Spørgsmål

yousee tv-boks med fiber fra anden udbyder


Badge

Min svigermor er flyttet til en ejendom, hvor der er der 300/300 fiber fra Parknet og yousee tv (bland selv).

Det er trods gode kræfter fra Yousee og Parknet endnu ikke lykkedes at få TV-boksen til at fungerer.

Fiberbox har 5ghz og er kablet til netudtag i lejligheden.

Mobil,  laptop, chromecast HD(yousee app) virker fint på en trådløs forbindelse.

Laptop virker fint på en kablet forbindelse.

TV-boks (YS-4000) spørger ved opstart efter trådløs eller kablet forbindelse. Begge dele er forsøgt, men ender efter længere tid i status:
Ingen forbindelse til YouSee

Det var ikke ikke muligt at få forbindelse til YouSee. TV-boksen kræver forbindelse til internettet. Afprøv evt forbindelsen til internettet med en computer. Det er nødvendigt at genstarte tv-boksen. Vent venligst 10 minutter før du genstarter tv-boksen.

 

TV-boks har været skiftet.

Yousee henviser til at Parknet skal reservere mac-adresse - Parknet besvarer dette med, at de ikke har begrænsninger.

 

Jeg har prøvet 3 forskellige router mellem vægudtag og tv-boks med samme resultat.

Jeg har ikke prøvet at sætte antennestik i et tv med digital tuner for at se om det virker.

Er der nogen der har erfaringer med et lignende setup, som kan indsparke ideer til hvordan jeg kan komme videre.


53 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Min erfaring er at de fleste der har Parknet har deres egen router tilsluttet RJ45 stikket i leglighed.

Parknet kan ikke gøre så meget i de routere og formentlig heller ikke i dem der er købt gennem parknet.

Er der overvejet en youSee Play løsning på fiber forbindelsen. Hvis din mor har et smarttv kan appen installeres og der kan ses det samme som på coax kablet.

En chromecastTV kan også bruges hvis ikke der haves smarttv, som ville gøre det nemmere 😀

En tredie løsning er at få TV leveret af parknet her

 

Ok, det kan jeg høre Parknet om - den må vel næsten være en bridge når den går til vægudtag, hvor de fleste sikkert vil koble en router på, da de har andet behov end blot at skulle have en tv-boks på. Det er jeg som har anmodet om at de åbnede for wifi på deres fibermodel/router, den var som udgangspunkt lukket, men jeg ønskede at afprøve tv-boks på 5ghz wifi - gl.router har kun 2.4ghz.

 - jeg ved ikke om det er muligt at den både kan være bridge og have wifi - hvis ikke så må det betyde at den ikke er en bridge.

Gl. router er Netgear WGR614.

Om wifi kan være aktivt i bridge-mode afhænger af firmwaren.

Hvis boksen er koblet på en router, som er sat i bridge-mode, så har vi muligvis synderen. Boksen skal være koblet på den router (der ikke er i bridge-mode), som giver internet til alle enheder i hjemmet. Det handler om tilgængelige ip-adresser.

Omdømme 6
Badge +8

 

Om wifi kan være aktivt i bridge-mode afhænger af firmwaren.

Du har intet at bruge wifi til når router er i bridge..

 

Om wifi kan være aktivt i bridge-mode afhænger af firmwaren.

Du har intet at bruge wifi til når router er i bridge..

Måske ikke, men det er stadig op til firmwaren, om det er muligt.

En note: man kan sagtens sætte en router bag en anden router, som ikke er i bridge-mode (det er vist skrevet tidligere i tråden, at det ikke er muligt).

Hvis computeren får en 192.168.x.x ip, når den kobles på udbyderens router, så er den nok ikke i bridge-mode. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvorfor al det snak om en Fiber Router i Bridge når den kan erstattes af en anden. Den udbyder lyder for mig meget topstyret, du kan få hvad du vil bare vi bestemmer. En sådan ville jeg aldrig finde mig i.

Omdømme 6
Badge +8

 

En note: man kan sagtens sætte en router bag en anden router, som ikke er i bridge-mode (det er vist skrevet tidligere i tråden, at det ikke er muligt).

Selvfølgelig kan man det, så køres der dobbelt NAT som er dybt GODNAT 😁

 

 

Hvis computeren får en 192.168.x.x ip, når den kobles på udbyderens router, så er den nok ikke i bridge-mode.

