Svar

chromecast

Badge
  • Deltager
  • 1 kommentar

Oplever at min chromecast konstant fryser/lukker ned.
( Stået på i en lille uge)Har forsøgt mig med at genstarte både det ene og det andet. Geninstalleret appen er også forsøgt. Sågar prøvet fra både android og Mac! 
Skal siges jeg ikke oplever problemer på andre streaming tjenester. Så tyder jo på det er yousee appen, der er problemet. Andre der oplever dette og er det noget der vil blive kigget på!? 

icon

Bedste svar af Kasper 17 October 2023, 10:26

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Læs det her. det virker ikke ret godt mere…

https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1697183924

Omdømme 7
Badge +9

I det mindste vil man bruge Cast må haves en Ultra Cast med net kabel i. Men min har bare de sidste mange år ligget ubrugt på gulvet...

Omdømme 7
Badge +9

Hvorfor bruge en Chromecast når der er enheder som er langt bedre. Shield, Nokia 8000/8010, Google TV, Mi Box, ATV. og andre.

Skal man så Caste noget, f.eks Screencast, så har alle de nævnte enheder også den funktion.

Omdømme 7
Badge +9

Det er det samme som i tennis der bruges Flaschscore af mange, selv om de giver forkert info vil de bruge det, men selv en med mulighed for en app på TV’et bruger cast, ubegribeligt!

Omdømme 7
Badge +9

Det har du helt ret i, det har jeg også svært ved at se mening med.

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet at nulstille din Chromecast? 

Omdømme 4
Badge +4

Har selv haft Chromecast, 2stk. sidste et ultra mener jeg det hed..

Havde så meget bøvl med dem at jeg skiftede til Apple TV, siden da har jeg ikke haft et eneste problem. 

Pt. har jeg et Apple TV 4K 2. Generation.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, Medieafspillere er da klart vejen i stedet for Chromecast, og de har som tidligere skrevet også Cast funktion skulle man få brug for det, på ATV hedder det dog Airplay, men derudover ingen forskel.

Omdømme 4
Badge +4

Airplay er når man caster fra en enhed til et anden for eksempel Apple tv, en højtaler eller andet der kan modtage dens signal (trådløst/wifi)

Apple Tv har intet med Airplay at gøre ud over det kan modtage det. 

Et Apple tv har installeret App´s som streamer og sender signalet videre til tvét via et HDMI kabel. 

Omdømme 7
Badge +9

Det er jeg sgu godt klar over, det er en Medieafspiller ganske som dem der bruger Android, og det gør de alle undtaget den som æblemanden laver.

Omdømme 4
Badge +4

Det er jeg sgu godt klar over, det er en Medieafspiller ganske som dem der bruger Android, og det gør de alle undtaget den som æblemanden laver.

Bevares, beklager hvis jeg misforstod din besked 😅

Står med samme problem. Ikke fundet nogen løsning.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Piw 

Oplever du stadig problemer? 

Vi har foretaget en rettelse til Chromecast og den seneste problematik omkring streaming via denne fra vores app. 

Badge

Hej @Piw 

Oplever du stadig problemer? 

Vi har foretaget en rettelse til Chromecast og den seneste problematik omkring streaming via denne fra vores app. 

Hej Kasper 

Tror det har hjulpet! Har ikke oplevet problemer idag, så krydser fingre for det forsætter 😊

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Piw 

Tak for din tilbagemelding. Den er vi meget glade for!😊

Overvejer faktisk at afmelde YouSee tv fordi det hakker/fryser sådan. Fuldstændig som flere beskriver det - uafhængig af tidspunkt mv. oplever det ikke, når der streames fra andre tjenester (dr/viaplay/tv2 mv)

Omdømme 7
Badge +9

Overvejer faktisk at afmelde YouSee tv fordi det hakker/fryser sådan. Fuldstændig som flere beskriver det - uafhængig af tidspunkt mv. oplever det ikke, når der streames fra andre tjenester (dr/viaplay/tv2 mv)

Hej @Huslodsvej 

Det er vi kede af at høre. 

Er det også via Chromecast eller hvilken enhed streamer du fra? 

Ja, via chromecast. Har prøvet genstart af internet/chromecast uden effekt. Skifter vi til anden streamingtjeneste kører det uden problemer. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja, via chromecast. Har prøvet genstart af internet/chromecast uden effekt. Skifter vi til anden streamingtjeneste kører det uden problemer. 

Hej @Huslodsvej 

Jeg har sendt dig en privabesked, så vi kan få det fejlmeldt. 

Omdømme 7
Badge +9

Chromecast, har prøvet en sådan, den levede ikke længe, det er langt bedre at bruge en af disse eller tilsvarende enheder.  https://digitalt.tv/black-week-2023-streamingenheder-paa-tilbud/

YS har også deres egen som er bygget på Google TV, men hvis den skal lejes kan den ikke anbefales, da man hurtigt betaler meget mere for den end den pris som Google TV tilbydes for. YS “Google TV” kan ikke købes, kun lejes eller kan fås med i nye Play abonnementer.

Omdømme 7
Badge +9

Chromecast, har prøvet en sådan, den levede ikke længe, det er langt bedre at bruge en af disse eller tilsvarende enheder.  https://digitalt.tv/black-week-2023-streamingenheder-paa-tilbud/

YS har også deres egen som er bygget på Google TV, men hvis den skal lejes kan den ikke anbefales, da man hurtigt betaler meget mere for den end den pris som Google TV tilbydes for. YS “Google TV” kan ikke købes, kun lejes eller kan fås med i nye Play abonnementer.

Hej @Radiomanden 

Jeg har nu ellers altid være glad for at benytte Chromecast, men det er måske et temperamentsspørgsmål om man vi styre det fra sin mobil/tablet eller direkte via en app og en fjernbetjening😊

Besvar