Svar

bland selv kanaler virker ikke


Omdømme 1
Badge

Hej mit TV Samsung 65” ( 2020 model )  virker stadig ikke med bland selv kanaler med ci + kort fra YouSee melder fejl har talt med YouSee flere gange de har sendt nyt kort men det virker ikke er det Samsung eller YouSee der skal hjælpe .der står på f.eks. zulukanalen program kort fejl altså alle bland selv kanaler der kræver kort melder fejl . Jeg har den store pakke med 36 point hjælp tak 

icon

Bedste svar af Lademandk 7 February 2023, 15:37

Se original

27 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Lademandk 

Først og fremmeste velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder ikke godt at Bland Selv kanalerne driller😐

Hvilken type kortlæser benytter du? Er det en kortlæser fra YouSee eller en anden du selv har anskaffet? 

Hvis kortlæseren er i orden, så kan du prøve at tjekke følgende:

1. Vender kortet rigtigt i kortlæseren (prøv at vend det om)?
2. Har du genindlæs kanalerne korrekt med netværksnummer 111 for Bland Selv etc.? Se guide til indlæsning af kanaler her.
3. Ligger rettighederne på dit abonnement? Tjek evt. om du har adgang til kanalerne på via app og web-tv.
4. Virker kort og kortlæser i et andet tv i husstanden? (hvis haves)


Jeg har lige tilføjet lidt til din overskrift, så den er lidt mere sigende = større chance for svar og hjælp fra andre brugere😊

Omdømme 1
Badge

Hej Kasper tak for dit svar men jeg har fået kortet og modul tilsendt fra YouSee .det hele har virket til der kom en Update om det var fra jer eller Samsung ved jeg ikke . men det virker  ikke mere der skrives på skærmen programkort fejl og YouSee har sendt 2 kort men det virker desværre ikk jeg har søgt kanaler på 111 / 450 MHz så jeg er helt kan det i søvne .det er godt nok surt jeg heletiden skal igennem app for at se blandet kanaler hvad gør jeg hilsen Carsten 

Omdømme 7
Badge +9

Bare for at udelukke den fejl, er der prøvet med en anden kortlæser.? E.v.t. en Ci i stedet for en Ci+.

https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/Strong-Yousee-CA-modul/2416056?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=EAIaIQobChMIppb6xYHP_AIVRrLVCh1LpwP1EAYYAyABEgJ-T_D_BwE

Omdømme 1
Badge

Hej Radiomanden tak . nej det har jeg ikke . Jeg har også prøvet at skifte det modul som kortlæser skal ned i nr 3709-001791 det virket så det var ikke det . men ok jeg bestiller det som du har foreslået og takker der går lige 3 dage før jeg har det hjemme så svare jeg om det sku virke og siger foreløbig tak for hjælpen 😀

Omdømme 7
Badge +9

Den kortlæser jeg linker til er så der kan optages fra de Krypterede kanaler, flere har haft problemer med det indtil der blev brugt den kortlæser, men det er da værd at prøve om den også løser dit problem, Ci+ kan give diverse udfordringer.

Omdømme 1
Badge

Hej jeg prøver den  og skriver retur her .Proshop  skriver de forventer levering af kortlæser  den 6/2 

og tak for din /j’ers hjælp

 

Omdømme 1
Badge

Hej igen desværre var det ikke den foreslået kortlæser der skrives på skærmen smart card error. så jeg ved ikke hvad der er galt den ene sige kontakt Samsung .dk og den anden siger kontakt YouSee . Så jeg har mest lyst at opsige mit YouSee og smide det lorte Samsung 65” a h til . Jeg har kun haft bøvl med YouSee så meget for fuld pakke 36 point til rigtig mange penge pr md 

men tak for hjælpen 

mvh den triste YouSee bruger 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Lademandk 

Øv, jeg er ked af at læse, at problemet endnu ikke er løst😕

Hvis du har den rette kortlæser og du har rettigheder på kortet, så tror jeg ikke vi i YouSee kan gøre noget, udover at give råd og drøfte problemet nærmere med dig, selvfølgelig. 

Du skriver at tv’et siger “smartcard error”. Jeg tænker det enten må betyde, at kortlæseren ikke kan læse kortet eller der er noget med forbindelsen i forhold til tv’et og kortlæseren. 

