Store ændringer i de faste TV pakker fra 2020 | YouSee Community

Store ændringer i de faste TV pakker fra 2020

Omdømme 7
Badge +6
For dem af os der er medlem af en antenneforening eller boligforening, hvor vi har de faste TV pakker sker der store ændringer i vores TV pakker i 2020, har YouSee besluttet.
Discovery Networks kanalerne forsvinder fra pakkerne og erstattes af andre TV kanaler.

Grundpakken: Kanal 5 udgår, erstattes med TV2 Charlie

Mellempakken kanaler der udgår: Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Canal 9 og TLC.
Til den pakke tilføjes istedet: TV2 Fri, TV2 Sport, TV3 MAX, TV3 Sport og Viasat Ultra HD

Fuldpakken kanaler der udgår: Kanal 4, Kanal 5, 6’eren, Canal 9, TLC, Discovery Channel, Discovery Science, Animal Planet, Investigation Discovery, Eurosport 1 og Eurosport 2.

Til den pakke tilføjes (hold på hat og briller!):
C More Stars, C More First, C More Hits, C More Series, Viasat Film Premiere, Viasat Film Action, Viasat Film Family og Viasat Film Hits samt Viasat Ultra HD. Viasat Ultra HD kan ses af alle, der har et tv eller udstyr med mulighed for Ultra HD.

YouSee oplyser at der ikke sker nogen pris ændringer 1 Januar 2020
Hvis der sker en pris ændring i løbet af 2020, vil folk blive informeret i god tid.

https://digitalt.tv/yousee-her-er-de-nye-kanaler-i-de-faste-tv-pakker-fra-2020/

Så må man bare håbe at YouSee også husker at kontakte os der har abo på Viasat Film pakken og desuden har Fuldpakken med hvordan og hvorledes, for der er jo så ingen grund til at fortsætte med det selvstændige abo på Viasat Film pakken i det tilfælde.

41 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4

YouSee oplyser at der ikke sker nogen pris ændringer 1 Januar 2020
Hvis der sker en pris ændring i løbet af 2020, vil folk blive informeret i god tid.

Måske derfor alle Discovery kanalerne forsvinder fra pakkerne ?
Omdømme 7
Badge +7
Kanalerne fra Discovery Danmark udgår dog ikke helt, de vil være at få i bland selv, såfremt en aftale kommer på plads, hvis ikke, så vil de udgå.
så er det så snart ved at være tid for at finde anden udbyder, jeg er ikke interesseret i mere sport, og så udgår alle de kanaler jeg ser, og når jeg så er ved det kan jeg jo også ligeså godt skifte til fiber, så mit kapitel her hos yousee er da ved at lakke mod enden.
Omdømme 7
Badge +7
Der udgår jo også Sportkanaler, hvis ikke der kommer en aftale på plads med Discovery, men der kommer rigtignok en del af dem ind i Mellempakken, så det er jo fint at der haves bland selv, så kan det undgås.
så er det så snart ved at være tid for at finde anden udbyder, jeg er ikke interesseret i mere sport, og så udgår alle de kanaler jeg ser, og når jeg så er ved det kan jeg jo også ligeså godt skifte til fiber, så mit kapitel her hos yousee er da ved at lakke mod enden.

Du skal blot omlægge dig lidt - og få bland selv. Dvs. en kortlæser+kort i fjernsynet eller en boks. Det er ikke så voldsomt som det lyder til.
Omdømme 7
Badge +7
Det er klart vejen frem, så fås der det man vil have, (primært Streaming), og undgår en masse unødvendigt som ikke ses.
Omdømme 7
Badge +6

For dem der har Fuldpakken som mig igennem en antenneforening gør det ikke nogen forskel, for de flytter bare lidt rundt på de allerede eksisterende til andre kanal numre, minus Eurosport 1 & 2 der smides helt ud.
En kæmpe fordel er så at vi får en masse film kanaler og en ekstra TV serie kanal, for Viasat Series er allerede en del af Fuldpakken.

Men så var det sgu da godt at jeg købte den Vu+ Uno 4K, for den er udstyret med en FBC tuner.
8 tunere i ét tuner modul.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg ser sjældent en film selv om jeg har Viasat film kanalerne, ser mest sport's kanaler. Men nu kan jeg vælge selv, nu Bland Selv virker igen hos mig...

