Spørgsmål

COAX --> LAN (YouSee TV gennem Ethernet)

Min mor har netop fået installeret Fibernet. Hendes YouSee Box er koblet op på Ethernet/LAN. Så vidt jeg forstår, så leverer YouSee TV via kabel-tv-stikket (COAX) hvilket er et problem, da der ikke er trukket COAX ledninger i huset (men altså Ethernet). Er det muligt, at tilslutte en boks til fiberboxen, som omformer COAX til Ethernet ?

Opsætningen vil altså være:
Fiberbox --> Omformerboks (COAX-til-LAN) --> Ethernet --> Samsung Fjernsyn

Mvh
Niels

Denne tråd kan ikke kommenteres

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Når der haves Fiber, så skal der haves en Humax 5000 boks som er den der bruges til den Platform.

Omdømme 6
Badge +9

Din mor får TV via fibernet nu og ikke coax, så glem manglende coax stik i huset.

TVboksen skal forbindes til en router efter fiberboks, enten via wifi eller Lan kabel.

Hej,

Tak for hjælp. TV er via kabel-tv-stikket (se neden for).

Ang. Humax 5000 boks. Er det bare, at ringe til Kundeservice og sige, at de skal sende en ny boks, eller er det en man skal betale selv ??? Jeg spørger fordi YouSee nu gennem de sidste snart 4 uger, ikke på noget tidspunkt har nævnt muligheden for, at benytte en anden TV-Boks.

/N

Omdømme 7
Badge +10

Som der er blevet skrevet, når I har Fiber bredbånd, så leveres TV ligeledes på forbindelsen, og den boks der så skal bruges er den nævnte Humax 5000. Jeg kan da ikke tro at der haves begge Plartforme, det giver ingen mening, da der kan leveres det samme på dem begge.

Jeg f.eks kan ikke længer have You See via Coax, så har Fiber i stedet for, havde jeg stadig You See på Coax, var der ingen grund til at skifte til Fiber. Der fås det samme på begge platforme. Den eneste forskel er at levering via Coax er billigere.

Hvor kommer coaxudgangen fra? Din fiberboks?

Omdømme 7
Badge +10

You See har ikke løsninger hvor der converteres til Coax, Router tilsluttes direkte til Fiberkonverteren.

Hvis det er et foreningsnet, kan de måske have noget andet end standardløsningen.

Tak for hjælp igen.

YouSee kundeservice siger, gang efter gang, at Fiberboks og fjernsyn skal forbindes gennem et COAX kabel. Min mor og YouSee har sågar diskuteret, om det er en YouSee teknikker, eller en elektriker som skal trække et antennekabel (YouSee anbefaler en elektriker) :-)

Opsætningen skal altså være:
Fiberbox -->  Router -->  Ethernet/LAN --> Humax 5000  --> Samsung Fjernsyn

Min mor har bestilt en serviceteknikker fra YouSee som kommer på fredag. 
Lad os se hvad han har at sige.

Omdømme 7
Badge +10

Hvis det er et foreningsnet, kan de måske have noget andet end standardløsningen.

Det har jeg ikke hørt om, bor i en temmelig stor boligforening, hvor der i 2020 blev indlagt Fiber helt gratis, (det fik alle i byen som ønskede det), og der er ingen konvertering til Coax.

Hvis man har fibernet som ikke er leveret af YouSee kan man ikke regne med at YouSee kan levere TV gennem dette fibernet. Man må så enten fortsat få TV på anden måde, f.eks. enten via coax, eller klare sig med webTV og anden streaming i stedet for.

Man kan så nok nøjes med mindre hastighed på coax-antenneforbindelsen til TV hvis man så har en hurtig forbindelse (f.eks. op til 1000/1000) til internet på fibernettet.

Boligselskaber kan have deres egne særlige aftaler, der kan have betydning for mulighederne for TV og internet.

Omdømme 6
Badge +9

Hvis man har fibernet som ikke er leveret af YouSee

Den tænkte jeg også på, det andet giver ikke mening..

Omdømme 7
Badge +10

Siden andet ikke er nævnt, så kan der kun gås ud fra at det er You See Fiber det drejer sig om , hvis ikke, så må man udtrykke sig mere specifikt, ellers kan der ikke svares korrekt på spørgsmål.

Derudover vil det da være tosset at få bredbånd via Fiber når der i forvejen haves Coax, hvor det kan fås billigere.

Siden andet ikke er nævnt, så kan der kun gås ud fra at det er You See Fiber det drejer sig om , hvis ikke, så må man udtrykke sig mere specifikt, ellers kan der ikke svares korrekt på spørgsmål.

Derudover vil det da være tosset at få bredbånd via Fiber når der i forvejen haves Coax, hvor det kan fås billigere.

Man kan hos en anden leverandør af fibernet til boligselskaber få internet via fibernet til en langt mindre månedlig abonnementspris end via coax fra YouSee, faktisk til den halve pris. Man skal dog så ved siden af anskaffe router, sikkerhedspakke og mailboks, og får ikke de fordele, man får ved at have flere abonnementer samlet hos YouSee.

Har man coax med TV og internet kan man framelde internet, så coax kun bruges til det oprindelige formål, d.v.s. som leverandør af antennesignaler.

Omdømme 7
Badge +10

De udbydere af bredbånd jeg har set leverer det billigere på Coax end de gør på Fiber. I hvert fald dem som også kan levere på TDC Net Fiber.