Samsung tv boks | YouSee Community
Spørgsmål

Samsung tv boks

Hej,

hvis man vil skifte tv boks til den nye, skal yousee så have den gamle retur?
Jeg har nemlig nogle optagelser hvor en af ungerne var i live tv som vi så optog ......
Jeg havde før internet fra yousee og de ville ikke have kabelrouteren tilbage da vi gik over til Waooo selvom routeren var rimelig ny.

mvh

26 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Så snart Humax boksen lejes, så er Samsung boksen kun skrot, så den kan beholdes, den bliver måske også ubrugelig når frekvenserne omlægges i begyndelsen af næste år.
Tak for svaret.

Jeg går udfra at du med den stensikre udmelding har sikker viden herom :-)

Men synes dog at yousee er nogle fusker-krejlere når jeg siden at den nye boks kom i handlen har kunnet spare fra de 99 til 30 pr. måned UDEN at de har tilbudt den nye boks !!!
Omdømme 7
Badge +7
Ved at læse på forummet, så kan det ses, at der er en anden tråd hvor der netop diskuteres om Samsung boksen vil kunne bruges når der skiftes frekvens. https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/mistet-radiosignal-og-sort-tv-skarm-hjalp-97605/index3.html#post102478
Du skal selv aktivt henvende dig til You See hvis du ønsker at leje Humax boksen. Ja, den kan lejes til Kr.30/måned, hvis den forening der aftages fra har en aftale med You See om det. Hvis ikke, så er prisen Kr.99/måned.
Det med forening ved jeg ikke helt præcist ....

MEN jeg kan se, at vi grundejerforeningen har en aftale, for der står at prisen for mig ikke passer med den almindelige pris på yousees hjemmeside.

Det er måske det du refererer til?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis der leveres via en forening som har indgået en aftale om at boksen kan lejes for Kr.30/måned, så er det den pris der skal gives.
Har ingen idé om hvorvidt vor GF har en ny aftale om den nye boks med Yousee.
Så jeg må høre Yousee helt præcist, jeg kan da vende tilbage i tråden med svaret når jeg får det - der går nok nok nogle dage fra idag af 😉
Omdømme 7
Badge +7
Hvis det er via en Antenneforening, så er det ret sikkert dem der har lavet en aftale, som så gælder for alle der er tilsluttet.
Jeg var uklar.

Der ER en aftale mellem Grundeejerforeningen/Antenneforeningen her i området og Yousee.
Men hvorvidt de 30 kr. kræver en NY aftale hvori det indgår det med de 30 kr., det ved jeg simpelthen ikke .....
Eller mon om de 30 kr. gælder for kunder som i forvejen er med i en antenneforening hvor der eksisterer en aftale mellem Yousee og GF/AF ???
Omdømme 7
Badge +7
Her i byen gælder aftalen for ALLE som får signal fra antenneforeninen, både parcelhuse, og boligforeninger. Kan ikke forestille mig at det er anderledes andre steder.
Kære Radiomand:

Mange tak for din villighed til at informere om din viden og om hvad der måske kan være korrekt.
Jeg er med på at du naturligvis ikke kan garantere, men blot oplyser om hvor de akkumulerede viden/info peger hen.

Hav en rigtig god jul 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Det bedste vil være at henvende dig til Antenneforeningen eller din boligforening, der vil du kunne få de korrekte oplysninger. Der må også være skrevet noget om det på deres hjemmesider.
Omdømme 6
Badge +2
Jeg var uklar.

Der ER en aftale mellem Grundeejerforeningen/Antenneforeningen her i området og Yousee.
Men hvorvidt de 30 kr. kræver en NY aftale hvori det indgår det med de 30 kr., det ved jeg simpelthen ikke .....
Eller mon om de 30 kr. gælder for kunder som i forvejen er med i en antenneforening hvor der eksisterer en aftale mellem Yousee og GF/AF ???

Nogle foreninger med leveringsaftale med YouSee har i foråret indgået en ny aftale med YouSee, der indebærer en forlængelse af opsigelsesperioden. Hvis din forening IKKE har indgået en sådan aftale, er prisen for leje af humax-boksen 99 kr./md. Ellers er den kun 30 kr./md. Men du skal blot spørge YouSee kundeservice, 70 70 40 40, som straks kan oplyse dig prisen.

Hvis du lejer den nye tv-boks, kan du opsige den gamle boks og fx bruge den til at vise dine optagelser, ligesom den kan bruges som digital boks til et alternativt tv i husstanden. Men en opsigelse betyder at du mister streamingtjenester (start forfra, film og evt. musik). Beholder du YouSee Plus-abonnementer, kan boksen bruges som nu.
Hej Vilhelm,

tak for dit input.

