Svar

Arkiv og slettefunktion væk på PC


Badge
  • Bruger
  • 6 kommentarer

Når jeg forsøger at se programmer, jeg har optaget, på tv.yousee.dk, er det kun et begrænset udvalg, der vises på Min side, og opsætningen ser helt anderledes ud end på tv med boks eller på tablet. Det er desuden ikke muligt at slette i udsendelser. Nogen, der har bud på en løsning/link til tråd med løsning? Problemet er ikke nyt, men melder sig hver gang, vi forsøger at se tv på vores pc’er.

icon

Bedste svar af MS-ERIK 25 March 2023, 18:52

Se original

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

På billedet på pc-skærmen er der midt på i højre side en pil <. Når der klikkes på den ses en oversigt over optagelserne af dette program. Her kan der klikkes papirkurv for at slette.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/sadan-ser-du-tv-og-film-pa-app-og-web

Badge

Hej

 

Tak for svaret, men det hjælper desværre ikke. Pilen til højre er der på iPad, men ikke på PC. Sideopsætningen ser helt anderledes ud, og der er netop ikke den oversigt, du taler om, hvor man kan se alle optagelser/slette. Jeg har vedhæftet et billede.

 

Omdømme 7
Badge +9

Kan ikke hjælpe yderligere, det der er skrevet stammer fra søgning om emnet.

Badge

Tak for forsøget 🙂

Kommentar den 25-03-2023:

YouSee har problemer med play.yousee.dk (identisk med tv.yousee.dk), som bruges i en browser på en computer. Indtil for få dage siden havde YouSee lagt noget ind, der mest lignede en tidligere version, og som ligner den app, der fås til iPad (men ikke til mobiltelefon). Men nu har YouSee igen lagt en version ind, der er fyldt med fejl og manglende funktioner. Man kan f.eks. kun slette hele serier fra sine optagelser, ikke afsnittene enkeltvis. Er der optaget serier med mere end 10 afsnit, vises kun de 10 første. Vælger man optagelser på Min side starter den med at vise indhold fra arkivet. Vælger man planlagte optagelser starter den med at vise allerede foretagne optagelser, samt fra arkivet, og går derefter direkte videre til kommende udsendelser. Vælger man at se favoritter vises ikke alle favoritterne, vil man se dem må man manuelt tilføje /favoritter til browserens kommandolinie øverst. Nogen gange får man en besked om at der desværre skete en fejl. YouSee har en fejlsag kørende, men måske er YouSee ikke klar over alle problemerne. Der kan være flere end de her nævnte.

Ønsker man at bruge TV-arkivet eller optagelser kan det anbefales at holde sig til TV-boksen, hvis man har en TV-boks YS-4000. Den er ikke fejlfri, men dog langt bedre end play.yousee.dk bortset fra at den har problemer med at registrere hvilke serieafsnit man har set. Så til afspilning af streamingtjenester er play.yousee.dk bedre end TV-boksen.

Badge

Mange tak for svaret; det lyder meget præcist som de udfordringer, jeg oplever.

Er der evt nogen fra Yousee, som kunne tænke sig at være en del af denne dialog og meget gerne beskrive en løsning? Det kunne fx være den medarbejder fra teknisk afdeling, der for ca 6 måneder siden erkendte problemet og lovede at vende tilbage, da jeg kontaktede Yousee.

Omdømme 7
Badge +9

YS er med her på forummet, men aldrig i Weekender og helligdage, så det er tidligst på Mandag at der er nogen, YS kan dog kontaktes her: https://www.facebook.com/youseedanmark/?ref=page_internal alle dage Ma-Fr 08:00 - 22:00 Weekend/helligdage 12:00 - 22:00.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @LTR og andre, der læser med her i tråden

Som MS-Erik også er inde på, så har vi pt. en række udfordringer med optagelser, herunder antal visninger. Dette er vi opmærksomme på, og er også i gang med, at få set nærmere på. 

 

Hvis man vil slette en udsendelse eller hele optagelsesserien, så skal man ind under følgende: 
Min side → Optagelser → (vis alle) → klik på den optagelse, du vil slette → ret optagelse → “stop optagelse” eller “slet hele serien”. 

 

Kan du få det til at virke på den måde?

Hej @LTR og andre, der læser med her i tråden

Som MS-Erik også er inde på, så har vi pt. en række udfordringer med optagelser, herunder antal visninger. Dette er vi opmærksomme på, og er også i gang med, at få set nærmere på. 

 

Hvis man vil slette en udsendelse eller hele optagelsesserien, så skal man ind under følgende: 
Min side → Optagelser → (vis alle) → klik på den optagelse, du vil slette → ret optagelse → “stop optagelse” eller “slet hele serien”. 

 

Kan du få det til at virke på den måde?

Hvordan sletter man enkelte afsnit af en serie uden at slette hele serien i PC-versionen af YouSee Play (play.yousee.dk)? Det kunne f.eks. tænkes at man ville slette optagelser af genudsendelser.

Når man på TV-boks YS-4000 vælger papirkurven får man valget mellem at slette det enkelte afsnit eller hele serien.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @MS-ERIK 

Det kunne sagtens tænkes - og jeg kan godt se, at funktionen ikke er optimal, som den er lige nu. 

Vi er i dialog med vores webudviklere, og afventer pt. et estimat på, hvornår vi kan få fixet dette, så det er muligt at slette enkelte optagelser i en serieoptagelse. 

Vi vender tilbage, når vi ved mere. 

