Humax (nye) box og text TV | YouSee Community
Spørgsmål

Humax (nye) box og text TV

Hej
Har i årevis haft en Samsung boks og har kunnet se text TV uden problemer på mit gammel BO 28 tommer.

Siden jeg har fået den nye Humax boks er text-TV med så dårlig kvalitet at den er praktisk talt ulæseligt.

Kan man ikke få text-TV til at ligne - som mindst - det som blev vist på den gammel Samsung boks ?

Har nu skrevet til YouSee adskillige gange og fået forskellige svar (den kommer snart, den kommer med den næste opdatering, den kan ikke vises på dit TV apparat, ....)

PS: Det kan godt være at text -TV vises godt på et 55 tommer fladskærm TV - men mit TV er 28 tommer.

Venlig hilsen

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Hej
Har i årevis haft en Samsung boks og har kunnet se text TV uden problemer på mit gammel BO 28 tommer.

Siden jeg har fået den nye Humax boks er text-TV med så dårlig kvalitet at den er praktisk talt ulæseligt.

Kan man ikke få text-TV til at ligne - som mindst - det som blev vist på den gammel Samsung boks ?

Har nu skrevet til YouSee adskillige gange og fået forskellige svar (den kommer snart, den kommer med den næste opdatering, den kan ikke vises på dit TV apparat, ....)

PS: Det kan godt være at text -TV vises godt på et 55 tommer fladskærm TV - men mit TV er 28 tommer.

Venlig hilsen

Så skulle du have set den, da den kom i den første SW update.

Men ja, den kunne godt se pænere ud
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har en boks koblet til et 24" TV og kan sagtens se TTV.
Den gamle boks havde en ulempe, som den nye ikke har nu. Man kunne ikke bladre i siderne, hvis en side var nr. 1 af 3, så måtte man pænt vente til den skiftede. Selvom alle siderne var indlæst kunne man ikke bladre i undersider.
Hej igen
Jeg kan også se text-TV med den nye boks.
Det jeg skriver er: den text der bliver vist med text-TV er af en elendig kvalitet.
Den gamle Samsung boks har kunnet præsentere/vise text-TV på en læseligt og klart måde, mens den nye mere moderne ikke kan.
Det undrer mig og det er faktisk temmelig irriterende at sådan en enkelt ting ikke blive fikset.
Omdømme 7
Badge +7
Kvaliteten er ikke ringe hos mig.
Omdømme 7
Badge +7
Det mener jeg heller ikke den er, der er så andre ting der kunne ændres/gøres bedre, som f.eks at man både kunne se TV billede og TTV, på Split Screen, med der er ingen planer om, så TTV på boksen bruges af den grund ikke meget.
Jeg har de to bokse (Samsung og Humax) og kan derfor sammenligne de to en efter den anden.
Samme kabler (SCART tilslutning, det er jo en gammel TV jeg har), samme fjernsyn, samme antenna ...
Forskellen kan ses (!) : Kvaliteten af den text-TV som bliver vist er ringe når jeg bruger den nye Humax og rimelig med den gammel Samsung.
Faktisk er navigering i Samsungs text-TV også bedre ... men jeg er nu "nøjsomt" og så det jeg ønsker mig er bare at kunne se text-TV ordentligt :-)

Ellers en fin lille boks ..... mærkelig at så kloge hoveder ikke kan klare sådan en lille sag (måske vil de ikke eller har ikke resourser nok ... ?)

er
Omdømme 7
Badge +7
Ingen af os bruger scart til boksen. Jeg har både Samsung bokse og Humax, men alle er tilsluttet med HDMI. Sikkert det, der er dit problem.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, der er ikke nogen oplysninger om hvilken signal type der er på Scart, om det er RGB eller Composite, skulle det være sidstnævnte, så er det jo ikke noget at klappe i hænderne over.
Det er i alt fald fint med HDMI.
Tak, i ved så meget !

Har kun SCART at gøre godt på mit B&O TV (modellen er MX5500)
Har i noget ide/fidus ....?
Eller skal jeg håbe at YouSee retter dette op?
Omdømme 7
Badge +3
Hvis der bruges SCART-tilslutning kan man prøve om TV-apparatets egen tekstTV fungerer. Dette fungerede faktisk med den lille hvide boks, der var forgængeren til Samsung boksen. Dog var det ikke fejlfrit. Det er let at afprøve: Tryk på TV-apparatets egen fjernbetjening på tekstTV-knappen. Enten virker det, eller også virker det ikke, eller der vises nogle ubrugelige tekstfragmenter. Det afhænger af hvad boksen sender med ud i det analoge signal gennem SCART.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal ikke forvente, at det bliver rettet, da det ikke er en fejl.
Omdømme 7
Badge +7
Sådan se det ud på et højopløselige panel med en HDMI forbindelse, se lige bort fra genskin fra vinduet.

tak i følger med i mit lille problem (det er faktisk konen som kræver text-TV kørende)

@Radiomanden - DET ser pænt ud

@joern - ikke en fejl ?
Det var YouSee som har bedt mig skifte til det nye boks.
Begge har SCART tilslutning - men de leverer forskellige resultater.
Samsungen kan, Humaxen kan ikke.
(nu tænker jeg pludseligt om SCART udgangen på Humaxen kan være defekt ..... ?)

@MS-ERIK - er stadig på kontoret, jeg prøver når jeg kommer hjem
Omdømme 7
Badge +7
Der er 8 år mellem de bokse, dengang var de helt almindeligt med Scart på er TV, og der var færre fladskærme, i dag er der kun fladskærme, og Scart er en eftertanke på udstyr. Så det undrer mig at der er Scart på den.
@MS-ERIK : Har prøvet det du anbefaler (bruge TV'ets egen text-TV ) med begge bokse. Med Samsung virker det, med Humax virker ikke. Øv, jeg havde lige troet at det kunne være løsningen.

Der ser sådan ud.

Samsungs TTV:
Ok

B&O egen TTV med Samsung boks:
Ok

B&O egen TTV med Humax boks:
virker ikke

Humaxs TTV:
Dårlig

Besvar