Spørgsmål

YouSee Play via PC


Badge

Jeg forsøger ofte at se TV via YouSee Play på PC

Meget ofte “hænger” jeg på vej ind til valget af udsendelse med den “grønne vente-cirkel” på en sort skærm. Og jeg kommer ikke videre.

Har forsøgt med forskellige browsere, har en stor PC og fibernet forbindelse,
Ingen problemer med andre streamingtjenester.

I cirka en tredjedel af tilfældene forsvinder problemet ikke, selv om jeg forsøger et utal af gange.

Det ser ud til, at jeg anvender version 1.58.4

Håber, I kan gøre noget inden jeg mister den sidste rest af tålmodighed.


29 Kommentarer

Jeps, har samme problem - og selvfølgelig på en champion league aften!

Det sgu op ad bakke for tiden - frys, hakken, out off sync lyd, og nu virker det slet ikke!

 

tålmodigheden er på et lavpunkt.

 

Så er der hul igennem*

spoke to soon - ville checke en anden kamp ud, og nu er der problemer igen!

Dejligt

 

Omdømme 7
Badge +9

Det beror på en fejl som er der i øjeblikket, der er folk på så det udbedres, indtil da brug en anden platform. TV/App.

Der sendes fodbold i øjeblikket, både på kanal TV3+ og kanal TV3 Sport, og er der fodbold er der næsten altid problemer med play.yousee.dk / tv.yousee.dk. Må skyldes at der er flere brugere end systemet er dimensioneret til. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @DaddyQuickstep og @Bertini 

Jeg er naturligvis ked af at læse, at I tit oplever problemer - og især ved fodboldkampe. Det burde egentlig ikke have noget med kapacitet at gøre - det er i hvert fald den melding vi får fra baglandet. At der ikke er tale om noget generelt. 

Har I oplevet bedring, eller er det stadig lige så slemt som beskrevet her? 

Hvilken browser benytter I hver især? Og har I mulighed for at teste om der er de samme problemer fra en anden enhed? Det kan f.eks. være appen til smartphone/tablet. 

Badge

Hej Louise
Tak for dit svar 😀

Problemet er alene på PC’ere. Jeg har forsøgt på forskellige PC’ere, med forskellige internet opkoblinger og alle gængse browsere. Problemet opstår på alle kombinationer.

Og ser jeg via DR.dk eller ViaPlay er der ingen problemer. 

Men det er vel meningen, at jeg skal beholde YouSee (?)

Om det kommer specielt ved de store fodboldaftener - eller jeg blot sere mere fjernsyn disse aftener (og derfor oplever det oftere) - har jeg svært ved at vurdere.

På YouSee-app til Android og Apple er der ingen problemer.

Jeg gætter mit problem nok hænger sammen med de andres oplevelser i den her tråd…

Jeg bruger “næsten” udelukkende TV via PC, og problemet er at kigge med “Live”… Det går trold i det hver gang et program er afsluttet og et nyt går igang… Lyden kører videre men billedet fryser til noget slags “intro”-billede, og det er ikke nok at klikke på “Se live” igen, så drejer buffering bare rundt til man genstarter browseren.

Jeg oplever det på både Win 10 og 11, og lige meget om det er Chrome eller Firefox.
Det er næsten ikke til at holde ud mere, hvis man nu lægger sig i sofaen for at se en kanal, mere end kun enkelte program… 

Jeg noterer at jeg ingen problemer har (endnu) med min Samsung-tablet, der ikke kører TV direkte i browser, men via appen.

Jeg har ikke haft mulighed at afprøve med Mac, men tænker det er Yousee der ikke har styr på kommunikationen til browser der er afgørende, ikke ev. OS ?

 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @DaddyQuickstep og @itcejoje 

Jeg tror vi er nødt til at få det fejlmeldt, så der kan blive kigget nærmere på det. Lige nu er der ikke konstateret noget generelt med afspilning via PC, men jo flere fejlmeldinger vi får, jo større chance er der for, at en generel fejl bliver opdaget. 

Jeg har derfor sendt jeg begge en privatbesked, som I gerne må vende tilbage på. 

Ha’ en god dag. 

Badge

YouSee lukker fejlmeldingen, men fejlen er der stadig.

Har netop endnu en gang måttet opgive at se fodboldkamp, da jeg alene har PC til rådighed, hvor jeg opholder mig pt.

 

 

Angående din fejlmelding
 
 
  Kære kunde

Referencenummer: EM141012

Hvis du fortsat oplever problemer, kan du kontakte os på +45 70 70 46 76 på hverdage 09.00 - 12.00.

Sagen holdes åben indtil d. 20/2/2023 12:00.

Såfremt du fortsat oplever problemer, efter sagen er lukket, kan du kontakte os på +45 70 70 40 40.

Vi beklager de forstyrrelser, fejlen har medført.

Venlig hilsen
David, YouSee
Omdømme 7
Badge +9

Der er et opslag på FB hvor der også skrives om problemer når der bruges bærbare enheder, ligeledes via App.

