Tv boks og arkiv virker ikke i sekundær brigde router | YouSee Community
Spørgsmål

Tv boks og arkiv virker ikke i sekundær brigde router

  • 15 juli 2019
  • 1 kommentar
  • 717 visninger

Hej allesammen,
vi har haft lidt problemer med vores tv boks. Den siger at den ikke har forbindelse til internettet, og den kan ikke afspille optagelser i vores arkiv, der dukker blot en grøn cirkel op, som står og indlæser. Alligevel kan den godt afspille Youtube videoer mv. , så der er hul igennem.

Efter fejlfinding via Yousee Support finder vi ud af, at ved at flytte internettet direkte over i hoved router (fra Hiper med 1000mbit fiber), så virker boksen problemfrit.

Vi prøver os lidt frem, og finder ud af at selvom der er internet på routeren i brigde mode (wifi og lan switch), så duer Yousee ikke. Appen på telefonerne over android kan heller ikke afspille arkivfiler eller live tv for den sags skyld, men det virker fint hvis vi bruger 4G eller hopper over på tråsløs på hovedruteren.

Er der en instilling vi har overset på vores sekundære brigde?
Det er en netgear wnr 1000 v3 , som sidder forbundet i en Zyxel router.

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Hej Bubbiborgen

Velkommen på YouSee Forum 🙂

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind på dit indlæg.

Vores bokse skal egentlig bare have internet for at fungere og det bør ikke gøre nogen forskel, hvorvidt du har din egen router på eller kører med vores YouSee modem.

Hvad er det for et modem du har og har du været inde på dette og koble det i bridge mode inden du satte din router til? Det virker ikke som om, at din router er registreret/provisioneret ordentligt på dit modem. Hvis det ikke sker, så får det ikke 80 IP og kan ikke komme på nettet.

Det lyder ikke som om at du har været inde at sætte modem i modem mode, men bare har lavet en kabling fra modemmet til din router.

Besvar