Humax YS-4000 / dvd optager | YouSee Community
Svar

Humax YS-4000 / dvd optager

Jeg har en Humax YS-4000 box. Kan man fra HDMI udgangen føre signal over i en DVD optager som har et scart stik som indgang. Jeg har forsøgt via en converter, men uden resultat.
Hvordan kan jeg ellers gøre det.??
icon

Bedste svar af Radiomanden 20 december 2018, 14:51

Det er ikke muligt at overføre fra en You See boks til anden enhed.
Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke muligt at overføre fra en You See boks til anden enhed.
Omdømme 7
Badge +7
Hej User215

Det er rigtigt som Radiomanden har skrevet, så jeg har markeret hans svar som bedste svar 🙂
Angående Humax-boxen.
Jeg har nu selv løst problemet: Et HDMI kabel til en " HDMI til Scart Converter " med medfølgende kabler og afslut med et " high grade scart adapter " til den analoge indgang på DVD optageren. Tingene købt på internettet i alt med forsendelse 411,00 kr.

Det lyder, som om du har S-video og audio L/R på din optager. Det har jeg ikke. Kun scart input. Hvad gør jeg så?

Omdømme 7
Badge +6

De HDMI til SCART konvertere laver det faktisk om til gammeldags alm. SCART, som man også kender fra de gamle VHS optager dage, hvor man koblede sådan en op til sit billedrørs TV på den måde.

En som Amazon i Tykland har flere forskellige slags af den form for konvertere, der i dag er en masse produceret vare og derfor er faldet godt og grundigt i pris over årenes løb.

Men Amazon har eks. den her, der hører til en af deres mest solgte og den kan også klare 4K:

https://www.amazon.de/Konverter-Eingang-Ausgang-Composite-USB-Ladekabel-HDMI-Scart/dp/B07H3NFBH1?th=1

Åh, jeg fik forklaret mig dårligt. Jeg har sådan en converter. Men billedet bliver meget dårligt. Forskudt, med en stor stribe støj og i underlige farver.

Omdømme 7
Badge +7

Klart, det er jo kopi beskyttet.(HDCP). https://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

Har du en kilde til den beskyttelse? Står det et sted på YouSee’s hjemmeside?

Omdømme 7
Badge +7

Alt Consum udstyr har HDCP netop for at man ikke skal kunne kopiere, der kan kun tilsluttes et TV det kan “Handshake” med det tilsluttede udstyr.

Omdømme 7
Badge +6

Alt Consum udstyr har HDCP netop for at man ikke skal kunne kopiere, der kan kun tilsluttes et TV det kan “Handshake” med det tilsluttede udstyr.

Og dog, min nuværende Vu+ Uno 4K og min tidligere Dreambox DM 7020 HD fortæller en anden historie, det gør sågar Panasonic’s BD/HDD optagere når det drejer sig om ganske alm. TV kanal optagelser gjort hos YouSee, for selve TV signalerne indeholder i realiteten ikke HDCP.

Det HDCP er noget som YouSee’s egne bokse smider på optagelserne, åbenbart fordi YouSee ikke har haft lyst til at betale den Copydan afgift, der gør at optagelserne bliver til fri afbenyttelse, altså inde for lovene om ophavsret til privat brug.

Omdømme 7
Badge +7

Det HDCP er noget som YouSee’s egne bokse smider på optagelserne, 

Nej, det finder du også på BD afspillere, og andet konsum udstyr.

Jeg har fået mit system til at virke nu. Jeg havde vist glemt at tage højde for, at min optager ikke kan håndtere hd.

Jeg har antennestik til gl. tv-box til ny tv-box til tv. Desuden gl. tv-box til optager. Så der blev ikke brug for hdmi converter.

Besvar