Har du prøvet at vende kortet om, søge efter opdateringer på dit tv eller kontaktet Samsung for at høre nærmere? De kender jo deres tv bedst selv. Det er umiddelbart lige det jeg vil foreslå at prøve ellers må en anden bruger da gerne byde ind med sit besyv og løsningsforslag

Omdømme 1
Badge

Hej Kasper jeg har prøvet alt jeg har vendt og drejet alt . men måske det kan være YouSee s kortlæser og ikke kortet jeg mener jeg har købt kort og kortlæser ved YouSee . Til oplysning Kasper så har jeg søgt kanaler og skrevet tal ind ( 111/ 450 MHz  for bland selv )så noget må der være galt siden der skrives programkort fejl . den kan jo ikke skrive hvis det er kortlæseren der er problemet hvad skal jeg gøre YouSee jeg betaler over 500 kr md for noget som ikke virker .ps jeg har auto Update med software for Samsung slået til så det virker også . 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er prøvet med 2 forskellige kortlæsere, det vil med god sandsynlighed udelukke at der er en fejl der, så hvad der der tilbage.? Det er programkortet, eller en fejl ved TVet, hvilket er muligt da der skrives at det har virket indtil der som du skrev kom en opdatering til TVet.?

Omdømme 1
Badge

Ja sikkert jeg ved bare jeg er ret af det den kortlæser du Foreslog skrives der smartcard error YouSee skriver på skærmen programkort fejl men skal jeg virkelig købe et nyt TV det er lige 2 år gammelt .måske jeg bare skal opsige mit YouSee jeg mener at blive ved med at betal for noget som ikke virker som det skal det er jo mange penge nå men tror ikke vi kommer længer tak for hjælpen 

Hvad med den adapter (alle nyere Samsung tv kræver vist sådan en), som sidder mellem fjernsyn og kortlæser, sidder den ordentligt?

Omdømme 1
Badge

Hej er det den lille boks som kort læseren skal ned i den er også skiftet . Men det har jo virket indtil der kom en update fra enten YouSee eller Samsung siden har det ikke virket .kan man teste om det er YouSee s kortlæser der er i stykker ???.  Siden der skrives programkort fejl 

Omdømme 7
Badge +9

Når der skrives kortfejl, så er det der problemet ligger. Du kan gå i Menuen på TVet og se om kortlæseren er registreret, det burde den være, ellers vil der komme en fejl meddelese.

Er kortet monteret korrekt.?

Omdømme 1
Badge
Er det her der menes 

 

Omdømme 1
Badge

Så skrives der bare sådan på min skærm 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er ingen fejl vist ved kortlæseren, så den er god nok, så kan kun se at det er kortet, hvilken grund, det vides ikke.

Er kortet monteret korrekt.?

Omdømme 1
Badge

Nul satte tv’et og har kørt en kørte en Update på alt og nu virker det sku igen kanon 

mange tak til alle for j’ers hjælp uden jer var jeg aldrig komme på mit kort igen mange tak hilsen fra amatør😀😀😀😀

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Lademandk 

Jeg er rigtig glad for at høre, at det endelig virker! 😊 

Omdømme 1
Badge

Hej Louise jeg tror jeg er mere glad for nu kan jeg se alle kanaler uden at skal over app . og kan jeg igen  streame TV 3 sport på iPad også uden besked om for mange bruger på skal jeg lukke tråden eller bare lade den være 😀👍hilsen Lademan / Carsten 

Omdømme 7
Badge +9

Marker bedste svar, det indikerer at tråden som sådan er lukket.

Jeg har netop oplevet præcis samme fejl (også på Samsung). Der var en nulstillingsknap under opsætning af kort, som tilsyneladende var nok (jeg behøvede ikke nulstille hele fjernsynet).

Badge

Har lige pludseligt mistet18 kanaler fra Fuldpakken Bland selv, det er mest TV2,TV3,V-series,film family, action samt History osv. Alle andre kan jeg se, det er tilvalgt programmer. Har været igennem alt det I skriver i kommentarer. Det virker som om yousee har lavet en update på min pakke, kan heller ikke ændre i pakken. Har i nogle løsninger? Det er et Samsung 43” TV. Kan også se alle ovenstående kanaler via yousee-play, men kvaliteten var bedre via kabel før de forsvandt.

Omdømme 7
Badge +9

Du skriver bland selv det er nu udgået, men de kunder der har det kan fortsætte med den pakke, bland selv forudsatte at men har Grundpakken som var basen for bland selv, TV2 og TV3 er faste kanaler i Grundpakken og ikke tilvalg i bland selv, så de skulle gerne være der.

Badge

Tak for dit hurtige svar. Efter at have læst de andre kommentarer fandt jeg et ældre indstikskort og så virkede alle kanalerne. Så de to yousee indstikskort virker ikke på vores nye Samsungs TV men på vores andet LG TV. Har dog valgt at bestille  “Dilog CA-modul til YouSee i DK - DVB-C, CI+, HD” alligevel. Mangler dog at finde ud af hvordan jeg ændre evt. tilvalgs kanaler?

Tak Radiomanden.😇

Besvar