Lidt offtopic, hvor mange points mon TV 2 Play vil koste?
Jeg er bestemt ikke tilfreds!!, Jeg har fuldpakken men ingen boks og kun mobilt bredbånd(Som jeg er ganske tilfreds med).

Så tak for det yousee!!, Som om det ikke er dyrt nok i forvejen.
Jeg er bestemt ikke tilfreds!!, Jeg har fuldpakken men ingen boks og kun mobilt bredbånd(Som jeg er ganske tilfreds med).

Du skal blot overgå til bland selv, dvs. sætte en kortlæser+kort (300 kr.) i dit fjernsyn, så kan du fortsætte som før. *

* Nu antager jeg selvfølgelig, at Discovery-kanalerne fortsætter som bland selv. 🙂

Du skal blot overgå til bland selv, dvs. sætte en kortlæser+kort (300 kr.) i dit fjernsyn, så kan du fortsætte som før. *

* Nu antager jeg selvfølgelig, at Discovery-kanalerne fortsætter som bland selv. :)

Ah okay!!, Det var da et meget godt tip jeg lige fik der, Undrer mig bare lidt at jeg ikke fik det at vide af Yousee kundeservice da min rustne gamle Samsung boks udåndede.

Ja jeg ved åbenbart ikke en dyt om fjernsyn!! (Tak for info) 🙂
Omdømme 7
Badge +6

* Nu antager jeg selvfølgelig, at Discovery-kanalerne fortsætter som bland selv. :)

Lets see, for TV2 har snakket med Discovery Networks og de siger at det overhovedet ikke kan komme på tale.
Men de får nok andre tanker ret hurtigt i 2020, når deres kanaler smides ud af de faste pakker og de mister en forbandet masse reklame indtægter.
Det gjorde MTV i hvert fald dengang at de også troede at de kunne presse dengang TDC Kabel TV og de så smed MTV for porten og erstattede den med den franske musik kanal MCM Euromusique.
Omdømme 7
Badge +7
Det vil da kun være glædeligt hvis hvis Kanal 5 og de øvrige vil miste en gigantisk mængde penge, så kan de lære at opføre sig efter gældende dansk lov, og ikke opføre sig som de gør.
Omdømme 4
Badge
Lad os starte med kanaler, der skiftes ud med andre: Kanal 5 ud for at få TV2 Charlie ind.
Jamen gud Yousee - kender i ikke engang Jeres egne pakker - TV2 Charlie ER i Grundpakken !!
(Ingen grund til at fortsætte, for det fortæller kun, at de lever for Bland Selv).
Og prøv at læse i andre tråde ang. dette, at der sendes altså prg/serier på Kanal 5, som faktisk er gode - til sammenligning med prg på TV2 Charlie .. Husk lige at tjekke, hvor mange genudsendelser, der er på TV2 Charlie vs Kanal 5.

Det, der ville være det smarteste, ville da være, at Yousee lærte at løse diverse problemer med Deres ting, før De fortsætter med at tvinge kunderne til at bruge det - i dette tilfælde Bland Selv.
For så længe, at I stadigvæk ikke har fået løst det problemet med, at der skal gå 30 dage, fra kunderne skifter kanaler i Bland Selv, til de kan skifte den igen - ja, det viser jo blot, at I laver at for mange ting oveni hinanden, i stedet for at løse problemerne/det, som kunderne gerne vil have.

Prøv at høre, hvor åndsvagt det lyder, at De vil stoppe Discovery-kanalerne i de "gamle" pakker, men alligevel kan De godt vise dem på Bland Selv - dvs. at De STADIG har kanalerne !!!!

Samtidig - når De vil have kunderne over på Bland Selv, hvorfor skifter de så rundt på diverse kanaler, så kunderne ikke har mulighed for, at få de samme kanaler, som de har i pakkerne ??
Tværtimod er der kommet kanaler i Bland Selv, som er kedelige, sammenlignet med de kanaler, som i dag findes i pakkerne.

