Svar

Forfærdelig opdatering af Yousee App på LG TV


Omdømme 2
Badge +1

I dag har Yousee App’en til LG TV fået et helt nyt layout - ala netflix og TV2 play. 

Før kunne jeg komme i gang med at se mine favoritkanaler med et par tryk til højre tryk på fjernbetjeningen. Nu skal jeg navigere op og ned og til højre og venstre flere gange før kanalen er klar.

Det virker heller ikke længere at skifte kanal ved at trykke op og ned på kanal knappen og man kan heller ikke bruge kanal nummer længere. Kæmpe tilbageskridt!

Så flow tv supporten i den nye app er totalt fraværende. Det var besværligt og langsommeligt nok allerede, at skulle starte yousee appen for at se TV, men nu er det da helt håbløst. Det er en ommer yousee.

icon

Bedste svar af Kasper 22 September 2022, 14:41

Se original

56 Kommentarer

Udover de af Kasper nævnte problemer, så virker det stort set ikke 9 ud af 10 gange. Når det en sjælden gang virker, så stopper den afspilningen efter kort tid. 
 

Appen er geninstalleret og tv’et slukket fra kontakten mm.

Omdømme 7
Badge +9

Udover de af Kasper nævnte problemer, så virker det stort set ikke 9 ud af 10 gange. Når det en sjælden gang virker, så stopper den afspilningen efter kort tid. 
 

Appen er geninstalleret og tv’et slukket fra kontakten mm.

Hej @Lotte I. 

Det lyder ikke godt🤔

Hvad er det du oplever problemer med at afspille? Er det tv-kanalerne, arkiv eller optagelser og hvilket tv har du? (Samsung, LG osv.) Oplys gerne modelnummeret på det, hvis du kan finde det bagpå eller i tv’ets systeminformation.

Hej @Lotte I. 

Det lyder ikke godt🤔

Hvad er det du oplever problemer med at afspille? Er det tv-kanalerne, arkiv eller optagelser og hvilket tv har du? (Samsung, LG osv.) Oplys gerne modelnummeret på det, hvis du kan finde det bagpå eller i tv’ets systeminformation.

 

Hej @Kasper 

 

Det er både live tv, arkiv og optagede programmer. Tv’et er et LG Oled65c16LA og det er ca et år gammelt og det har virket upåklageligt indtil de seneste opdateringer.

 

Det er meget tilfældigt, hvornår det virker og ikke virker. Nogle gange virker det efter 3-5 genstart af app’en og andre gange gør det ikke. Det er samme fejl, som det hele tiden har været - den grønne ring står bare og kører rundt uden programmet nogensinde starter. Når de rent faktisk starter bliver man smidt af efter kortere eller længere tid. 

 

Det har muligvis haft en effekt at logge af og på, men det kan også være tilfældigt da det jo virker nogle gange.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har læst både her og på Facebook, har man nyere LG og Samsung TV`er virker det ikke ret godt, på mit 3-4 år gamle Samsung virker det OK…

Slet appen og installer version 1.18.1 indtil de får fixet alle de fejl i de nyere versioner.. den gamle version 1.18.1 kører uden lack ..fejl..stop osv..

Der er fejl på den nyeste opdatering af YouSee App 2.5.0 på mit Lg TV. Jeg kan ikke spole frem i udsendelsen. Når jeg prøver at spole frem, så fryser appen og udsendelsen stoppes eller næste udsendelse begynder. Mit LG TV er fra 2019 og jeg har rapporteret problemet hos Jer, men der er ikke sket noget endnu. Jeg har testet appen på 2 andre lg TV og det er samme problem.

Omdømme 7
Badge +9

Der er fejl på den nyeste opdatering af YouSee App 2.5.0 på mit Lg TV. Jeg kan ikke spole frem i udsendelsen. Når jeg prøver at spole frem, så fryser appen og udsendelsen stoppes eller næste udsendelse begynder. Mit LG TV er fra 2019 og jeg har rapporteret problemet hos Jer, men der er ikke sket noget endnu. Jeg har testet appen på 2 andre lg TV og det er samme problem.

Hej @Salazar 

Du har helt ret og jeg beklager generne mange gange.

Vi kender til fejlen og der arbejdes på en løsning på det😊

 

Mit problem er det samme som Lotte l højere oppe - kan slet ikke få noget som helst  i appen i gang - den hænger med hjulet . På iPad og IPhone virker det fint . Det er bare ikke  i orden at det overhovedet ikke virker på LG webos smart TV. Inden den seneste opdatering af appen virkede alt så godt. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jw - langmodig 

Hvilket model tv har du - hvis det er ældre type, så kan vi ikke garantere vores app virker på det. 

