Spørgsmål

Tv-boksen kan ikke tilkobles trådløst?


Jeg har fået en tv-boks, og jeg har forsøgt at tilslutte den trådløst. Routeren har 5GHz men det virker IKKE. Når man søger, finder den det rigtige trådløse netværk, men skriver efter søgning, at tv-boksen ikke har nogen ip adr. Eller at Yousee ikke genkender boksen, eller at der ikke er signal. Der ER signal, vi kan bruge internettet fra alle andre enheder som IPad, og computer i hele huset... så hvad gør jeg nu? Jeg har prøvet at nulstille tv-boksen og router, uden held!

32 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Hvilken boks.? Hvornår skulle den være aktiv.?
Yousee tv-boks og da jeg talte med en medarbejder i fredags kunne han se den VAR aktiv..
Omdømme 7
Badge +9
Jeg spørger lige igen. Hvilken boks.? Kabel TV.? DSL.?
Omdømme 7
Badge +1
Kabel TV eller telefonstik ?
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med hvilken boks? Er det serienummer du ber' om eller? Det er en sort tv boks der kan optage programmer, sætte på pause osv. Jeg har fuld tvpakke gennem kabel tv, og jeg modtager mit internet gennem de gamle telefonstik. I det telefonstik har jeg koblet min router til, som godt nok står på første sal i huset, og boksen står i stue etagen.
Omdømme 7
Badge +9
Det kan meget vel være afstanden til Modemmet der er en medvirkende årsag, da Humax boksen bruger 5Ghz Wi-Fi, rækkevidden på det er mindre end på 2,4Ghz. Hvad siger en Wi-Fi analyser om styrken på signalet målt hvor boksen står.?
Det er ikke godt hvis det er under -60 dBm. Det skal være mellem -60 og -40 dBm.
hvordan finder man ud af wi-fi rækkeviden? Altså om styrken på signalet er ok?
Omdømme 7
Badge +9
Det gøres med som jeg skrev en Wi-Fi analyser, er i både Play Butik og App Store.
Ja du må undskylde, men jeg er åbenbart fat svag, og jeg kender ikke de forskellige forkortelser.. men har hentet wi-fi analyser, men kan ikke se at der står noget med dBm nogen steder? Jeg kan køre en testpå hastighed?
Omdømme 7
Badge +9
Som det ses, så er der grønne felt fra -40 til -60 dBm.
Hastighed måles med en hastigheds test, f.eks fra Ookla findes også i Play Butik og App Store.

Ok så har jeg testet.. se billede..

Omdømme 7
Badge +9
Testen giver ingen mening når der ikke vides hvilken hastighed der haves, derudover har hastigheden intet at gøre med styrken af signalet.
Nå ok, jeg er sgu for dum til at fikse det, så jeg må sender skidtet retur, jeg gider ikke mere bøvl... men ærgerligt at det skal være SÅ besværligt. Det er ikke den besked man får, når man ringer og spørger om tv-boksen kan sættes op trådløst, så det er jeg lidt træt af 😞 men tak for indsatsen og forsøget på at hjælpe mig 🙂
Omdømme 7
Badge +9
Der kan forbedres på dækningen ved at opsætte en extender, den skal så opsættes hvor der kan modtages et godt signal fra Modemmet.
Du må måle sig frem til hvor signalet begynder at falde, men stadig er godt i det grønne felt, der skal extender anbringes.
Hej Radiomanden. Kan du ikke fortælle, hvilken app du bruger til at teste dBm? Jeg kan kun få Ookla og wifi analyzer til at teste hastigheden. Og den siger jo ikke noget om signalstyrken.
Jeg kan nemlig heller ikke få tv-boksen til at connecte til min router (kan slet ikke finde den...) Kører boksen via tv-stikket
Omdømme 7
Badge +9
Har skrevet i den PM du sendte.

Jeg bruger Wi-Fi Analyser, den har også styrkemåler.
Har dit Modem 5 GHz..? Det er jo påkrævet til Humaxen.
Omdømme 7
Badge +9
Hej, i stedet for at lave et nyt opslag/indlæg vil jeg prøve at spørge her om andre har oplevet denne ''opførsel'' af Humax boksen?

Ikke hver gang jeg tænder for Humax boksen, men somme tider når jeg tænde, blinker Net lampen IKKE i de første ca. 45 sekunder, hvorefter boksen har Net tilslutning, men nu begynder Netlampen først at blinke og bliver ved til ca. 30 sekunder efter jeg igen slukker for boksen og det kan vare i flere timer, hvor jeg bare lader den blinke, men kan boksen mon tage skade af det?
Omdømme 7
Badge +9
Så skal den lige genstartes, så er alt normalt igen.
Omdømme 7
Badge +9
For en uges tid siden slukkede og genstartede jeg Boksen, men nu her en uge efter gjorde den det samme og Netlampen bliver ved at blinke, jeg måtte skifte til lav strøm besparelse og slukke og tænde for Boksen, før den stoppede med at blinke, ville ikke slukke bagpå igen...
Omdømme 7
Badge +1
For en uges tid siden slukkede og genstartede jeg Boksen, men nu her en uge efter gjorde den det samme og Netlampen bliver ved at blinke, jeg måtte skifte til lav strøm besparelse og slukke og tænde for Boksen, før den stoppede med at blinke, ville ikke slukke bagpå igen...

I din signatur i bunden ser det ud til at du ikke har internet via kabel TV, men via telefonstikket, Er humax boksen sat til internettet via kabel eller wifi, det kunne være der, problemet lå
Omdømme 7
Badge +9
Jeg kunne forstå det hvis den startede op på samme måde hver gang, men hvorfor nu ca. hver 10. gang bliver Netlampen ved med at blinke, den har hele tiden været sat til den gamle TDC Router med et kabel, og kun hvis den er sat til Høj strøm besparelse den laver det nummer...
Omdømme 7
Badge +1
Jeg kunne forstå det hvis den startede op på samme måde hver gang, men hvorfor nu ca. hver 10. gang bliver Netlampen ved med at blinke, den har hele tiden været sat til den gamle TDC Router med et kabel, og kun hvis den er sat til Høj strøm besparelse den laver det nummer...

Jeg har kun erfaring med Humax boksen og kabel TV internet.
Omdømme 7
Badge +9
Som jeg skrev her først, det mærkelige er at Netlampen først begynder at blinke EFTER boksen har fået kontakt til nettet... men kan den mon tage skade af det, hvis jeg ikke gør noget og bare lader den blinke er spørgsmålet?
Omdømme 5
Badge +2
Som jeg skrev her først, det mærkelige er at Netlampen først begynder at blinke EFTER boksen har fået kontakt til nettet... men kan den mon tage skade af det, hvis jeg ikke gør noget og bare lader den blinke er spørgsmålet?

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår problemstillingen. Er der noget, der ikke virker efter hensigten på boksen, når det sker?

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +9
Hej Stefan, det hele virker stadigt OK, men jeg er bange for om Humax boksen kan tage skade af jeg bare lader den netlampe blinke i flere timer?

Besvar