Jeg har set 10.xxx.xxx.xxx på Parknet, men hvorfor skulle den også være i bridgemode, det ville ikke give mening.. så det skal vidst bare glemmes.. 😀

Tidligere i tråden blev det konkluderet, at router 1 måtte være i bridge, da der blev koblet en router 2 på. Pointen var, at man ikke kan drage den konklusion på det grundlag. 

Om vi skal glemme det... Noget er jo skyld i, at boksen ikke får fat i yousee. :)

 

Badge

@Yousee ,hej yousee,

Jeg har nu lidt spørgsmål igen. 

Siden sidst har jeg prøvet at opsige eget internet hos YouSee, og valgt anden udbyder, så jeg har tæt på samme setup som svigermor (jeg kan dog ikke få samme udbyder). Tvboks fra YouSee virkede uden udfordringer 👍

Som det ses af tråden er udfordringens oprindelse hos min svigermor. 

Jeg har nu taget hendes tv-boks med hjem, og kan konstatere at den hos mig har helt samme udfordring som jeg ser hos hende. Efter lidt tid melder den at den ikke kan finde noget internet. Min egen boks virker fint.

 

Svigermor bor noget herfra, så en test kunne være at medbringe min egen yousee tv-boks til hendes setup og se om det virker. Skulle det være tilfældet så må det indkredse udfordringen til hendes youssee tv-boks. 

Burde hendes tv boks virke hos mig?  

Omdømme 7
Badge +9

 Når det er en 5000 boks, som er til Fiber/DSL, så skal den have en You See forbindelse, da den leverer TV signalet, det gør en anden forbindelse ikke. Er det en 4000 boks til Coax så får den Flov kanalerne derfra, og alt andet komme via Bredbånd som ikke behøver at være fra YS, den skal bare tilsluttes Router enten på Wi-FI eller en kablet forbindelse. Parknet er der som skrevet problemer med.

Badge

 Når det er en 5000 boks, som er til Fiber/DSL, så skal den have en You See forbindelse, da den leverer TV signalet, det gør en anden forbindelse ikke.

Både hendes og min boks er en ys-4000 

Badge

Det slog mig at min yousee forbindelse stadig er aktiv. Så har nu prøvet at sætte yousee router(sagem3890 v2 ) til hendes tv-boks boks(ys-4000) via kabel. 

Den melder stadig at der intet internet kan findes. 

Omdømme 7
Badge +9

Er der valgt at den er på kablet forbindelse.?

Badge

Er der valgt at den er på kablet forbindelse.?

Ja, den fanger selv der er kabel, hvis det er sat i før tvboks tændes

Omdømme 7
Badge +9

Umiddelbart vil jeg mene at den defekt når den heller ikke kan registrere en kablet forbindelse.??

Badge

Umiddelbart vil jeg mene at den defekt når den heller ikke kan registrere en kablet forbindelse.??

Ja, jeg afventer hvad yousee byder ind med, men det lyder meget som en boks der har en udfordring med at komme på nettet. 

En sidste test er at sætte min tvboks i hendes setup. Skulle et virke så er det 100% sikkert.

 

Tak for dine (hurtige) svar og gode indspark 🙏

Omdømme 7
Badge +9

 Det er jo så ikke givet, da det er på Parknet som der jo opleves problemer med i forbindelse med YS bokse.

Badge

 Det er jo så ikke givet, da det er på Parknet som der jo opleves problemer med i forbindelse med YS bokse.

Ok, det tror jeg ikke jeg er helt med på? 

Hvis hendes tv-boks ikke virker i mit setup, men min gør. 

Og det skulle vise sig at min boks virker i hendes, så må det vel være hendes tv-boks der er udfordret. (men indtil videre teori, da jeg ikke har prøvet at sætte min tv boks ind i hendes setup).

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Bbooggtt 

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt du kan blande udstyret sammen på den måde og at det vil virke hensigsmæssigt, når der tale om vores produkter på 2 forskellige teknologier eller udbydere. 

Man kan da altid prøve at tage slukke på tv-boksen bagpå, holde knappen på fronten inde og tænde bagpå igen for så at gendanne den til fabriksindstillinger, men jeg tvivler på det hjælper. 

 

Badge

Kære alle, 

Så kom der gennembrud i sagen. 