Så hvem er det i den sidste ende, at De snyder, for ikke nok med, at Bland Selv skal være bedre end pakkerne, hvorfor er det så dyrere at have Bland Selv, og samtidig giver kunderne mulighed for færre kanaler end i pakkerne. Kort og godt - som sædvanlig snyder Yousee kunderne, så der basker.

Og prisstigninger - jamen, det er kunderne jo vant til at få til trods for, at de gang på gang er blevet lovet, at det ikke ville komme nogen stigning på deres abonnement.
Hvornår er der IKKE kommet prisstigninger ??

Sidst, men ikke mindst - til starten af denne tråd. Ja, hvad vil I gøre med kunderne, som har Fuldpakken og abonnement på Viasat Film pakken, for når I putter disse i Fuldpakken, kan I da IKKE tvinge kunder, som allerede har dem via abonnement derpå, til at skulle betale DOBBELT for Viasat Film ?
I har jo så mange gange før fjernet kanaler/puttet andre ind, som kunder med fuldpakken allerede har, og dette UDEN at give kunderne rabat for det.
Nej, alligevel har kunderne skullet betale for det via prisstigningerne - gang på gang.

Hvis I læste Jeres Fora noget mere, så I kunne følge med i, hvad kunderne mener/ønsker osv, samt at I ved at gøre dette, også ville indse, at ikke alle er interesserede i at skifte til nyere, som I jo er opsat på at få alle til.
Streaming kan jo ikke optages, og det koster det vide af point, så de forsvinder hurtigt i Bland Selv.

Nej, dette er - som sædvanligt - EN OMMER ....
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har Charlie i Grundpakken, så har du en speciel pakke, for den er IKKE i den pakke, den er i Mellempakken.
Pakker sælges som sådan ikke længere, de er ikke nævnt mere på deres side, der er Grundpakke, og så er der Grund samt bland selv 10, 20 eller 36, det er hvad der kan bestilles på selvbetjening, ønskes de gamle pakker, så kan de kun bestilles hos kundeservice.
Hvor længe endnu.? Det vides ikke, men mon ikke de snart vil udgå helt, nu da de ikke længere kan bestilles direkte.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Jeg har lige nogle punkter som jeg gerne vil fremhæve.

Det er forkert, at Grundpakken i dag har TV 2 Charlie. Den vil først blive lagt i pr. 1/1-2020 i stedet for Kanal5.

Det er ikke en fejl, at Bland Selv kanalerne låses i 30 dage efter de er valgt. Det er sådan konceptet er skruet sammen.

Prisen på din tv-pakke ændrer sig ikke i forbindelse med disse ændringer. Sker der justeringer i pris eller indhold i løbet af 2020, vil vi naturligvis informere dig i god tid.

Vi har mange forskellige tv-pakker, og derfor er det svært at sige noget generelt om, hvad ændringerne kommer til at betyde specifikt for alle. Vi kommer til at sende vores kunder en personlig mail eller et personligt brev, hvor man kan læse helt præcist, hvad ændringerne har – eller ikke har – af betydning for ens tv-pakke. Alle breve/mails bliver sendt afsted fra uge 40 til uge 48. Indtil da kan du læse mere på yousee.dk/tv2020.
Kære Yousee!.

Jeg er faktisk bare interesseret i at have de kanaler der sender sport over en bred kam + nogle kanaler der sender videnskab/Historie o.s.v og ikke flere film/serier som der allerede er tilstrækkeligt med streaming-tjenester der gør

Desuden kan jeg købe og leje film via min pc + spole, Optage og gense alt hvad jeg har lyst til ved at smide et Hdmi kabel i tv'et.
Omdømme 7
Badge +7
Det er jo netop det der kan gøres med bland selv, der kan laves helt din egen sammensætning af kanaler..
Der kan udover den faste pakke vælges 10, 20 eller 36 kanaler helt efter eget ønske.
Omdømme 7
Badge +6
Sidst, men ikke mindst - til starten af denne tråd. Ja, hvad vil I gøre med kunderne, som har Fuldpakken og abonnement på Viasat Film pakken, for når I putter disse i Fuldpakken, kan I da IKKE tvinge kunder, som allerede har dem via abonnement derpå, til at skulle betale DOBBELT for Viasat Film ?
I har jo så mange gange før fjernet kanaler/puttet andre ind, som kunder med fuldpakken allerede har, og dette UDEN at give kunderne rabat for det.
Nej, alligevel har kunderne skullet betale for det via prisstigningerne - gang på gang.

