Tv boks genere wifi forbindelse | YouSee Community
Svar

Tv boks genere wifi forbindelse

Så er jeg blevet ikke den glade ejer men den irriterede ejer af en ny tv boks som ser ud til at give mit wifi problemer.
Mit wifi fungere fint når boksen ikke er tændt, men lige så snart den tændes og man ser tv, så bliver iPad og pc'er smidt af netværket og søger indtil de igen finder netværket, kobler sig på og hopper kort efter af igen. Det samme gør tv boksen og det forsætter så længe boksen er tændt.
Boksen er koblet til 5 GHz og de andre enheder er koblet til 2,4 GHz hvilket burde være ok. Der er ca 3 meter til routeren og der er kun problemer når boksen er tændt.
Hvordan bliver jeg glad for min nye tv boks ?
icon

Bedste svar af kilarsen 12 juli 2017, 19:11

Det ser ud til at opdatering af routerens firmware var nok ?
Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router bruger du? Der kan være en med samme router, som har oplevet et lignende problem.
Routeren er en D-link AC1900 Dual band
Omdømme 7
Badge +7
Den hedder også DIR-880L. Den burde kunne køre både 2,4 og 5 GHz samtidigt.

Kender ikke din router, men den høje hastighed (1900) fremkommer sikkert ved at kombinere N standarden på 2,4 GHz og AC standarden på 5 GHz. Du kunne måske prøve at sætte AC hastigheden ned så den bliver ren 5 GHz, eller slå fra i din router kombinering af de 2 frekvenser, hvis det er muligt.

Jeg vil tro din løsning, er en eller flere indstillinger i din router. Jeg måtte selv ind og skrue i router, før alt kom til at spille trådløst her.
Tak Slangefar - det bliver så en aften med router roderi 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke fordi der noget galt med TV boksen eller din router, men der er bare så mange kombinationer af hastighed, kryptering, teknologier osv, at producenterne ikke altid er helt enige om hvordan de enkelte standarder skal forstås. Løsningen er typisk at skrue ned for ambitionerne i en router, hvor alt er slået til og der er skruet helt op for alt.
I teorien burde tv boksen jo bare være endnu en dims som skal have forbindelse til wifi på samme måde som en pc eller mobil tlf., men desværre er det ikke altid bare plug and play
Omdømme 7
Badge +7
Hvis man kan isolere problemet, bør man melde tilbage til producenten. Fandt en gang en fejl i netop en Dlink router. Ringede derfor til Dlink support i Sverige. De anerkendte de havde en fejl, og kort tid efter lå der en opdatering af softwaren til routeren.

Jeg har nok haft omkring 20 routere og har haft en med samspils problemer. Det er den nuværende Netgear C6250, som abolut ikke kunne med fruens tablet og var ustabilt med vores Smart TV. Løsningen her var at sætte kryptering til kun AES og sætte den mulige hastighed lidt ned.

Efterhånden som wifi udvikler sig, opstår der flere og flere kombinationer af kryptering, hastighed , teknologi osv, og vi må nok forvente samspils problemer langt oftere.
"Efterhånden som wifi udvikler sig, opstår der flere og flere kombinationer af kryptering, hastighed , teknologi osv, og vi må nok forvente samspils problemer langt oftere."

Og det sætter jo desværre en masse menesker i en skidt situation, hvis de ikke har viden og gå på modet til at rode med router opsætning eller hvad der nu skal til for at få tingene til at spille sammen.
Omdømme 7
Badge +7
"Efterhånden som wifi udvikler sig, opstår der flere og flere kombinationer af kryptering, hastighed , teknologi osv, og vi må nok forvente samspils problemer langt oftere."

Og det sætter jo desværre en masse menesker i en skidt situation, hvis de ikke har viden og gå på modet til at rode med router opsætning eller hvad der nu skal til for at få tingene til at spille sammen.

Hvorfor bruges citerfunktionen ikke.?
Omdømme 7
Badge +7
Får du det ikke til at virke med at skrue i routeren, er det muligt at købe en " wifi extender". Den skal bruges til at omsætte TV boksen 5 GHz til routerens 2,4 GHz. De fleste nyere "wifi extendere" kan dette trick med at modtage på en frekvens og sende på en anden. "Wifi extendere" med "dual band" kan købes fra omkring 200 kr. Er det ikke muligt at trække et kabel mellem router og TV boks, når afstanden er så kort?
Det er muligt at trække et kabel , men router står på et skab i entréen og tv boksen i stuen, så kablet skal trækkes igennem en beton væg hvis det skal laves pænt.
Jeg prøver at rode med routeren og ellers må jeg have fat i en wifi extender
Omdømme 7
Badge +7
Placering i et skab, og signal skal igennem beton, det er på ingen måde en optimal placering af et modem, anbefalingen er at det placeres højt og frit, for optimering af Wi-Fi.
Den står ovenpå på skabet og der er frit udsyn til tv boksen, men hvis der skal trækkes kabel så skal det gennem væggen ?
Det ser ud til at opdatering af routerens firmware var nok ?
Omdømme 7
Badge +7
Det var en dejlig simpel løsning på et problem :D

Producenterne er rimelig gode til at komme med opdateringer.
Omdømme 7
Badge +7
Hej kilarsen

Dejligt du fik det løst ved firmware-opdatering og tak for at melde tilbage! 🙂

Jeg har markeret din seneste kommentar i tråden som bedste svar.

Besvar