Svar

Bland Selv virker ikke på andre TV


Badge

Jeg har YS4000 box, der tidligere dels forsynede en hovedskærm dels to andre TV på vores interne netværk (parcelhus) med YouSee kanaler. Efter overgang til Bland Selv kan jeg alene se YouSee på hovedskærm. Jeg kan ikke finde/geninstallere kanaler på mine to andre TV på netværket (intet hardware er ændret iøvrigt). 

Jeg er løbet tør for ideer - så hjælp….

icon

Bedste svar af Radiomanden 28 March 2023, 12:47

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der menes vel at det er Play der haves, Play kan kun ved modtagelse via Coax ses på en Humax boks, det er ikke muligt at få det via kort. Alternativet er via Streaming enten via App på TVet eller en extern enhed.

Badge

Betyder det, at jeg er nødt til at købe flere bokse...en for hvert TV på netværket - for at jeg kan se TV via Bland Selv ?

Tidligere med de almindelige TV-pakker (ikke Bland Selv) kunne jeg se TV på alle skærme på netværket...

Omdømme 7
Badge +9

Som skrevet når man har man YS Play, kan det ikke fås via et kort og kortlæser, der skal bruges en TV boks eller App på TVet, er der ikke App til de TVer der haves, så skal der bruges en extern enhed, det være sig en TV boks, eller en streaming boks med App’en installeret på.

Er det den nu for et års tid siden udgåede Bland selv som nogle kunder stadig har, så fås den via kort og kortlæser. 

DET GÆLDER UDELUKKENDE BLAND SELV, IKKE PLAY. Så er det Play eller bland selv der haves.?

Hvordan er du kunde.? Er det via forening eller er det et direkte forhold.?

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Vagn62 

Som Radiomanden rigtigt nok er inde på, så er det relevant at vide om det er Bland Selv eller YouSee Play du har - det vil have betydning for, hvilke muligheder du har på dine andre fjernsyn. 

Det er korrekt, at med vores faste TV-pakker - altså Grund-, Mellem- og Fuldpakken - der modtages kanalerne direkte via antennekablet, og kræver derfor ikke en boks eller lignende, for at kunne ses. Har man Bland Selv eller YouSee Play, leveres de valgte kanaler digitalt, og kræver derfor boks eller app. 

Badge

Undskyld forvirringen - jeg har checket ordrebekræftelsen. Det er YouSee Play. Jeg ønskede nogle få kanaler, som jeg selv kunne vælge. Jeg var ikke opmærksom på, at jeg så alene kan TV på min hovedskærm.

Omdømme 7
Badge +9

Det kan sagtens ses på alle TVer, men der kræver som skrevet at der haves udstyr til det, i form at en eller flere Humax boxe, App på TV eller en Android/Google TV/iOS Streaming boks til hvert TV.

Grunden til at man ikke kan få Play via kort er at der benyttes HEVC, og det er ikke alle TVer der har HEVC, der er kun UHD TVer, derfor har man fravalgt den mulighed, da der jo stadig er mange TVer der kun har 720/1080.

Badge

Det giver mening. Tak for hjælpen.

Besvar