Er der nogen der ved hvordan man får en fjernbetjening fra DORO (HandleEasy 321rc) til at virke på en Yousee-boks? Problemet er at den fjernbetjening der leveres fra Yousee IKKE er brugervenlig for brugere med dårligt syn. Gode råde meget velkomne, Pft, Søren
Den Remote er meget simpel, der er mange funktioner på Remoten til Humax boksene, som det ses er funktionerne på Doro Remoten Tænd/Sluk Lydstyrke og Kanal valg, det er ikke tilstrækkeligt til betjening af Humax boksene.
Der er lige så meget kontrol med Humaxen, hvis ikke mere end det Doro Remoten kan, via TV Remoten og enhedernes CEC funktion.
Tak til radiomanden , jeg er helt med på at Doro er en meget simpel fjernbetjening (og jeg er med på at man skal bruge Yousee til opsætning og andet.
En Doro fjernbetjening er meget nem at ‘parre’ med en Samsung fjernbetjening således at man kan bruge Doro eller Samsung som det passer en.
MEN… - problemet er at den fjernbetjening der leveres fra Yousee IKKE er brugervenlig for brugere med dårligt syn.
Min udfordring er således specifikt hvorledes jeg får en Doro til at virke som et supplement (alene blot til volumen, kanalvælger og tænd-sluk).
Der må da være andre med synsbesvær som har tilsvarende udfordringer som har et godt råd til hvorledes man kan ‘undgå’ at bruge den meget komplicerede Yousee-fjernbetjening til dagligt brug.
Gode råde meget velkomne, Pft, Søren
Skal man kunne betjene Humax boksene så man kan lande/slukke den og TVet,, samt kunne komme ind i Menu, optage, starte forfra, bruge arkiv, optage, så skal det være en der kan de funktioner. De kan fås, men om de fås i en “syns” udgave vides ikke.
Nu drejer det sig om en enkelt fjernbetjening til tænd, sluk, lydstyrke og kanalvalg, så de mange muligheder der ligger i YouSees fjernbetjening og også i TV-apparatets fjernbetjening er ganske irrelevant for denne tråds emne.
Er det denne fjernbetjening, det drejer sig om?
https://www.doro.com/globalassets/inriver/resources/manual_doro_handleeasy_321rc.pdf
Se den brugervejledning, der åbnes med linket. Man kan oplære fjernbetjeningens knapper til at fungere som f.eks. YouSees fjernbetjening. Så skulle den virke som ønsket.
Den kan sandsynligvis kun bruges til udstyr, der styres med IR-signaler, ikke hvis udstyret (TV-boks, fjernsyn m.v.) styres med bluetooth. Men er det tilfældet er der nok også en løsning med andet fjernbetjeningsudstyr,.
Tak til MS Erik - meget nyttigt. Ja, det er den Doro som du har linket til. Og jeg brugte også den vejledning undervejs. Havde succes med at koble Doro til Samsung TV. MEN som sagt vil den IKKE connecte når jeg forsøger at parre med den fjernbetjening der findes til YouSee boxen. Har en teori om at det er fordi den er opsat til bluetooth. Meget frustrerende… men håber at finde en løsning
Mvh
Søren
tak.
jeg er rimelig sikker på at det er en Humax YS5000
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.