Ny switch fungerer ikke med youSee TV-boks | YouSee Community
Spørgsmål

Ny switch fungerer ikke med youSee TV-boks

Jeg fik for en måned siden TDC erhver fiber med et KAON 3420 wifi-fibermodem og youSee tv-pakke via Cisco TV-boks. TV-boksen har siddet bag en ældre 5-port zyxel switch - og har fungeret fint.
Jeg har købt en nye 8-ports gigabit switch - TP-Link SG108 (unmanaged) - en af de mest populære unmanaged switche med gode anmeldelser.
MEN... med denne foran virker TV-boksen ikke - eller rettere: Hver gang jeg skifter kanal virker det fint i 10-15 sekunder, hvorefter forbindelsen afbrydes med bedsked om netværksfejl.
Så snart jeg skifter tilbage til den gamle Zyxel switch eller direkte fra wifi-modem, virker det igen fint.
Bemærk - fejlen kommer også uden at andet end TV-boksen (og fiberforbindelsen) er tilsluttet SG108-switchen!

Jeg har lidt mistanke om, at det kan være nogle af de "smarte" indbyggede funktioner (unmanaged) som "802.1p and DSCP QoS"; "IGMP Snooping for Multicast", der måske laver ravage?

Er der nogle der har erfaringer med hvilke switch-funktioner, der kan blokere for cisco TV-boks? Og hvilken billig, robust gigabit hjemmeswitch, der kan anbefales til Cisco TV-boks? Er jeg nødt til at have en "managed" switch (og sætte mig ind i alle funktioner)?

Jeg orker ikke købe en ny switch af andet mærke - for at opdage den også "blokerer" for TV-boksen - og har behov for mere end de 5-porte i min gamle Zyxel switch.

Mvh carvit

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker skal switchen kunne "layer 3" kommunikation , som vist bruges mellem router og tvboks.
Hej Slangefar. Tak for svar. Det kan godt være.. undrer mig dog lidt over, hvis min gamle, billige Zyxel switch skulle have mere "fancy" funktioner. Men det vil jeg da undersøge nærmere.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at søge i dette forum. Så vidt jeg husker var det brugeren Evetossen, som nævnte det.
Omdømme 6
Badge +2
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-coax-8/installation-af-fibertv-box-104464
Omdømme 7
Badge +7
Tak Heksemor. Sidst i tråden nævnes layer 3 broadcast af Evetossen.
Hmm... Kan se den gamle switch der virker fint foran tvboksen er en billig Zyxel GS105b v2. Det er også en unmanaged, så den kan vel næppe have Layer 3!?

Jeg har haft prøvet at ringe til YouSee - men efter at være blevet stillet om ganske hjælpsomt et par gange på det noget tekniske spørgsmål , kunne de ikke hjælpe - udover en der mente, at ikke alle switche virker foran en TV-boks:-)

Jeg må prøve mig lidt frem. Hvis nogen bruger en ikke for dyr switch foran deres Cisco TV-boks, der virker, så må I endelig sige til:-)

Ellers tusind tak for hjælpen Slangefar og Heksemor (skulle måske få mig et nyt brugernavn for at passe herinde:-)

Besvar