Spørgsmål

afspilningsfejl på yousee app, men kun på TV2.


Badge

Får besked “afspilningsfejl” på TV2 via yousee app, men kun på TV2. Har afinstalleret og geninstalleret, men uden andet resultat.


22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Er du på YouSee bredbånd? Ellers skal der bestilles tv2 ude. 

Badge

Fastspeed

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke en YS forbindelse, derfor kan man ikke på den se TV2 på App uden der betales Kr 5/måned, det er et krav fra TV2.

Badge

App er installeret på Sony smart tv

Omdømme 7
Badge +9

Det er uanset hvor YS App er installeret, TV2 kan KUN ses på anden forbindelse end fra YS når der haves TV2 ude. Det er kun hvis der haves YS Play at det ikke behøves.

Badge

Halløj Radiomanden. 
den skal jeg lige have igen. 
Jeg har Yousee TV boks på ét tv og ser udmærket tv2… uden afspilningsfejl
Jeg Yousee app på ét tv og indtil for få dage siden set tv2 uden beskeder om afspilningsfejl, men nu fremkommer denne fejlmeddelse hele tiden…….. 

Omdømme 7
Badge +9

Så har du være heldig, for når man ikke er på en YS Bredbånd, så kan man ikke se kanalen, prøv du bare på din Telefon, der kan den heller ikke ses, det gælder også selv om det er et YS abonnement der haves på den.

Haves der YS Play, så kan kanalen ses på alle forbindelser.

Badge

Har jeg så været “heldig” i 3 mdr. ? og samtidig har jeg ikke, fra Yousee, fået besked om at jeg skal have tillæg til mit abonnement. 

Badge

1

Omdømme 7
Badge +9

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/hvordan-kan-jeg-se-tv-2-pa-appen-nar-jeg-ikke-er-hjemme

Badge

Tak for hurtige svar, men jeg er jo hjemme på begge og på samme netværk… kablet

Badge

-

Omdømme 7
Badge +9

Du er hjemme, ja, men ikke på en YS forbindelse, så derved er den kanal blokeret uden TV2 ude.

Badge

Tak igen igen for hurtige svar….. du må være højt oppe på deres lønningsliste :-) eller sidder hele Yousee  og kalder sig “Radiomanden”, når nu man får, både hurtige og kompetente sva,r næsten døgnet rundt ???

Omdømme 7
Badge +9

YS ansatte er med os brugere med her på forummet, det var lavet til brugere og var brugerstyret, YS var med ind i mellem, men de er mere med nu, det er ikke ensbetydende med at vi brugere bliver sat i baggrunden, brugere er stadig “backbone” på forummet.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Krisbo1002 

Som Radiomanden rigtigt nok skriver, at så kræver det YouSee bredbånd at kunne se TV 2 på andre enheder en TV-boksen - dvs. play.yousee.dk samt vores app(s) til smart-tv, mobil og tablet. Den eneste undtagelse er rigtigt nok hvis man har et YouSee Play abonnement - her følger det med. 

Hvis det tidligere har virket uden problemet, og du ikke har haft YouSee bredbånd, så har jeg umiddelbart ikke nogen god forklaring på det. 

Du skriver at du får en afspilningsfejl - betyder det at du ikke får besked om, at du ikke har rettigheder til kanalen? Kan du evt. vedhæfte et billede af den fejl du får? 

Hvis du tjekker via f.eks. vores YouSee Play app til mobil, får du så her besked om at du ikke er på YouSee bredbånd? 

 

Badge

Jeg får denne besked på Sony smart TV 

./.  Se vedhæftede foto

 

Omdømme 4
Badge +8

Hej @Krisbo1002 


Tak for billedet. 

Kan jeg få dig til at afspille TV2 via en mobil eller anden enhed, for at se om du får samme fejl der, eller om den siger noget andet?

 

 

Fik I løst dette? Har samme problem fra mit Samsung TV. Jeg har YS Boks (og BB) men vil jeg afspille fra arkiv, får jeg også fejl. Kun på TV2. Så noget af programmet i går på flow-TV, men ville så se det bagefter og fik fejl. Prøvede igen nu her, også med andre programmer på TV2. Men kan fint se DR i arkivet på boksen. 

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Rikke D 

Mig bekendt var det ikke et generelt problem - men der skal naturligvis tages et kig på det. 

Kan du prøve at gøre følgende: 

-- Sluk for både modem og TV-boks 
-- Efter et minuts tid tænder du for modemmet 
-- Når modemmet er online, tænder du for TV-boksen 
-- Test om TV2 virker i Arkiv (test gerne på smart tv’et også) 

Løser det ikke problemet, så vend gerne tilbage - så må vi se på om det skal fejlmeldes 😊

Badge

Blev problemet identificeret. Jeg har det nu og har igennem årene oplevet det flere gange. Jeg forstår ikke, at det skulle have noget at gøre med 5kr tillægget, idet der her står, at det har at gøre med tv2 på farten. Mit tv er ikke på farten, det står fast i stuen :/ alligevel for jeg fejlmeddelelsen med jævne mellemrum og bliver smidt af mit i både flow og stream

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Ugly_man 

Vi skal naturligvis have kigget på det.

Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår beskeden korrekt. Får du eller får du ikke fejlbeskeden om, at det er fordi du ikke er på YouSee bredbånd? Og sker det kun på TV 2 eller på flere kanaler? 

Hvilken enhed oplever du det på? 

Besvar