Problemer med valgfri kanaler på kort | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med valgfri kanaler på kort

Hej

Vi oplever store problemer med at få vores kanaler til at stå ordentlig.
Vi har fået et kort og kortholder til vores Samsung tv i stuen, der er digitalt, men kanalerne startede med at stå og flimre og ville ikke stå ordentlig, og nu kommer de sket ikke frem. Der er sort skærm, og så står der "kodet signal".

Hvad i alverden kan der være galt???

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej heidi-kbh

Velkommen på YouSee Forum! 🙂

Det kunne tyde på lidt støj på signalet. Se gerne dette opslag som kan hjælpe dig videre:

Hvad er coax-tv? - Og hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?
Omdømme 2
Badge
Hej

Vi oplever store problemer med at få vores kanaler til at stå ordentlig.
Vi har fået et kort og kortholder til vores Samsung tv i stuen, der er digitalt, men kanalerne startede med at stå og flimre og ville ikke stå ordentlig, og nu kommer de sket ikke frem. Der er sort skærm, og så står der "kodet signal".

Hvad i alverden kan der være galt???

Det er et generelt problem over hele landet. Bare se alle de indlæg her på forummet om det samme! Vist nok sket efter frekvensomlægningen, og HF-tætte kabler og stik hjælper heller ikke. Og Driftsforstyrrelses-siden er også forstyrret.

Får du også bredbånd fra YouSee-TV-stikdåsen? Hvis ja, er det så vha. den såkaldte "rygsæk" = adapter , hvis der kun er TV- og radio-stik i vægdåsen, og ikke Data-tilslutning?

Work arounds
Noget, som MÅSKE var værd at prøve, hvis det kan lade sig gøre:
Haves der mere end én vægdåse i boligen, så prøv dette: Tag TV-signalet fra en anden vægdåse, så der køres udenom "Rygsækken" = adapteren, da denne dæmper de i forvejen svage signaler yderligere.

Kan routeren undværes, mens der kigges TV, så sluk denne. Denne kan også give forstyrrelser.

Der kan købes antennekabler og netværkskabler på op til 10 meters længde, så det burde ikke være noget problem.

Det er i hvert fald mine erfaringer, at disse work arounds virker.

Så træk i arbejdstøjet og kom i gang, YouSee!!
Omdømme 1
Badge
Hej heidi-kbh

Fik du løst problemet, eller oplever du stadig problemer? 🙂

Hvis du har fået det løst, så er du meget velkommen til, at markere det som bedste svar, så andre brugere også kan få gavn af løsningen.

God dag.

Katrine, YouSee Forum Team

Besvar