Svar

Billedet fryser ved straming på kablet forbindelse på YouSee boks - C More

Badge

Hej.

>Jeg oplever at billedet fryser/lagger, når jeg streamer via YouSee boks via kablet forbindelse.

Frustrerende og utroligt irriterende.

Jeg har prøvet at genstarte både boks og modem.

Jeg har en 300/60 Mbit kablet internetforbindelse via coax kabel.

Boksen er en YSR 2000. Nogle år gammel.

For nyligt skulle den opdatere flere gange over nogle dage.

Synes den tv boks har været noget ustabil de seneste 1-2 år.

Var forbi den lokale YouSee biks i Silkeborg for nylig og forelagde problemet for en ung mand i butikken, der sagde jeg kunne få byttet boksen til den nyere YS 4000, fordi de havde en del problemer med den model af boks jeg har. Er den nye bedre og mere stabil?

icon

Bedste svar af Radiomanden 21 November 2023, 14:40

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er glemt at oplyse hvilken boks det drejer sig om.

Omdømme 7
Badge +9

En ny 4000 er god nok, min er vist over 10 år gammel men gik godt nok helt ud en nat, men kunne genstartes…

Vedr. C More kan det fra Nytår kun ses på boksen, sa deres app stopper med at virke… kan også ses hos TV 2 Play.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Humano64 

Det lyder ikke godt, at det hakker på din boks, når du streamer😣

Jeg er i tvivl om, hvorvidt en udskiftning af boksen vil løse det, da det umiddebart er samme bagvedliggende system, der ligesom faciliterer streamen. Men jeg kan omvendt ikke udelukke det.

Den nye boks vil modtage den nye opdatering, som flere her på forummet har ytret utilfredshed med, så det kan du læse om og vurdere om du vil gøre nu. På sigt, så bliver alle YSR2000 bokse udskiftet, så det er et spørgsmål om tid, før du alligevel skal over på den den. Det vil du blive oplyst om før eller siden.

Det er jo indvidiuelt og smag og behag, hvad man synes er godt/dårligt ved en software, så der skal du danne dit eget indtryk. Det gode ved YS4000 boksen er, at du har dine optagelser lagret i skyen, så de ikke ligger fysisk på din boks og derved ikke mistes ved evt. fejl på boksens harddisk. Du kan også programmere optagelser fra din smartphone via YouSee Play appen. Det er også en meget fed funktion. 

Kablede YS4000 bokse modtager i disse dage opdateringen og den har også nogle gode ting med sig, hvor den bl.a. retter nogle fejl med pause, spol og start forfra✅

Badge

Det undrer mig bare  at der ikke skulle være nok båndbredde med en 300/60 Mbit coax forbindelse, hvis det skulle være årsagen.

Der er kun mig i husstanden og det meste af mit udstyr er kablet til router og netschwitz.

Når jeg bruger Netflix via tv app er der intet.

Det sker i perioder og er primært tilfældet på C More og Skyshowtime via tv boksen.

Lige nu kører jeg en serie via boksen på C More og der har lige være et lille 'frysestop'.

Betyder det mon, at det er i særlige spidsbelastninger det er værst.

I så fald er det ikke tilfredsstillende pris og ydelse taget i betragtning.

Omdømme 7
Badge +9

Har du nyeste version af boksen 4.51.2 er det vist, den første version havde nogle fejl der skulle være rettet.

Omdømme 7
Badge +9

Nej, jeg glemte du har en 2000 boks jeg ikke kender til…

Omdømme 7
Badge +9

Der er flere der har fået 2000 byttet til en 4000, fordi 2000 er gammel og kører på en gammel platform, 4000 og 5000 kører sammen på en nyere platform, 2000 er udgået for lige omkring 3 år siden.

Badge

Jeg vil da helt sikkert få den ombyttet til den nyere 4000 model, som de har sagt i den lokale YouSee butik, at jeg kan få.

Jeg synes nu, at YouSee må på banen, da jeg jo betaler en pæn sum til dem hvert kvartal.

Som udbyder er det deres opgave at sikre, at betingelserne for en lydefri oplevelse er bedst mulige. 

Med andre ord kan de ikke bare trække opgivende på skuldrene og lade stå til med mindre hensigten er den, at endnu flere kigger sig om efter andre muligheder og andre udbydere.

Besvar