Flytning af homeboks. | YouSee Community
Spørgsmål

Flytning af homeboks.

Vi er ved at bygge vores stuehus om og skal bo i vores tilbygning i 4-5 måneder.
Derfor har jeg uden held forsøgt at flytte homebox ved at forlænge med en 20 meter fj11 kabel. Nogen som kan fortælle mig hvorfor det ikke lykkes?

Jeg har prøvet med 10 meter forlænger det går fint. Så længe jeg har den stump yousee leverede i enden.

Håber i kan hjælpe ?

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg ville prøve med et andet J11 kabel. Du ændrer bare afstand til central "mikroskopisk", og det kan kun, hvis der er hul igennem, give begrænset nedsat hastighed.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at vende kabelstik og se om lederne er ens i de 2 kabler.
Omdømme 7
Badge +3
Årsagen kan være at et delefilter, som YouSee har leveret, ikke forbindes rigtigt. Filteret kan enten være i en separat lille boks, eller måske være indbygget i stikket på det kabel, som YouSee har leveret. Filteret deler signalerne i signaler til fastnettelefon (typen med stik med tre flade ben) og datasignaler. Sådan var det lavet dengang jeg for flere år siden havde internet fra TDC via telefonkablet (ADSL), men det kan måske have ændret sig i mellemtiden. Hvis filteret ikke bruges vil hverken Homeboks eller telefon virke.

Besvar