Spørgsmål

Dårlig kvalitet på sportsprogrammet via app


Badge

Når jeg ser primært fodbold via Yousee appen, er der ekstrem pixeleret skærm. Det gælder både når det er WiFi og uden, så tænker ikke det er båndbredden. Jeg bruger en Android telefon.

 


14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der bruges en Bitrate på 4,5 Mbits, så den er ganske lav.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @1A23445 

Velkommen på YouSee Forum😊

Hvis det er ekstremt pixelleret - menes der så, at det slet ikke kan ses ordentligt eller at kvaliteten godt måtte være højere? 

Hvis internetforbindelsen er stabil, så burde du kunne streame i en god nok kvalitet, men er forbindelsen og hastigheden svingende, så nedskaleres billedkvaliten, da afspilleren vil prøve at give dig en stream du kan kigge på. 

Omdømme 7
Badge +9

Der vil jo ganske sikkert og så hjælpe med en højere bitrate.

Badge

Internetforbindelsen fejler ikke noget på alle andre net aktiviteter. Og kvaliteten er så dårlig at man dårligt kan se hvad der er på skærmen.

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan ser det ud på andre enheder.? Tablet, PC, TV.?

Omdømme 5
Badge +8

Hej @1A23445 

Som Radiomanden også nævner, så kunne det være interessant at høre om det også pixelerer på andre enheder. Har du testet det? 

Derudover, så tror jeg måske vores app kræver en højere hastighed end mange andre streamingtjenester, så selvom jeg sagtens kan forstå at man sammenligner, så har det ikke altid betydning. Hvis du prøver at teste hastigheden via din telefon (f.eks. på hastighedstest.yousee.dk) hvad siger den så? 

Omdømme 7
Badge +9

Med den Bitrate som der bruges på App’en, så er det bestemt ikke en videre høj hastighed den skal bruge, selv en langsom DSL kan bruges, 12 Mbits så kan det køre fint.

Omdømme 5
Badge +8

@Radiomanden Det er helt korrekt, at man som minimum skal have omkring de 10 mbit for at det kan køre - nogle streamingtjenester kræver dog ikke mere end 2 mbit f.eks. Du ville nok blive overrasket over hvor tit vi rent faktisk oplever at folk kører med en lavere hastighed end hvad der kræver, hvorfor vi altid skal spørge når den her slags problemer (som ikke kan genskabes) opstår 😊

Omdømme 7
Badge +9

En så lav Bitrate som 2 Mbits, er da dårligt, det er 3 Mbits under det anbefalede for SD, en DVD ligger normalt på 5-6 Mbits. Til HD er det anbefalede 8 Mbits (720p). FHD er det 10-12 Mbits.

Omdømme 1
Badge +1

Jeg har de samme problemer med at se live sport fra 3+ tv3 max og See, sjovt nok er der ingen problemer på eks. tv2s kanaler.

Dette problem har jeg haft længe og min net hastighed er mere end rigeligt. 

Det svar jeg har fået fra Yousee er at det må være min tablet som er problemet, men sjovt nok kan jeg se alle programmer ude  problemer hvis jeg på selv samme tablet går via websiden i stedet for appen.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @micand11 

Det er bestemt ikke en garanti at fejlen ligger på tabletten - hvis vi ikke kan genskabe problemet, er vi dog nødt til at prøve os lidt frem. 

Har du mulighed for at teste appen på en anden enhed? Eller evt. teste på en anden netværksforbindelse end den du primært benytter? Dette gælder også selvom det kun er nogle kanaler der fejler. 

Omdømme 1
Badge +1

Hej Louise

Jeg har i aftes testet flere tablet på mit eget netværk med følgende resultater.

Samsung Galaxy Tab A 2018 Android-version 10 Appen drillede på 3+, tv3 max og See

Samsung Tab-A 2019 Android-version 11, Samsung S6 Android-version 13 og Ipad OS16.4. havde ingen problemer med appen

til info begyndte jeg at se problemerne efter den opdatering som gav nogle begrænsninger i brugen af bl.a. disse 3 programmer, om der er en sammenhæng med dette, eller fejlen ligger i sw versionen, skal være mig usagt.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @micand11 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få fejlmeldt problemet og undersøgt det nærmere for dig😊

Omdømme 1
Badge +1

Hej @micand11 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få fejlmeldt problemet og undersøgt det nærmere for dig😊

Hej

Jeg har d.d. sendt en mail til jer

Besvar