Store ændringer i de faste TV pakker fra 2020 | YouSee Community

Store ændringer i de faste TV pakker fra 2020

Vis første besked

41 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Grådighed har en pris, hvis der ikke vil lejes med som det er tilbudt, så er det jo bare ærgerligt for dem. Der kan leves uden, det meste der sendes er rent skrammel. Dog ærgerligt med Discovery kanalen.
Omdømme 7
Badge +3
Hvis Yousee siger de er eller har været i forhandlinger med Discovery, passer det efter hvad de andre sige ikke, og der bliver ikke lavet en aftale om at vi kan se de kanaler i Bland Selv...
Omdømme 4
Badge
Tak for diverse svar. Vil prøve at besvare så godt som muligt.

Se, først af alt, så synes jeg, at vi skal få en ting på det rene, og hver især se, at ikke alle personer har samme smag/ikke ser det samme, for så ville det jo være såre simpelt at være tv-udbyder.
Kan jo ud af diverse svar se, at der ikke er 2, som har samme smag.

Så skal der jo lige huskes, at den kanal-oversigt, som Yousee har liggende på Deres side, og som I tilsyneladende hentyder til - gældende fra 23. Juni 2019, jo gælder Bland Selv, og IKKE de ældre pakker. Derfor snakker vi om åbenbart om forskellige programmer i tv-pakker.

Derfor prøver vi igen.Når jeg skriver, om I (Yousee) ikke kender Jeres egne pakker - med det menes ALLE pakker, og ikke kun Bland Selv, som er de eneste, som I lader Jeres kunder se (modsat førhen), når de vil ind på siden med TV.
Jeg har IKKE Bland Selv, svigermor (og andre) har heller ikke. Vi startede med TDC HomeTrio for ca 10 år siden, hvilket åbenbart årsag til vores uenighed ang. TV2 Charlie.
Svigermor har Grundpakken, og hun HAR TV2 Charlie deri. Jeg har Yousee Viasat Stor med Bredbånd, Fuldpakken, bla inkl. Viasat Film pakken.
Pakker, som vi og andre er fuldt ud tilfredse med, og ikke kan se, hvorfor vi skal skifte, da det er lig færre kanaler til en dyrere pris, og ikke mindst, at der mistes kanaler, som ikke findes i Bland Selv.

Ved siden af dette, skal jo huskes forskellen mellem yngre og ældre generationer/kunder og deres behov for, hvad de gerne vil se. Det er jo ikke alle af de ældre kunder, som har/bruger bla sociale medier, smartphones osv - og deriblandt Bland Selv. Derfor glæden for de gamle tv-pakker.
Troede, at Yousee var til for, at alle Jeres kunder var tilfredse, hvilket I jo altid har sagt, at I ville gå efter.

Jeg ved, at der er flere, som har skiftet til Bland Selv, men husk lige én ting: Ikke alle har Bland Selv.
Der er stadig mange, som har de ældre tv-pakker.

En ting er, at Yousee synes, at man skal følge tiden, og derfor på sin vis "tvinger" kunderne til at bruge Bland Selv - selv om det bliver dyrere end de gamle pakker, og samtidig få færre kanaler (nogle fra de gamle pakker er slet ikke i Bland Selv, som ser tomt ud i udvalg), ja, hvor i verden står man så ?

Og hvad får de gamle kunder, som ikke har Bland Selv ud af de nye kanaler, når man skal have - Bland Selv, for at kunne se disse ?
Samt, at man lige skal huske noget - hvornår har Yousee spurgt Deres kunder i Deres Fora, om det koncept (bla de 30 dage), de har bygget Bland Selv op omkring, var noget, som Deres kunder var interesseret i, og om der var andet, de kunne tænke sig.
Dette kunne jo være gjort som førhen (TDC), hvor der blev lavet en tråd i Forum, hvortil kunderne kunne komme med deres svar/forslag osv, og som blev talt dybere om inde i VIP.

