Humax boks musik app? | YouSee Community

Humax boks musik app?

Gad vide hvornår der kommer en musik app på Humax boksen så vi kan bruge vores Yousee musik på tv frem for mobil og PC altid?
TDC boksen har haft det i evigheder, hvorfor er Yousee så lang tid om at udvikle på det? Teknologien er jo i samme firma...

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er da ikke videre miljøbevidst. Tænd boks, tænd TV, tænd anlæg, det bruger en del strøm. I stedet for tænd anlæg, tilslut tablet.
Nu efterspurgte jeg ikke det mest miljøbevidste, det kan godt være du gør radiomand.
Jeg efterspurgte en løsning der findes på TDC boksen og som ikke findes på Humax boksen.
Det er vel bare at integrere eksisterende app på boksen så de ting jeg betaler for kan bruges alle steder, på alle apperat som Yousee lover så fint.
Badge +2
Hej Janie

Det er ikke noget jeg vil udelukke vi får en dag i fremtiden, men heller ikke noget jeg kan garantere.

Özcan, YouSee Forum Team
Jeg synes, at JanieP's spørgsmål er meget relevant, og jeg er sikker på, at det dækker mange brugere - antallet af brugere med Humax-bokse må da være ganske betragteligt.

Til gengæld er Ozcans svar - der nu oven i købet er 11 måneder gammelt - særdeles mangelfuldt. "... en dag i fremtiden ..." må jo mildt sagt siges at være noget svævende - for nu ikke at sige helt hen i vejret. YouSee må da være i stand til at oplyse, om man er opmærksom på og anerkender problemet, om man overhovedet arbejder på at løse det, og i bekræftende fald angive en tidshorisont for, hvornår der kan forventes at foreligge en løsning.

Det kan også undre, at YouSee's egen instruktionsvideo "Sådan hører du YouSee Musik på dit tv" - se https://www.youtube.com/watch?v=lFaIARyhwzw - ikke med et eneste ord oplyser, at denne app kun kan bruges af nogle kunder. For alle os, der ikke har denne app, er det ren kundevildledning.

Til baggrund: Jeg har hos YouSee fibernetforbindelse med coax videre til tv, Humax boksen, to mobilabonnementer, bredbåndsabonnement og den store tv-pakke.

@JanieP@Ozcan
Omdømme 7
Badge +7
DSL boksene som vist i Videoen har af en eller anden grund adgang til musik, det er der ikke på Humax boksene, det er også bedre at bruge en Tablet til det, så skal TVet ikke tændes for i de hele taget at kunne bruge Musikken.
Tak for din kommentar - her et par opfølgende/udfordrende kommentarer/spørgsmål til dig.

For det første: YouSee's video nævner jo ikke et ord om "DSL boksene", som nok også de færreste har nogen som helst anelse om, hvad er. Videoen oplyser indledningsvis blot: "Har du adgang til YouSee Musik, kan du også benytte YouSee Musik på dit tv" - helt kategorisk og uden forbehold. Der kan da vist ikke være to meninger om, hvorvidt dette er ren "kundevildledning" eller ej?

For det andet: Jeg kender godt - og gør hyppigt brug af - de øvrige adgange til YouSee Musik: via mobiltelefon og hovedtelefoner eller anlæg i bilen, via stationær PC og anlæg, via tablet eller laptop og anlæg. Men vi er altså nogle/mange, som også gerne ville kunne se det fulde YouSee Musik skærmbillede (helt ligesom på en PC) ved afspilning af spilleliste eller cd på en stor tv-skærm, som også viser de kommende numre og mange flere informationer, f.eks. hvis man har gæster, så de ikke alle hver for sig skal hen og se på det mere gnidrede skærmbillede på tablet'en - når det nu er teknisk muligt på nogle af YouSee's bokse. Det kan da ikke være raketvidenskab.

For det tredje: Hvad mener du om YouSee's informationsniveau på dette punkt?

@Radiomanden@JanieP@Ozcan
Omdømme 7
Badge +7
Har intet at bruge det til, kommer ikke til at bruge den til Musik, hverken fra Radio eller hvad der ellers vil blive fyldt i den af non visuelle applikationer, dertil er en Tablet langt mere brugbar.
Angående DSL, så er der mange der bruger den platform, da det jo lang fra er alle steder der kan fås Kabel TV, yder områder, landsbyer, landområder, Øer.
Tak igen til Radiomanden, som åbenbart slet ikke har nogen interesse i denne app på tv-boks. JanieP, jeg og mange andre kan så kun håbe, at han ikke er en del af "YouSee Forum Team", for så er der vist ikke meget lys for enden af tunnelen.

@JanieP @Ozcan @Radiomanden
Omdømme 7
Badge +7
Korrekt, det er en ganske uinteressant App på en TV boks, lige som Radio.
Omdømme 7
Badge +3
Med den tiltagende sammensmeltning mellem TV og internet kunne det være ganske interessant såfremt der kunne installeres en browser som app på TV-boksen. Det løser problemet med at kunne afspille og vise YouSee musik på TV, og gør det tillige muligt at bruge diverse streamingtjenester, som YouSee ikke selv har i deres udvalg, f.eks. TV2 Play, DR’s webTV, Eurosport Player, Spotify, Tidal og mange flere. Mange andre webtjenester kan også være interessante på en TV-skærm.

Man kan selv få dette opfyldt uden om YouSee ved at anskaffe og tilslutte en egnet PC til sit TV som supplement til YouSees TV-boks, hvorefter man vil have 2 bokse tilsluttet sit TV. Men det er en noget kostbar løsning.

Besvar