optagelser kan ikke afspilles via hjemmenetværk, men godt fra | YouSee Community
Spørgsmål

optagelser kan ikke afspilles via hjemmenetværk, men godt fra

Jeg har haft et problem siden uge 29-30 2019. Jeg fik en Humax 4000 som erstatning for en 2000 midt i juni, det kørte fint inden ferien, men tilbagevendt i uge 31 kan de fleste optagelser ikke afspilles på hjemmenetværket (Router har ikke været slukket) , hverken kablet (cat 6) fra asus RT-AC68U router ( koblet direkte på fiberbox), med Ewii 500mbit fiber (Ewii har haft nulstillet forbindelsen uden det løser problemet) eller wifi 5Ghz. Problemet er det samme i hjemmet via mobil app, men app virker når wifi slukkes og det kører via 4G data eller fra fremmede netværk. Når jeg sætter Humax 4000 på trådløs og kører via mobil modem hotspot, kører det fint. problemerne er ikke kun ved optagelser, men er der også i arkiv og start forfra. Ca 75% fejlrate. ? hvad skete der lige i uge 29-30 på systemet ?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvis du går ind i menu/indstillinger/netværk/trådløs netværk, hvad finder boksen så?
Nu kører jeg normalt med kablet 500Mbit, men når jeg tager kablet ud, og skifter til trådløs, finder den mit 5Ghz wifi og forbinder og det virker med prog. oversigt mm
Omdømme 7
Badge +7
Betyder det, st dit problem er løst?
Nej, jeg genfortæller blot det jeg skriver i mit spørgsmål. Kun via et 4g hotspot kører det med afspilning af optagelser og fra arkiv.
Omdømme 7
Badge +7
Det lyder underligt, når det virker med programoversigt, hvilket betyder, at boksen er på nettet. Prøv at ringe til YouSee på 7070 4040.
Omdømme 7
Badge +7
Sidder lige nu og har gang i 4000 boksen, der er intet at udsættes på funktionerne, optagelser, Arkiv samt Streaming virker som det skal,
Omdømme 7
Badge +7
Hej @jahan

Kører du med en anden DNS adresse?

Se f.eks. denne tråd
https://forum.yousee.dk/yousee-underholdning-11/unable-to-contact-service-router-104604#post145173
Nej, jeg har aldrig ændret den, og slet ikke i ferien.
Problemet løste jeg ved at teste på en gl. Dlink router, og der virker alt som det skal, så efter backup mm, fabriksresetter jeg min asus og det virker, selv efter jeg har indlæst backup config. Mystisk, og mega tidskrævende, men det virker, dog er jeg ikke blevet klogere på fejlen.
Jeg lukker spørgsmålet.

Besvar