Når jeg ser primært fodbold via Yousee appen, er der ekstrem pixeleret skærm. Det gælder både når det er WiFi og uden, så tænker ikke det er båndbredden. Jeg bruger en Android telefon.
Når jeg ser primært fodbold via Yousee appen, er der ekstrem pixeleret skærm. Det gælder både når det er WiFi og uden, så tænker ikke det er båndbredden. Jeg bruger en Android telefon.
Hej
Velkommen på YouSee Forum😊
Hvis det er ekstremt pixelleret - menes der så, at det slet ikke kan ses ordentligt eller at kvaliteten godt måtte være højere?
Hvis internetforbindelsen er stabil, så burde du kunne streame i en god nok kvalitet, men er forbindelsen og hastigheden svingende, så nedskaleres billedkvaliten, da afspilleren vil prøve at give dig en stream du kan kigge på.
Internetforbindelsen fejler ikke noget på alle andre net aktiviteter. Og kvaliteten er så dårlig at man dårligt kan se hvad der er på skærmen.
Hej
Som Radiomanden også nævner, så kunne det være interessant at høre om det også pixelerer på andre enheder. Har du testet det?
Derudover, så tror jeg måske vores app kræver en højere hastighed end mange andre streamingtjenester, så selvom jeg sagtens kan forstå at man sammenligner, så har det ikke altid betydning. Hvis du prøver at teste hastigheden via din telefon (f.eks. på hastighedstest.yousee.dk) hvad siger den så?
Med den Bitrate som der bruges på App’en, så er det bestemt ikke en videre høj hastighed den skal bruge, selv en langsom DSL kan bruges, 12 Mbits så kan det køre fint.
En så lav Bitrate som 2 Mbits, er da dårligt, det er 3 Mbits under det anbefalede for SD, en DVD ligger normalt på 5-6 Mbits. Til HD er det anbefalede 8 Mbits (720p). FHD er det 10-12 Mbits.
Jeg har de samme problemer med at se live sport fra 3+ tv3 max og See, sjovt nok er der ingen problemer på eks. tv2s kanaler.
Dette problem har jeg haft længe og min net hastighed er mere end rigeligt.
Det svar jeg har fået fra Yousee er at det må være min tablet som er problemet, men sjovt nok kan jeg se alle programmer ude problemer hvis jeg på selv samme tablet går via websiden i stedet for appen.
Hej
Det er bestemt ikke en garanti at fejlen ligger på tabletten - hvis vi ikke kan genskabe problemet, er vi dog nødt til at prøve os lidt frem.
Har du mulighed for at teste appen på en anden enhed? Eller evt. teste på en anden netværksforbindelse end den du primært benytter? Dette gælder også selvom det kun er nogle kanaler der fejler.
Hej Louise
Jeg har i aftes testet flere tablet på mit eget netværk med følgende resultater.
Samsung Galaxy Tab A 2018 Android-version 10 Appen drillede på 3+, tv3 max og See
Samsung Tab-A 2019 Android-version 11, Samsung S6 Android-version 13 og Ipad OS16.4. havde ingen problemer med appen
til info begyndte jeg at se problemerne efter den opdatering som gav nogle begrænsninger i brugen af bl.a. disse 3 programmer, om der er en sammenhæng med dette, eller fejlen ligger i sw versionen, skal være mig usagt.
Hej
Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få fejlmeldt problemet og undersøgt det nærmere for dig😊
Hej
Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få fejlmeldt problemet og undersøgt det nærmere for dig😊
Hej
Jeg har d.d. sendt en mail til jer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.