Det kan være en god idé at tage strømmen fra tv’et et øjeblik og start op igen, hvis der opleves problemer med appen.

 

Jeg har afinstalleret og installeret igen uden det hjalp . På vedhæftede kan du se oplysninger. Har læst de fleste tips på siden - uden virkning her. Surt at det ikke virker på TV et.

mvh jw langmodig

Omdømme 7
Badge +9

Så vidt det ses på billedet, så er det en ældre version af Web OS, det skal være minimum 4.0

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/yousee-play-appen-pa-smart-tv/lg-tv

Tak - det har jeg  også forstået - det er ikke i orden at Appen ikke fungerer på dette TV. Den fungerede fint på det, inden opdateringen . Kan ikke købe nyt TV - det virker fint mit 60 tommers LG. Mange har det samme problem / det må you see søge at løse ASAP.
mvh 

Omdømme 7
Badge +9

Der er en årsag til at den ikke er bagudkompatibel længere end til OS 4.0, det skyldes kort sagt det tekniske i de ældre TV modeller.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jw - langmodig 

Der sker meget på smart-tv markedet hele tiden, så det er desværre ikke alle tv’er og tidligere modeller, som udviklerne kan holde appen opdateret til.

Der må evt. bruges et Apple TV, Google Tv med Android tv i eller blot en Chromecast kunne også bruges. 

Nu er vi desværre også løbet ind i problemer med appen på vores LG tv. Vi har ellers ikke haft problemer før. Hvis vi ser live TV så kommer den berygtede cirkel frem hvert 30 sekund Ca. Hvis vi derimod ser fra arkivet, er der ingen problemer. Vi har haft afinstalleret, slukket og taget strømmen og alle de andre håbløse råd YOUSEE kommer med og intet virker. Fjernsynet er købt lige før nytår, så undskyldningen med et ældre TV virker heller ikke her. Det må sgu da være muligt for en virksomhed, som ellers tager sig godt betalt, at lave en app der virker på et så almindeligt TV som LG må være i dagens Danmark .

Omdømme 7
Badge +9

Hej @HenrikL72 

Det lyder ikke godt, at der opleves problemer med vores app. 

Vi arbejder på at forbedre vores app-løsning, så der skulle være bedring på vej. 
 

Sker det på alle eller nogle bestemte kanaler og kører dit tv på Wi-Fi eller med LAN-kabel?

Det ville da være fantastisk, med en forbedring af app'en. Hvis det hjælper jer at vide det, så kører vores tv på wi-fi. Men jeg kan ikke se det har noget med sagen at gøre, da vi streamer alt fra Netflix, HboMax disney+ og ser live tv på Discovery+ uden nogen som helst problemer også i 4K kvalitet. Vi har en 1GBit fiber forbindelse og den bliver i værste tilfælde udnyttet 10% Vi kører med Mesh netværk og har 3 enheder på et område som svarer til Ca.150 Kvm, hvilket er overdimensioneret, men det er det lige netop fordi det bare skal virke. Yousee app'en kører i øvrigt upåklageligt på min telefon via wi-fi.

Omdømme 2
Badge +1

Der er en årsag til at den ikke er bagudkompatibel længere end til OS 4.0, det skyldes kort sagt det tekniske i de ældre TV modeller.

 

Netflix’ App kører mig bekendt fint på ældre LG tv-modeller, så det er ikke fordi teknikken er forældet. Det er bare fordi det kræver en ekstra indsats at sørge for at en App også fungerer på ældre modeller. Netflix har åbenbart en kommerciel interesse i at så mange som muligt kan abonnere på deres services, uanset hvilket tv de har.

Yousee er omvendt ret ligeglade med deres kunder, så hvis deres App ikke fungerer er det kundens problem, at finde andre løsninger (chromecast, apple tvbox, eller et nyt tv). Jeg har selv kasseret et ellers fint 65” LG på den konto, da resten af husstanden ikke gider kæmpe med flere fjernbetjeninger, bokse og chromecast.

En anden ting, der irriterer mig er, at Yousee Appen lukker helt ned når man skifter til en anden App, så man skal starte helt forfra hvis man lige skal se noget på fx DRTV og derefter går tilbage til Yousee. Men det er selvfølgelig 100 gange bedre end før 2.5.0 hvor TVet låste eller crashede når man skiftede tilbage til Yousee Appen. Men det er et grimt hack og burde ikke være en varig løsning. Alle andre Apps kan godt finde ud af at skifte til og fra, så man kan se videre, hvor man var kommet til. Men ikke Yousee.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @HenrikL72 

Det lyder ikke godt, at der opleves problemer med vores app. 

