Hej, har nu haft den nye boks i en uge og er ikke super tilfreds, billedet er ret udtværet i forhold til min gamle boks, især ansigter mangler detaljer.
Så Batman på TV2 og det var da virkelig ringe, det lignede en hårdt komprimeret MP4 film.
Har andre herinde samme oplevelse?
mvh
Rune
Hej runekc
Hvordan så du filmen, var det Live-tv eller som Start Forfra eller hvordan? :)
Bemærk at ved On-demand tjenesterne, så streames der og her er det så båndbredden der er til rådighed enten via det trådløse net eller med kabel der er afgørende i forhold til billedekvaliteten.
Hvordan så du filmen, var det Live-tv eller som Start Forfra eller hvordan? :)
Bemærk at ved On-demand tjenesterne, så streames der og her er det så båndbredden der er til rådighed enten via det trådløse net eller med kabel der er afgørende i forhold til billedekvaliteten.
Omdømme 1
Hej Kasper, det var Live TV, har også spurgt TV2 og de sagde at deres kvalitet på filmen var iorden.
Hej runekc
Kan du fortælle lidt mere omkring, hvad du har?
Bl.a. kunne information omkring hvilken tv-boks, du har være rigtig god - så kan det være, at nogle brugere her på forum har en idé til, hvad det drejer sig om.
Ud fra det du skriver, kunne jeg godt mistænke, at det er på en DSL TV-boks, du oplever dette. (TV via telefonstikket) Der kunne forklaringen være, at du har stået på SD-kanalen og ikke HD-kanalen. Hvis det dog er tilfældet, så er tråden her havnet det forkerte sted - så skulle den have ligget i DSL TV kategorien. 🙂
Kan du fortælle lidt mere omkring, hvad du har?
Bl.a. kunne information omkring hvilken tv-boks, du har være rigtig god - så kan det være, at nogle brugere her på forum har en idé til, hvad det drejer sig om.
Ud fra det du skriver, kunne jeg godt mistænke, at det er på en DSL TV-boks, du oplever dette. (TV via telefonstikket) Der kunne forklaringen være, at du har stået på SD-kanalen og ikke HD-kanalen. Hvis det dog er tilfældet, så er tråden her havnet det forkerte sted - så skulle den have ligget i DSL TV kategorien. 🙂
Omdømme 1
Hej, jeg har den nyeste boks og jeg bruger Coax, som skrevet før havde jeg ikke det problem med den "gamle" boks 3126. Det virker bare som om at denne nye Humax boks ikke er helt så skarp som den gamle.
Mit "antenne" signal ligger på 50
Mit "antenne" signal ligger på 50
Omdømme 1
Hej igen, ser lige nu TV3, Da Vinci Mysteriet og puha det er et udtværet billede. Der må da være andre end mig som har lagt mærke til det.
Omdømme 1
Det står knivskarpt her.
Hvis du har mulighed for det så prøv at koble boksen til et andet tv og brug evt et andet hdmi kabel, hvis der stadig er problemer må du nok have fat i en ny boks.
Er problemet der hele tiden ?
Hvis du har mulighed for det så prøv at koble boksen til et andet tv og brug evt et andet hdmi kabel, hvis der stadig er problemer må du nok have fat i en ny boks.
Er problemet der hele tiden ?
Omdømme 1
Har lige prøvet med min gamle boks og der står billedet noget bedre, mindre udtværet.
Omdømme 1
Det ligner et kamera hvor man ikke har stillet skarpt.
Omdømme 1
Har nu prøvet at sammenligne billedet fra boksen og en chromecast, chromecasten står mere skarpt!! Er den en bytter eller er boksen bare ikke ret god.
Der er INTET i vejen med billedet på Humax boksen, det er HELT SKARPT. Det en CC modtager er i en ringere opløsning end det der fås fra Humaxen.
Omdømme 1
Præcis, boksen må være defekt.....
Du skrev tidligere: "Har lige prøvet med min gamle boks og der står billedet noget bedre, mindre udtværet."
Det tyder da på, at den gamle boks heller ikke er i orden.
Jeg ville nok gennemgå kabler m.m.
Hej.
Kan det være nogle indstillinger i boksen og/eller fjernsynet, der står forkert? Måske er boksen indstillet til at levere billedsignal beregnet til SCART-tilslutning, men er tilsluttet med HDMI (eller omvendt). Så får man dårligere billedkvalitet. Det kan også tænkes at skyldes, at boksen er indstillet til en billedopløsning, som fjernsynet ikke kan klare, eller der kan muligvis være problemer med scanfrekvens, hvis apparaterne ikke er indstillet ens.
Kan det være nogle indstillinger i boksen og/eller fjernsynet, der står forkert? Måske er boksen indstillet til at levere billedsignal beregnet til SCART-tilslutning, men er tilsluttet med HDMI (eller omvendt). Så får man dårligere billedkvalitet. Det kan også tænkes at skyldes, at boksen er indstillet til en billedopløsning, som fjernsynet ikke kan klare, eller der kan muligvis være problemer med scanfrekvens, hvis apparaterne ikke er indstillet ens.
Omdømme 1
Hej, har nu fundet et indlæg på et andet forum hvor en bruger har samme problem, så jeg er ikke alene. Da der ikke er så meget at indstille på boksen må den være "defekt". Jeg må ringe og få en bytter. Tak for jeres svar.
Omdømme 1
Har nu fået en ny boks og billedet er desværre ikke blevet bedre.
Bluray, Chromecast og Plex står kniv skarpt så må derfor konstatere at denne Humax boks ikke er god, min Samsung boks viser et bedre billede.
Medmindre Yousee har ændret bitraten på mit signal på samme tid at jeg fik en ny boks. ;-)
Jeg fik iøvrigt at vide (Yousee kundeservice) at det signal jeg får igennem en Chromecast er bedre end det til boksen!! Hvorfor så ikke lave en boks der får signalet via nettet istedet for Coax.
Bluray, Chromecast og Plex står kniv skarpt så må derfor konstatere at denne Humax boks ikke er god, min Samsung boks viser et bedre billede.
Medmindre Yousee har ændret bitraten på mit signal på samme tid at jeg fik en ny boks. ;-)
Jeg fik iøvrigt at vide (Yousee kundeservice) at det signal jeg får igennem en Chromecast er bedre end det til boksen!! Hvorfor så ikke lave en boks der får signalet via nettet istedet for Coax.
Det må være omvendt, ellers har de lavet noget om uden at fortælle mig det.
Sikke noget vrøvl, Chromecast gør det ganske godt, men det er IKKE af samme kvalitet som Live TV via boksen eller TVet.
Det er INTET i vejen med boksen helt skarpt og FULDT på højde med det der modtages af TVet, og det der blev modtaget via min Samsung Recorder. Ligeledes på den jeg satte op hos mine forældre.
Det er INTET i vejen med boksen helt skarpt og FULDT på højde med det der modtages af TVet, og det der blev modtaget via min Samsung Recorder. Ligeledes på den jeg satte op hos mine forældre.
Omdømme 1
Jamen fint at det virker for dig "Radiomanden" men det gør det så bare ikke her, desværre.
Selvom det ikke er mange så har jeg dog fundet et par stykker som har samme oplevelse som mig så jeg står ikke alene 🙂
Selvom det ikke er mange så har jeg dog fundet et par stykker som har samme oplevelse som mig så jeg står ikke alene 🙂
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.