Badge

Hej Caroline

 

Tak for dit svar. Er det muligt at få en form for kompensation, når dele af ens produktpakke ikke virker? Jeg kan klare sletningen fra iPad, selvom det er irriterende, men vi bruger PC til at se tv på i sommerhus, og vil selvfølgelig gerne kunne tilgå vores optagelser = det produkt, vi betaler for. Det er jo meget fint, at I er i dialog med jeres webudvikler, men som jeg skrev, henvendte vi os om problemet i oktober. Dengang fik vi at vide, at vi ville blive kontaktet, men vi har intet hørt. Derfor synes jeg måske, at det er på sin plads at være en smule utålmodig.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @LTR 

 

Jeg kan godt forstå at det er irriterende og besværligt - og derfor skal vi selvfølgelig også have fundet en løsning hurtigst muligt, og det arbejder vi også på. 

 

Oplever du problemer med at tilgå dine optagelser, når du er i sommerhus? Eller er det ‘blot’ slettefunktionen der driller dig på PC? Bare lige, så jeg er helt med på dit skiv. 

 

Vi yder desværre ikke kompensation på denne problematik. 

Badge

Hej Caroline

Jeg oplever problemer, hver gang jeg vil se optagelser eller slette på min pc. Det er typisk i sommerhuset, at jeg bruger pc’en, men det sker selvfølgelig også, hvis jeg bruger pc derhjemme.
Jeg er glad for, at du kan forstå, at det er irriterende og besværligt. Jeg synes til gengæld, at det måske ikke er “hurtigst muligt”, når vi har påpeget problematikken for mere end fem måneder siden...

Badge

Så er det 4 måneder siden og yousee har stadig ikke løst problemet.
Så gad vide hvad ‘hurtigst muligt’ betyder.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Erik Borgen 

Jeg kan desværre ikke give en tidshorisont på, hvornår fejlen kan forventes løst. 

Vi er opmærksomme på problematikken, og vi vil selvfølgelig også meget gerne komme problemerne til livs - men hvornår, har jeg desværre ikke et bud på pt. Det beklager jeg. 

Det beslægtede problem med at play.yousee.dk kun kan vise de første 10 afsnit af en serieoptagelser er heller ikke løst, og det blev fejlmeldt for mere end 8 måneder siden. Der sker i øvrigt en sammenblanding af afspilning fra arkiv og af optagelser, man kan få en fejlmelding om at der ikke er noget af afspille fra arkivet når man har valgt at afpille fra en optagelse.

Kan YouSee ikke bare vende tilbage til en tidligere version af play.yousee.dk, hvor man både kunne slette afsnit enkeltvis og afspille samtlige optagede afsnit - faktisk de funktioner der findes i iPad-versionen af YouSee Play.

Badge

Hej igen

Nu har de problemer, som vi og flere har beskrevet, bredt sig til iPad og ikke kun pc, som vi før oplevede. Vi kan kun se et begrænset udvalg af optagelser og arkiv osv.  iPad er opdateret.

 

Hvordan går det med den løsning, som YouSees medarbejder tidligere har fortalt, at der blev arbejdet på, så problemet kunne blive løst “så hurtigt som muligt”? Det er vel at mærke mere end et år siden, vi først henvendte os, og jeg kan se, at andre har efterlyst opdateringer uden at det har medført en reaktion fra YouSee, som meget gerne må komme på banen - og eventuelt også forklare, hvor stor en reduktion af det, man betaler for, man skal acceptere som kunde, der betaler fuld pris!

YouSee ser ikke ud til at være kommet en løsning nærmere. Vil man slette et enkelt afsnit i en serieoptagelse er den nemmeste måde faktisk at bruge en mobiltelefon (iPhone) med YouSee Play appen installeret. Man kan dog også slette enkelte afsnit via TV-boksen, men det virker noget uoverskueligt og besværligt.

Hvis man på PC, mobil eller iPad vælger at se optagelser får man først et billede hvor programmer i arkiv er vist, og det forekommer at der vises en besked om at der ikke er noget i arkivet, selv om der lige under den besked vises arkivindhold. For at se optagelser skal man vælge optagelser, selv om man allerede har valgt optagelser, der således skal vælges to gange inden optagelser vises. På PC vises kun de 10 første afsnit af serier på mere end 10 afsnit, på mobil og iPad vises alle optagelser, selv om man nogen gange skal klikke en ekstra gang for at få vist det hele.

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen

Nu har de problemer, som vi og flere har beskrevet, bredt sig til iPad og ikke kun pc, som vi før oplevede. Vi kan kun se et begrænset udvalg af optagelser og arkiv osv.  iPad er opdateret.

 

Hvordan går det med den løsning, som YouSees medarbejder tidligere har fortalt, at der blev arbejdet på, så problemet kunne blive løst “så hurtigt som muligt”? Det er vel at mærke mere end et år siden, vi først henvendte os, og jeg kan se, at andre har efterlyst opdateringer uden at det har medført en reaktion fra YouSee, som meget gerne må komme på banen - og eventuelt også forklare, hvor stor en reduktion af det, man betaler for, man skal acceptere som kunde, der betaler fuld pris!

Hej @LTR 

Jeg er i tvivl om jeg forstår problemet korrekt. 

Jeg har den opdaterede YouSee Play app, men dog på iPhone og her kan gå ind under Min side → Optagelser → Under alle optagelser kan jeg trykke på “Vis alle”. 

Kan du evt. vedlægge et billede og snakker du om sletning eller visning af optagelser? 

Besvar