Plus husk, at ikke alle går efter streaming, da disse ikke kan optages (oplyst af Yousee selv). Og årsag til, at kunder stadig godt vil beholde deres pakker, i stedet for at skulle på Bland Selv.
Så - bevar de gamle pakker, så Jeres kunder stadig har mulighed for at se disse. Tag dog hensyn til Jeres ældre og faste kunder, da/hvis de ikke bruger sociale medier, smartphone osv.

Håber, jeg har husket alt.
Omdømme 7
Badge +7
Der er jo netop bland selv, så det er muligt selv at bestemme hvilke kanaler der ønskes, det giver ligeledes mulighed for at få diverse andre tjenester.

You See skriver på deres FB side.

"Danskernes medievaner ændrer sig, og den udvikling bliver vi også nødt til at tage højde for.

Vi kan se, at et stigende antal af vores kunder ønsker både Tv og streaming i deres tv-pakker, og derfor vil vi i fremtiden satse endnu mere på Bland Selv og på at tilbyde endnu mere af det kvalitetsindhold, der efterspørges. Derfor har vi kigget vores faste Tv-pakker efter i sømmene og besluttet at tilpasse dem, så de i højere grad afspejler vores kunders faktiske medieforbrug.

De kanaler, der ikke længere er en del af de faste tv-pakker, vil vi fortsat gerne have med i vores Bland Selv-univers, så vores kunder selv kan vælge dem til.

Vores ambition er at lægge det mest sete indhold i Grundpakken, så flest muligt af vores kunder har adgang til det indhold, der er mest populært og appellerer bredest. Fleksibiliteten og valgfriheden kan man så tilvælge i vores Bland Selv-univers, hvis man ønsker det."
Omdømme 7
Badge +3
Nu har jeg Eurosport Player så kan stadig se bla. tennis, men det er der mange der ikke kan da de er bundne af deres TV pakker, og Discovery siger i dag de holder på at de Discovery kanaler IKKE kommer med i Yousee Bland Selv, lige meget hvad Yousee siger det gør de nok...
Omdømme 7
Badge +7
Det må da være op til formidleren af kanalerne at bestemme hvilken pakke de skal være i, og ikke blive dikteret af udbyderne.
Omdømme 7
Badge +3
Men det er udbyderne der har kanalerne, så de kan også vælge slet ikke at ''sælge'' de kanaler til nogen der vil fjerne dem fra Pakkerne...
Yousee har helt sikkert ikke mange abbonenter tilbage, hvis de ikke deres beslutning og får forhandlet en aftale på plads. Der er også mange der har tv og bredbånd sammen som ønsker at forsætte nuværende, har de tænkt på at bredbåndskunderne også forsvinder ud af døren sammen med tv pakken? Det er det den dårligste beslutning de har taget. Tag dog en en ny og fornuftigere beslutning.
Omdømme 7
Badge +6
Yousee har helt sikkert ikke mange abbonenter tilbage, hvis de ikke deres beslutning og får forhandlet en aftale på plads. Der er også mange der har tv og bredbånd sammen som ønsker at forsætte nuværende, har de tænkt på at bredbåndskunderne også forsvinder ud af døren sammen med tv pakken? Det er det den dårligste beslutning de har taget. Tag dog en en ny og fornuftigere beslutning.

Det er for sent på det felt, toget har forladt perronen og er kørt.
YouSee har kun kunne give den udmelding om C More og Viasat kanalerne hvis der allerede er indgået kontrakter med C More og Viasat om de kanalers placering i Fuldpakken og sådan en kontrakt er bindende typisk flere år ud i fremtiden.
Så det er nu engang som det er og det er ikke noget der kan laves om på.

Dem af jer der ikke kan leve med det, står det frit for at finde en anden TV operatør der har de kanaler, så som Boxer der har deres Boxer Flex pakke, hvor i så bare kan tilvælge netop en stor stavl af de kanaler som YouSee har besluttet at fjerne fra Fuldpakken.
Så det står jer frit for at skifte TV operatør, hvis altså i har lov til at sætte en udendørs antenne op for bedre modtagelse af Boxer's kanaler.