Vil det sige at den nye boks ikke kan starte forfra?
Vil leje af den nye boks ikke kræve Plus? (og derfor lavere pris?)
Og det kun er Plus som kan vise forfra?
Omdømme 7
Badge +7
Der er Start forfra og Arkiv, men der er ikke Film og Serier. Det fås med et af de aktuelle Bredbånds abonementer.
Tak.

Men jeg har ikke længere bredbånd hos yousee, alle på vejen faldt tit ud uden at det blev udbedret (gennem flere år).
Derfor er en del gået over til Waaoooooo.
Altså Film er ligegyldigt - vi bruger det ikke da det er elendigt at overskue .....
Og bruger i stedet HBO og Netflix.
Omdømme 7
Badge +7
HBO kan tilkøbes, billigere end fra HBO, Netflix skulle komme senere, skulle også være billigere end direkte fra Netflix. C More Film og Serier kan også tilkøbes.
"Hvad kommer det til at koste? Første måned er gratis, herefter 79,-"

Samme pris som hos HBO selv ......
Der var snak om rabat på HBO inden lanceringen, men det var vist kun tdc-kunderne, som fik det. En 10'er.
Omdømme 6
Badge +2
Hej Vilhelm,
tak for dit input.
Vil det sige at den nye boks ikke kan starte forfra?
Vil leje af den nye boks ikke kræve Plus? (og derfor lavere pris?)
Og det kun er Plus som kan vise forfra?

Nej, jeg skrev at du mistede streamingtjenester, herunder Start forfra, på den gamle boks, hvis du opsiger YouSee Plus (= leje af den gamle boks).
Hvis du lejer den nye boks, får du Start forfra og Tv arkiv på boksen (hvor der ikke bruges Yousee Kort, og hvor der ikke er noget der kaldes YouSee Plus). - Film, serier og evt. adgang til HBO Nordic afhænger af dit kundeforhold (HBO på boksen kræver at abonnementet tegnes gennem YouSee).
Spørg kunderservice, hvis du er i tvivl om dine muligheder og rettigheder.
Tak Vilhelm.

Jeg forstår bare ikke det med HBO billigere - det kan jeg ikke finde.
Men hvis vi opsiger den gamle (og kan beholde den), så er det også for at kunne behaolde de ting der ligger på boksen.
Film lejes hellere hos HBO/Flix, og ikke hos yousee - det kaotiske at lede 10.000 film igennem.
Jeg har aldrig forstået at de ikke sørger for at man kan tilgå boksen med en browser når man skal lede efter film .....
Interfacet er kolo elendigt ....
Omdømme 7
Badge +7
Boksen har en søgefunktion der finder alt indhold der er rettighed til.
Omdømme 6
Badge +2
HBO-abonnement gennem YouSee er ikke billigere.
Men tegnes HBO-abonnementet gennem YouSee, kan det hele ses på Humax boksen, som har en hurtig navigation, en god menu og en søgefunktion, også til film.
Omdømme 7
Badge +4
Der var snak om rabat på HBO inden lanceringen, men det var vist kun tdc-kunderne, som fik det. En 10'er.

8. december tegnede jeg HBO i 3 måneder for 3 kr. Derefter er prisen 69 kr
Omdømme 7
Badge +3
Så snart Humax boksen lejes, så er Samsung boksen kun skrot, så den kan beholdes, den bliver måske også ubrugelig når frekvenserne omlægges i begyndelsen af næste år.
Jeg har set oplysninger om at hvis man opsiger YouSee Plus men vil beholde YouSee Plus-boksen, så skal man give besked når YouSee Plus opsiges. Så vil man blive tilbudt at købe boksen for et mindre beløb. Ellers skal boksen returneres til YouSee. Gør man ikke noget kan man få et større regning fra YouSee.

Det anbefales at få det bekræftet hos YouSee. Dette forum er brugere , der svarer andre brugere, og ikke YouSee selv.

Det kan i øvrigt oplyses at YouSee Plus-boksen uden problemer kan omstilles til startfrekvens 450000 kHz og stadig virke. Der henvises til en anden tråd, se indlæggene fra tiden omkring juletid:
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/mistet-radiosignal-og-sort-tv-skarm-hjalp-97605
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har set oplysninger om at hvis man opsiger YouSee Plus men vil beholde YouSee Plus-boksen, så skal man give besked når YouSee Plus opsiges. Så vil man blive tilbudt at købe boksen for et mindre beløb. Ellers skal boksen returneres til YouSee. Gør man ikke noget kan man få et større regning fra YouSee.

Det anbefales at få det bekræftet hos YouSee. Dette forum er brugere , der svarer andre brugere, og ikke YouSee selv.

Det kan i øvrigt oplyses at YouSee Plus-boksen uden problemer kan omstilles til startfrekvens 450000 kHz og stadig virke. Der henvises til en anden tråd, se indlæggene fra tiden omkring juletid:
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/mistet-radiosignal-og-sort-tv-skarm-hjalp-97605

Hvem bruger dog den boks, den er 10 år gammel 🙂

Besvar