Jeg medbragte som omtalt min egen yousee tv-boks, og indsatte den i svigermors setup. 

Det virker upåklageligt 🤩

Sætter jeg hendes tv-boks ind istedet har jeg samme fejl som tidligere. 

Så Parknet virker ✔️

YouSee tv-boks virker IKKE ❌

 

Det har været en hård kamp at bevise 🥹

Tak for alle gode indspark fra brugerne herinde, det har været med til at udelukke og indkredse den egentlige udfordring.

Omdømme 7
Badge +9

Så må du kontakte YS og høre hvad de siger om det, og ombytning af Humaxen, måske ser @Kasper også her i tråden i morgen.

Badge

Så må du kontakte YS og høre hvad de siger om det, og ombytning af Humaxen, måske ser @Kasper også her i tråden i morgen.

Bestemt, yousee hører fra mig imorgen!

Omdømme 7
Badge +9

Hvis ikke Kasper kommer med er svar inden, så kan du henvise teknisk support til denne tråd, så kan de læse den. Det sparer måske på nogle spørgsmål fra dem.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Bbooggtt 

Tak for din tilbagemelding og yderst interessant. 

I dette tilfælde må det så være tv-boksen hos din svigermor, som har nogle udfordringer. Hvorvidt det har været tilfældet i de øvrige tilfælde vi har haft, det tvivler jeg så på, men det er en anden snak. 

Har du prøvet at gendanne hendes tv-boks til fabriksindstillinger, som jeg foreslog? 😊

 

Badge

Hej @Bbooggtt 

Tak for din tilbagemelding og yderst interessant. 

I dette tilfælde må det så være tv-boksen hos din svigermor, som har nogle udfordringer. Hvorvidt det har været tilfældet i de øvrige tilfælde vi har haft, det tvivler jeg så på, men det er en anden snak. 

Har du prøvet at gendanne hendes tv-boks til fabriksindstillinger, som jeg foreslog? 😊

 

Selv tak - interessant som udbyder, sikkert. Fra min stol dybt frustrerende. 

Ja, jeg har prøvet at gendanne. 

Fejlen fra start har tydeligvis været på YouSee tv boks. Om det er tilfældet hos andre brugere har jeg ikke indsigt i. Men det kunne evt vurderes hos YouSee at sikre en indsats for at hjælpe kunden med at fastslå at det ikke er tv boksen.

Kunne jeg have taget den med ned i en butik og fået det afprøvet? Det tænker jeg faktisk burde være tilfældet med den indsigt jeg har nu, hvor jeg tog min boks ind i hendes setup - det må svare til at gå ned i en butik. 

Jeg tilsluttede først min tvboks hos svigermor uden internet men alene antenne. Det virkede, man kan sige den blot blev en digital tuner.

Det havde været et godt indspark, det viser jo at boksen ikke fejlede pga internettet. Boksen angiver at den mangler internet og derfor ikke kan starte forfra etc

Således endnu et indspark som håber I vil tage med videre ift hjælpe kunderne fremadrettet. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Bbooggtt 

Fuldt forståeligt, at det har været frustrerende.

Grunden til at jeg skriver “Interesant” er fordi mit indtryk er, at det typisk ik er boksen i sig selv, der er problemet men selve netforbindelsen.

Du kunne ikke have taget tv-boksen med ned i en YouSee Butik. I butikkerne haves kun “Start pakker”, hvis man som ny kunde kommer ind og bestiller tv eller bredbånd. Ombytninger sker via centrallager og sendes med Post Nord.

Det fremgår også af dit hovedindlæg, at tv-boksen har været forsøgt ombyttet. Derfor er det nærliggende at holde fast i de tidligere erfaringer nemlig, at det ikke er tv-boksen, men netforbindelsen.

Har jeg forstået det korrekt, at der har været 2 tv-bokse på, som ikke har kunne fange signal, men at det så virkede med din egen som test og altså nr. 3 boks?

Har du kontaktet vores support omveje eller har du brug for hjælp fra mig til noget?😊
Jeg sender dig en privatbesked, så du kan sende os en mail med de informationer vi skal bruge for at behandle din sag helt individuelt. 

Afslutningsvis skal vi da drage nytte af vores erfaringer og helt specifikt denne tråd også.

God dag.

Besvar