Klagen og forsøg på at få YouSee's ledelse til at ændre deres mening kommer der ikke noget ud af, for deres beslutning står fast.
Og i kan også godt regne med at Discovery Networks pludselig kommer kravlende på deres knæ og tigger og be'r om at få lov til at komme ind i varmen igen som bland selv kanaler, for uden de millioner i reklameindtægter ender kanalerne med at være lukningstruede.
Discovery Networks har selv har været så ukloge og afsløre, at hovedindtægten på dem kommer fra alle de reklamer som deres kanaler drukner i.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg vil lige gengive hvad Jeppe har skrevet på FB i forbindelse med et spørgsmål.

Vi har haft et langt og godt samarbejde Discovery Networks, som vi håber fortsætter mange år endnu. Derfor er vi også ærgerlige over, at det er kommet til at fremstå som om, vi ikke ønsker at forhandle en aftale på plads med Discovery Networks. Det vil vi meget gerne. Vores dør er åben til at fortsætte forhandlingerne omkring en løsning, hvor Discovery Networks kanaler fortsat er tilgængelige for alle YouSee´s kunder i Bland Selv. Men der er én ting, der ikke er til forhandling. Og det er vores kunders valgfrihed.

Jeppe
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

For dem der ikke har set siden endnu, så kan der læses mere om de ændringer, der kommer til at ske pr. 1/1-2020 på denne side:
https://mustsee.yousee.dk/tv2020

Der er ligeledes en spørgsmål og svar sektion nederst på siden.

Jeg har Den største pakke med 36 point, og udvalget er simpelthen så svagt, at jeg næsten ikke kan bruge mine 36 point - og jeg valgte gerne en del kanaler fra i grundpakken (hvis jeg kunne). 

Jeg forstår simpelthen ikke, at der ikke findes flere interessante kanaler på markedet… og hvis Discovery forsvinder, så er jeg temmelig sikker på, at jeg ikke kan fylde mine point op med noget tilsvarende.

Der MÅ da findes andre kanaler derude - jeg er ret ligeglad med om de er på engelsk uden tekstning...

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har aldrig haft mere en 10 bland selv, fordi det ikke har været muligt med 20, som godt kunne være brugt til mere Streaming, 36 har det ikke været muligt at finde kanaler/Streaming nok til.

Omdømme 7
Badge +3

Jeg har Den største pakke med 36 point, og udvalget er simpelthen så svagt, at jeg næsten ikke kan bruge mine 36 point - og jeg valgte gerne en del kanaler fra i grundpakken (hvis jeg kunne). 

Jeg forstår simpelthen ikke, at der ikke findes flere interessante kanaler på markedet… og hvis Discovery forsvinder, så er jeg temmelig sikker på, at jeg ikke kan fylde mine point op med noget tilsvarende.

Der MÅ da findes andre kanaler derude - jeg er ret ligeglad med om de er på engelsk uden tekstning...

Hvis det drejer sig om noget i nogenlunde samme kategori som Discovery Channel, Discovery Science, Animal Planet og ID kan nævnes kanaler som BBC Earth, Viasat Nature, Viasat History, Viasat Explore, National Geographic og National Geographic Wild, og måske også Travel Channel. De findes alle som bland-selv kanaler.

Hvis man ikke kan fylde 36 points ud med kanaler, kan man enten overveje at tilmelde streaming-tjenester i bland-selv, eller nedgradere til bland-selv 20 eller bland-selv 10.  

Omdømme 7
Badge +3

Jeg har 39 points men ingen problemer med at bruge dem, selv om jeg nu som en test har C More, men måtte fravælge nogen favorit kanaler, og jeg har kun 1 kanal fra andre lande til højre i ‘’valg skemaet’’

Omdømme 7
Badge +6

Nu kan det måske være at der kommer andre boller i suppen ang. al den her sports ballade, for Radikale Venstre vil have genindført Sportslisten som VLAK regeringen afskaffede i 2018.

Forslaget støttes af SF og Enhedslisten. Kulturminister Rasmus Prehn (S) ser også positivt på forslaget og vil indkalde partier og aktører til drøftelse om forslaget.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-11-12-radikale-venstre-disse-sportsbegivenheder-skal-kunne-ses-af-de-fleste-danskere

Besvar