Fjernbetjening | YouSee Community
Svar

Fjernbetjening

Jeg har netop fået bland selv tv med boks, og i den forbindelse forsøgt at opsætte boks-fjernbetjening til også at styre fjernsynet. Det fungerer med alt... undtagen på et punkt. Jeg kan godt slukke og tænde fjernsynet med den nye fjernbetjening, men når jeg tænder det, så er det med meddelelsen "intet signal". Så skal jeg bruge den gamle fjernbetjening til at skifte source til hdmi. Jeg kan ikke se, at der er en source-knap på boks-fjernbetjeningen. Hele pointen ryger lidt, hvis man skal have den gamle fjernbetjening liggende til den funktion.

Nogen der har erfaringer med noget lignende?
icon

Bedste svar af joern 2 januar 2019, 19:04

Du skal huske at indstille boksen rigtig.
Gå ind i menu/indstillinger/skærm og sætte HDMI-CEC i tilstanden til.
Det har jeg selv gjort.
Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Kan TV'et ikke huske, hvilken HDMI indgang, der sidst blev brugt?
Omdømme 7
Badge +7
Løsningen er CEC, når der tændes for boksen, så tænder TV, og går på HDMI, når boksen slukkes, så slukker TV.
Nej tilsyneladende ikke Joern.
Og nej - fjernsynet kan desværre heller ikke tændes/slukket ved at tænde/slukke boks.
Omdømme 7
Badge +7
Det vil kun tænde/slukke, gå på HDMI når der bruges CEC kontrol.
Det ved jeg slet ikke hvad er 🙂 Kan jeg sætte det til det?
Omdømme 7
Badge +7
Du skal huske at indstille boksen rigtig.
Gå ind i menu/indstillinger/skærm og sætte HDMI-CEC i tilstanden til.
Det har jeg selv gjort.
Omdømme 7
Badge +7
Det skal også aktiveres på TVet.
Tak for hjælpen begge! Nu virker det 🙂
Omdømme 7
Badge +7
God måde at starte det nye år med. ?
Hej og tak jeres visdom.

Det har virket fint, men er pludseligt holdt op ?? Har seneste software. Rigtigt fint ikke at skulle bruge surce knappen på TV Remoten.
Bruger Yousee box og Apple Tv. Virkede når jeg tændte en enhed, så skiftede den automatisk til rette
HDMI port. Vil det mon hjælpe at sætte Apple TV i en HDMI port i Boxen ?

Mvh

Jesper
Omdømme 7
Badge +7
Det må lige forklares nærmere.
Tak for tilbagemelding 🙏🏼 Hvis jeg eksempelvis ser tv og tænder for Apple TV, skiftede fjernsynet automatisk skiftet til rette HDMI indgang, så man slipper for at bruge TV Remoten, source-knappen. Hvis jeg slukkede for Yousee-boxen og tændte den igen, skiftede tv automatiske tilbage til rette HDMI indgang. Det er pludselig holdt op med at virke. Apple TVet er forbundet direkte i fjernsynet, HDMI indgang. Kan man evt forbinde den i Yousee-boxen, HDMI indgang ?

Venligst

jesper
Samme problem som stinbj øverst i denne tråd
Omdømme 7
Badge +7
Det lyder højst mærkeligt, det virker fint her med næsten samme opsætning, 4000 boksen og Shield TV.
Boks tændes, TV tænder og skifter til HDMI. Shield TV betjenes med TV Remoten, og tænder når der skiftes til de input hvor den er tilsluttet. Så ingen problemer med CEC funktionen. TVet er et Panasonic TX-49FX623E.
Der kan jo ikke tilsluttes noget i HDMI på boksen, andet end TVet.
Prøvede igen at genstartet hele setuppet, modem, Apple TV, Yousee-box og fjernsynet......og nu virker det. Tak for tilbagemeldingerne

Besvar