Optage Bland Selv kanaler med DVD/HDD optager | YouSee Community
Svar

Optage Bland Selv kanaler med DVD/HDD optager

Jeg har fornyligt købt en Bland Selv TV pakke, som jeg venter på bliver aktiveret - Det skulle gerne ske mandag.
Men jeg har undret mig over om det er muligt at optage Bland Selv kanalerne, på min eksterne DVD/HDD optager?
Lige nu er det forbundet således, at der går et antenne stik fra væggen, ind i optageren, og et antenne stik derfra op til TV'et.
YouSee's kunde service er ikke til megen hjælp. Den første jeg snakkede med om det, mente bestemt godt man kunne. Den næste jeg snakkede med, ville ikke garantere det, men regnede med man kunne. Senest idag, har jeg spurgt en ansat i en YouSee butik, og han mente ikke man kunne.

Min tanke er, at kortet jo sættes til i TV'et, som afkoder det kodede signal. Hvis signalet først går igennem optageren, hvordan afkoder den så signalet - altså optageren?
Der er ikke kortlæser eller et slot til at sætte kortlæser til, i optageren.

Så kan man få en YouSee TV boks, til 30 kr. om måneden - Det løber jo hurtigt op.
Og de fleste af de funktioner den har, har jeg allerede i form af min optager eller Playstation.
Desuden vil det jo være tåbeligt, hvis jeg så ender ud med en optager jeg ikke længere kan bruge.
icon

Bedste svar af Radiomanden 19 januar 2019, 14:11

Så skal du bare have et kort med kanalerne på og en kortlæser og sætte i recorderen.
Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken recorder er det.?
Det er en Samsung BD8900N
Omdømme 7
Badge +7
Så skal du bare have et kort med kanalerne på og en kortlæser og sætte i recorderen.
Jeg kiggede bagpå og kunne ikke se nogen indgang til kortlæser, men den var så på siden.
Mange tak for hjælpen!
Omdømme 7
Badge +7
Husk kortlæser en skal være en CI, IKKE en CI+, You See har kun CI+ kortlæsere.

Besvar