stationen.

Hvis der også er forsinkelse hos YouSee kan det medvirke til at optagelser mangler slutningen selv om udsendelsen overholder EPG-tiderne.

Omdømme 7
Badge +9

For de fleste er det nok ret underordnet, ur går altid rigtigt på PC og Telefon, det øvrige bruges ikke.

Omdømme 7
Badge +9

For dem der følger tennis har det stor betydning, følger man med på Scoreboards kommer scoren meget før end det vises på TV, det er ikke godt hvis man snakker tennis med andre der har scoren uden forsinkelse, feks på TV 2 Play er der en ca. 30-45 sekunders forsinkelse...

Omdømme 7
Badge +9

Radiomanden du ser nok ikke sport, så er det lige meget?

Omdømme 7
Badge +9

Sport vil jeg aldrig betale for, da der fra TV2 Play kom besked om at prisen steg på TV 2 (Hovedkanalen), så de fik råd til at sende mere sport på den, så gik jeg omgående ned fra Favorit til Basis.

Omdømme 7
Badge +9

Btw, det med at få råd, jeg har fået Allente streamings TV, det er også forsinket, men jeg ser ikke meget på Discovery kanaler da jeg næsten kun ser sport, men det var et godt tilbud. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Da Antenneforeningen her i byen opsagde You See til fordel for Allente, så blev det opsagt omgående, magen til skrammel skal der ledes længe efter, der er ingen valgfrihed, vil man have en kanal der ikke er i faste pakker, så er den lagt sammen med andre totalt uønskede, og andre ting kan kun fås hvis man også har mellempakken, det hele er totalt ubrugeligt. I mellemtiden gik YS hen og blev for dyrt, og de kanaler der smadrer alt hvad de sender, og det er jo de fleste der gør det, dem vil jeg aldrig have igen.

Omdømme 7
Badge +9

Det er kun hvis man som mig mest ser Viaplay og kun sport uden reklamer det er godt, men jeg har ikke lige tjek på hvor forsinket Viaplay er på deres app… ud over Viaplay koster der under 200 kr. mere for alle andre kanaler, men ikke ret meget jeg får set nu...

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke hvad de sender der er så meget skrammel men en del er der dog, det er de unødige informationer der proppes i der er skrammel, TV skal ses uden afbrydelser, kan man ikke det, så ses det ikke.

Omdømme 7
Badge +9

TV 3 Sport viste 70KM skiløb med en del reklamer, men det kan gå an, da man ikke misser meget, men bor man ikke i Norge, er der ret få der ser 70 eller 90 KM skiløb. 🙂

Da Antenneforeningen her i byen opsagde You See til fordel for Allente, så blev det opsagt omgående, magen til skrammel skal der ledes længe efter, der er ingen valgfrihed, vil man have en kanal der ikke er i faste pakker, så er den lagt sammen med andre totalt uønskede, og andre ting kan kun fås hvis man også har mellempakken, det hele er totalt ubrugeligt. I mellemtiden gik YS hen og blev for dyrt, og de kanaler der smadrer alt hvad de sender, og det er jo de fleste der gør det, dem vil jeg aldrig have igen.

Så må YouSee Play uden boks, d.v.s. kun streaming, være det rigtige. Der er frit valg af kanaler, kræver kun internetforbindelse, fås fra 299 kr. pr. måned. Ingen grundpakke med uønskede kanaler. Så kan man sammensætte valgte kanaler uden de kanaler, der har reklameafbrydelser. Man skal navnlig holde sig væk fra alle TV3-kanalerne og National Geographic-kanalerne. Det er vist de værste med reklameafbrydelser i YouSees kanaludbud blandt de mere almindelige kanaler.

Omdømme 7
Badge +9

Det er for dyrt i forhold til hvad jeg har, Disney+ og HBO Max fås billigere på Årsabonnement, TV2 Play fås ikke uden Sport, V Play film/serier haves. YS tilbyder ikke Discovery+, den har jeg dog ikke nu, Naboland kanaler er ligegyldig, hvad er de så tilbage.? Kommercielle kanaler.

Omdømme 7
Badge +9

Kan man som mig ikke undvære Viaplay med Sport, som koster 419 kr alene skrev de da jeg opsagde den ene abbo, koster alle andre kanaler hos Allente under 175 kr. det kan YS ikke købes billigere til...

Omdømme 7
Badge +9

Allente koster her i foreningen Kr. 250 for Grundpakke og Kr. 695 for Fuldpakke. Tilvalgspakker koster fra Kr.90 og op til Kr 175.

Tilvalg kanaler.

Tilvalg pakker.

 

Badge

Jeg kan  se at tråden bevæger sig lidt væk fra mit spørgsmål - men anyway

Jeg synes stadig det er lidt mærkværdig,t at der er kommet et længere delay efter opdatering af

app. - men det må jeg jo nok leve med.

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @hkot 

Vi er i gang med at undersøge om der er foretaget ændringer :) 

Vi vender tilbage her i tråden når vi har fået noget afklaring. 

Det eneste, der kan gøres, er nok at gå væk fra at streame live-TV og i stedet for modtage live-TV via antenne og/eller via TV-boks.

Besvar