Hvis I læste Jeres Fora noget mere, så I kunne følge med i, hvad kunderne mener/ønsker osv, samt at I ved at gøre dette, også ville indse, at ikke alle er interesserede i at skifte til nyere, som I jo er opsat på at få alle til.
Streaming kan jo ikke optages, og det koster det vide af point, så de forsvinder hurtigt i Bland Selv.

Nej, dette er - som sædvanligt - EN OMMER ....

Altså med mine nuværende Viasat Film pakke, der har jeg bare besluttet at opsige det abo i November/December, hvis jeg ikke hører fra YouSee selv om mit abo på den film pakke.
Men ulig dig der har jeg ingen interesse i Kanal 5, 6'eren, Canal 9 osv. plus de 2 Eurosport kanaler, så de ligger ikke engang i min favorit liste på TV'et eller min PVR.

Så en ommer, næ det synes jeg ikke. Ikke når det der efter min mening sker der en gevaldig opgradering af Fuldpakken med at man får alle de film kanaler, plus en kanal mere der indeholder
TV serier.

Til gengæld kan der heller ikke laves om på det overhovedet, for YouSee kan kun komme med en sådan udmelding hvis der ikke allerede er indgået en aftale med C More og Viasat om tilføjelsen af de kanaler til den store pakke.
Og du får faktisk en fodbold og Formel 1 kanal i UHD, for Viasat Ultra HD bruges ikke til andet.
Viasat Ultra HD anvendes til Superliga, Premier League, Champions League og Bundesliga kampe.
Det er jo netop det der kan gøres med bland selv, der kan laves helt din egen sammensætning af kanaler..
Der kan udover den faste pakke vælges 10, 20 eller 36 kanaler helt efter eget ønske.

Ok, jeg må tilstå at det er et stykke tid siden jeg har kigget på bland-selv sektionen. Får man ikke meget mere for pointene nu, Hvis jeg husker rigtigt kostede de fleste af kanalerne da ikke kun 1 point?.

Nu bliver jeg nød til at tilstå at det faktisk er en meget god deal!, Kunne dog godt tænke mig at man kunne bruge bland selv med yousee tv appen uden at skulle bruge en boks eller kortlæser.

Er der nogen der ved hvad nordisk film + er?, Ved selvfølgelig godt at det drejer sig om dansk indhold. jeg er lidt skuffet over Dansk filmskat der har lige lovligt mange gamle film der ikke siger mig noget, Er Nordisk film+ en bedre erstatning ???
Omdømme 7
Badge +7
Alle TV kanaler er 1 Point, Streaming tjenester ligger fra 3 Points og op. Bland selv kan ses på alle You See`s platforme.
Omdømme 7
Badge +3
Hvis der ikke bliver lavet en aftale med Discovery om at feks. Kanal 5 kommer i Bland Selv, vil jeg tro Yousee mister mindst ca. 200.000-300.000 kunder...
Alle TV kanaler er 1 Point, Streaming tjenester ligger fra 3 Points og op. Bland selv kan ses på alle You See`s platforme.
Hvad jeg mente var at man ikke kan benytte sig af bland selv via tv streaming appen på pc alene, Og med kun +1 point for hver kanal er det næsten blevet så godt som det kan være.
Hvis der ikke bliver lavet en aftale med Discovery om at feks. Kanal 5 kommer i Bland Selv, vil jeg tro Yousee mister mindst ca. 200.000-300.000 kunder...
Hvis kanal 5 kommer i bland selv som +1 point går det nok alligevel, Så spændende er CNN heller ikke. Hvis kanalerne helt udgår er jeg kun kunde hos yousee hvis der kommer en reducering af prisen på fuldpakken (En betragtlig en tak!!), Så må man jo benytte sig af D-play istedet.
Omdømme 3
Så kan det nok være stikket bliver trukket herfra hvis det sker 👋

Besvar