Svar

billedkvalitet på tidsfordkudt materiale

Kommer fra fantastiske Viasat og noterer til min store skuffelse sf YouSee’s billedkvalitet på tidsforskudt materiale i alle henseender er oprørende ringe. Hvad vil/kan yousee/TDC gøre ved det? Burde YouSee ikke advisere om, at tidsforskudt billede er klart ringere og ikke mindst til sport før vi køber?

icon

Bedste svar af Radiomanden 1 March 2021, 10:13

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Det sendes/Streames med forskellig bitrate alt efter hvilke kanaler det er, der bruges maximalt 12 Mbits på udvalgte kanaler, på andre varierer det fra omkring 3 Mbits og op. 

På dette link er der en oversigt på hvilke bitrater der anvendes på kanalerne. https://digitalt.tv/forum/emne/yousee-kanalers-daarlige-kvalitet-bitrate/

Radiomand? Er du repræsentant for YouSee?

Omdømme 7
Badge +10

Nej, hvor kommer den ide fra.?

Det ved jeg ikke. Kan du genkende min indsigelse over billedkvaliteten?

Omdømme 7
Badge +10

Bruger udelukkende diverse Streaming tjenester, så jeg har ikke TV fra You See, kun Bredbånd og Telefoni.

Omdømme 7
Badge +2

Den form for bitrate indkig kan alle vi kunder egentlig kigge ind i hvis man eks. har en Enigma 2 boks (Linux), for sådan et bitrate add-on til min Vu+ Duo 4K SE kan jeg også downloade til den, hvor jeg kanal for kanal kan se hvordan at de bitrates ser ud og her ser det bestemt ikke alt for godt ud, fordi at YouSee har klemt alt for mange kanaler ind i hver af deres MUX.

Der er kun en løsning på det, hvilket er at der skal fortages en ordentlig oprydning i deres absolut mindretalskanaler, flyttes lidt rundt på de resterende kanaler og derved få dem jævnt fordelt i deres MUX, så at der ikke er mere end højest 6 kanaler i hver, så at der er plads til at få skruet bitraten i vejret.

Jeg behøver bare at kigge på eks. ARD, ZDF og NDR igennem YouSee vs. via min parabol og af naturlige årsager ser jeg kun de kanaler via parabolen, fordi at bitraten der ligger med en VBR på gns. 14 Mbps, hvilket er mere end dobbelt så meget end den er på kanalerne igennem YouSee.

Har boksen en trådløs internetforbindelse? Jeg tænker om det er helt fælt på grund af en dårlig forbindelse = færre Mbit/s. Hvis ja, har du så prøvet med et kabel?

Omdømme 7
Badge +10

Det bør ikke have betydning om det er det ene eller det andet, med en dårlig Wi-Fi forbindelse vil der komme udfald på kanalerne.

Den normale app tilpasser sig forbindelsen. Dvs dårlig forbindelse = lav bitrate. Jeg antager, at boksen gør det samme (jeg har ingen erfaring med den).

Omdømme 7
Badge +10

Nu har jeg jo haft både 2000 og 4000 boksen, og det er ikke bemærket at den tilpasser sig bitraten, da både signalstyrken og kvalitet har været i orden.

Den sædvanlige med internetstytke. Er 780 mbps med ethernetkabel nok? Det har intet med sagen at gøre

Den sædvanlige med internetstytke. Er 780 mbps med ethernetkabel nok? Det har intet med sagen at gøre

Vi prøver blot at skyde os ind på dit problem. Vi kender intet til din opsætning. Vi ved ikke engang, hvordan du modtager tv.

Omdømme 5
Badge

TheGreat57

Har selv haft Viasat. Alligevel derfor skiftede jeg til YouSee. Begrundelsen for dette er, at jeg følte Viasat havde dårlig kvalitet på sportskanaler og andet. Uanset Tv. Der var eksempel på boldens placering og forsinkelse, så skal ikke gøre mig klog på om dette er forbedret? Kommer det ikke an på hvordan og hvorledes, diverse kunder modtager signaler hos diverse udbyder?

Omdømme 7
Badge +10

Viasat sender som bekendt på Satelit, hvor henter bl.a You See signalet fra.? Fra Satelit.

Omdømme 5
Badge

Viasat sender som bekendt på Satelit, hvor henter bl.a You See signalet fra.? Fra Satelit.

Det giver nærmest sig selv. Havde vi ikke haft satellit, så havde vi heller ikke mulighed for bland selv pakken. Hermed tænker jeg ud af boksen. Vi fik også CNN og andet- Igennem. Satellit systemet. Hvis det ikke var for dette, så  var der nok begrænset for bland selv pakken?

Besvar