Vi arbejder på at forbedre vores app-løsning, så der skulle være bedring på vej. 
 

Sker det på alle eller nogle bestemte kanaler og kører dit tv på Wi-Fi eller med LAN-kabel?

Der er en årsag til at den ikke er bagudkompatibel længere end til OS 4.0, det skyldes kort sagt det tekniske i de ældre TV modeller.

 

Netflix’ App kører mig bekendt fint på ældre LG tv-modeller, så det er ikke fordi teknikken er forældet. Det er bare fordi det kræver en ekstra indsats at sørge for at en App også fungerer på ældre modeller. Netflix har åbenbart en kommerciel interesse i at så mange som muligt kan abonnere på deres services, uanset hvilket tv de har.

Yousee er omvendt ret ligeglade med deres kunder, så hvis deres App ikke fungerer er det kundens problem, at finde andre løsninger (chromecast, apple tvbox, eller et nyt tv). Jeg har selv kasseret et ellers fint 65” LG på den konto, da resten af husstanden ikke gider kæmpe med flere fjernbetjeninger, bokse og chromecast.

En anden ting, der irriterer mig er, at Yousee Appen lukker helt ned når man skifter til en anden App, så man skal starte helt forfra hvis man lige skal se noget på fx DRTV og derefter går tilbage til Yousee. Men det er selvfølgelig 100 gange bedre end før 2.5.0 hvor TVet låste eller crashede når man skiftede tilbage til Yousee Appen. Men det er et grimt hack og burde ikke være en varig løsning. Alle andre Apps kan godt finde ud af at skifte til og fra, så man kan se videre, hvor man var kommet til. Men ikke Yousee.

Hej @mrots 

Som tidligere skrevet, så er vi klar over, at der er plads til forbedring og det arbejdes der på. Mere kan konkret kan jeg så ikke være lige nu. Ergo er vi (selvfølgelig) ikke ligeglade med vores kunder. Det siger sig selv i forhold til mit skriv og jeg beklager generne mange gange. 

 

Kære Yousee

 

Så begyndte det gamle problem desværre igen. Om det er pga. opdatering af tv’et el. andet ved jeg ikke, men det har virket uden nogle problemer eller udfald i hvert fald 3 måneder. Nu her fra den ene dag til den anden kan jeg slet ikke starte live visning på en kanal. Den grønne ring snurrer bare rundt indtil der er sort skærm. Præcis som sidste gang.

 

Som tidligere beskrevet så er det et nyere LG C1 TV med det nyeste WebOS. Der er forsøgt at logge af, geninstallere app’en osv. Alt sammen uden held.

 

Vh. Lotte

Jeg vil bare lige sige, at det på intet tidspunkt i denne tråds levetid er blevet bedre for mig. Jeg kan fortsat ikke spole i pausede eller genstartede programmer mm. Appen er til i dag endnu ikke opdateret fra YouSee’s side.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Lotte I. 

Jeg er ked af at læse, at problemet er genopstået hos dig. 

Oplevede du det første gang i går, eller har det stået på i nogle dage? 
Og oplever du det stadig i dag, hvis du tester? 

 

@R1C 

Ift. spolefunktionen, så er der nogle begrænsninger, som vi ikke kan ændre på. Du kan f.eks. ikke spole i programmer, som du har startet forfra. 

Kan jeg få dig til at uddybe hvad det er for problemer du oplever, når du benytter spolefunktionen?

 

@Caroline 

 

Hej Caroline. Jeg har tidligere kunne spole i programmer, som er startet forfra, og det er tilsyneladende heller ikke et problem at gøre i jeres iOS app. Så er det en ny “begrænsning” i den opdaterede LG app i forhold til den tidligere version?

 

Hvis jeg spoler tilbage i pausede programmer stopper programmet og hopper til hovedmenuen/forsiden af appen.

@Caroline 

 

Jeg husker det som nogle uger siden problemet startede igen. Jeg håbede dog det gik i sig selv, ligesom sidste gang. Det var trods alt virket i mange måneder indtil nu.

 

Jeg har lige prøvet igen og problemet er der fortsat.

 

Vh. Lotte

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Lotte I. 

Jeg tror måske at vi skal have det fejlmeldt - kører tv’et trådløst eller med kabel egentlig? Det synes jeg ikke jeg kan finde svar på tidligere i tråden her, men måske jeg overser det. 

@R1C I nogle tilfælde, kan funktioner godt blive fjernet fra nogle modeller hvis de ikke længere kan understøttes - der kan dog også sagtens være tale om en fejl. Hvilket år er LG CX fra? Og kommer spolefunktionen frem i start forfra, eller er muligheden der slet ikke? 

Besvar