Svensk lyd og ingen tekster under Børne-genren | YouSee Community
Spørgsmål

Svensk lyd og ingen tekster under Børne-genren

Jeg skriver fordi jeg er usikker på om jeg forstår at bruge min boks.
Hvordan får man DANSK LYD eller DANSKE TEKSTER på?

Baggrund...
En ting er at man frarøvede os ældre de gode gamle danske film, da man fra YouSee i stedet ville satse på Viasat, hvilket aldrig vil samme succes.
De gamle danske film var både en kulturkano i sig selv. Men også et fælles hyggepunkt for familien der kunne deles blandt børn og ældre.

Til sagen....
Jeg ville så sætte "Karlson på taget" en ægte klassiker for børn af bedste Astrid Lindgrens univers.
Men det blev ikke nogen succes - Hvorfor? Jo fordi man åbenbart fra YouSee forventer at alle danske børn i dag kan forstå svensk (lyd) da man åbenbart heller ikke har sat danske tekster på!!!

Og det var blot denne ene film, men flere under Børne-genren, at det her var galt!!!

Det er utroligt SÅ ringe en service man betaler for at få, men så længe YouSee tjener millioner er de fløjtende ligeglad med os forbrugere.

Jeg håber YouSee vil komme med en forklaring på at man ikke har valgt filmene til børn med dansk lyd eller i det mindste danske tekster? Det kniber måske med finanserne mht. rettighederne!!!

1 Kommentar

Omdømme 5
Badge +6
Hej Nygade40

Der skal som minimum være danske undertekster, hvis ikke det er med dansk tale, så det skal vi selvfølgelig have set nærmere på.

Kan du præcisere, hvad det er for nogle film/serier, det drejer sig om? Jeg har fundet Karlsson på taget, men den er umiddelbart med dansk tale.

Besvar