De har for kort tid siden sat den gamle kanalvælger på (det gør de af og til, når det ikke virker), så lige nu virker det via browseren. Det virker som en fantatisk børnesygdom, de bare ikke kan slippe af med.

11 Måneder efter at man kiggede på det er der præcis samme problemer med stream der fryser, hakker og umuligt at logge på via browser. Det ser ud til især at være når der er mange brugere, der vil se samme kanal og en form for underdimensionering, men trods adskillige fejlmeldinger sker der intet. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Hwagner_dk 

Jeg er naturligvis ked af at høre, at du fortsat oplever det problem. 

Oplevede du det mens du skrev din besked? Altså her til formiddag? 

Hej @Hwagner_dk 

Jeg er naturligvis ked af at høre, at du fortsat oplever det problem. 

Oplevede du det mens du skrev din besked? Altså her til formiddag? 

Nej, men i går aftes 20-22 da der var fodbold på tv3 sport og mange ville se det samme.

Omdømme 5
Badge +8

Vi fik en håndfuld henvendelser omkring lignende problem i samme tidsrum, men det var ikke noget vi kunne genskabe desværre - det kan vi ellers for det meste, hvis der er tale om noget generelt. 

Jeg kan derfor ikke sige præcis hvad årsagen var, men jeg beklager naturligvis ulejligheden. 

Jeg kan se på trustpilot, at jeg ikke er den eneste og at det har stået på i et stykke tid. Ved ikke om det skal tolkes som godt eller dårligt, men svaret lyder sådan:

 

“Vi har haft en del fejl på vores YouSee app på det seneste i forbindelse med fodboldkampe og det er selvfølgelig beklageligt. Følgende fejl har gjort at vi nu har et ekstra øje på vores app drift når der er fodboldkampe.”


Og hvad er det som er specielt mht fodboldkampe udover at nogle af dem har mange seere?

 

Omdømme 7
Badge +9

 

Og hvad er det som er specielt mht fodboldkampe

 

Det er at dem der vil Streame det og ikke kan bliver helt hysteriske. Brug TVet, så er der ikke noget problem.

 

Og hvad er det som er specielt mht fodboldkampe

 

Det er at dem der vil Streame det og ikke kan bliver helt hysteriske. Brug TVet, så er der ikke noget problem.

Selvfølgelig bliver mange fustrerede, når de betaler for en vare, der er defekt. Yousee play er for mange et alternativ til en TV pakke, hvorfor det ikke nytter at tænde for deres TV. Det som er specielt ved fodboldkampe og yousee play er, at der er til nogle begivenheder er særligt mange brugere, og det kan Yousee tilsyneladende ikke håndtere.

Omdømme 7
Badge +9

Play er også til brug på TV via Humax boksen, så behøver man ikke at bruge en lille skærm, og man har stadig Streaming muligheden.

Det er ret tydeligt at YouSee har kapacitetsproblemer når der er mange brugere, der streamer. Det sker åbenbart mest ved fodboldkampe, hvor det så også går ud over brugere, der vil se andet end fodbold. Det kan være YouSees servere der har for lille kapacitet, men det kan også være meget andet, som indgår i signalvejen fra YouSees server til brugeren.

Andre løser kapacitetsproblemer med et kø-system, som det kendes fra SKAT når mange brugere samtidig vil se deres årsopgørelse. Men et kø-system er af naturlige årsager temmelig ubrugelig når det drejer sig om live TV. Men kan YouSee udvide kapaciteten, f.eks. ved at have flere servere placeret rundt om i landet som brugeren automatisk omdirigeres til?

Den enkelte bruger kan kun undgå problemet ved at se udsendelserne som flowTV.

Problemet giver anledning til nogen bekymring med hensyn til hvad der sker, hvis mange TV-brugere udskifter deres TV-boks med den nye YouSee streamer.

Omdømme 7
Badge +9

Når man ved at der grundet visse udsendelser er problemer når der streames, så er det logisk at man ikke gør det, men bruger TVet.

Når man ved at der grundet visse udsendelser er problemer når der streames, så er det logisk at man ikke gør det, men bruger TVet.

Det er jeg ret sikker på at alle dem, der ikke kan streame også gør, hvis de altså har mulighed for det. Sagen er bare at yousee play er sælges som et bland selv solo produkt. 

Omdømme 7
Badge +9

Play via Coax, Fiber eller DSL er ikke streaming. (Kræver Humax boks.)

Play via Coax, Fiber eller DSL er ikke streaming. (Kræver Humax boks.)

Ikke desto mindre kalder yousee det selv for streaming, når man har et yousee play abonnement og ser tv via en browser. Trådens overskrift er yousee play via pc og bundlinjen er, at yousee stadig har problemer med at levere det som de sælger.

Omdømme 7
Badge +9

Det er streaming når det er via App/Web, ikke via de nævnte platforme.

Besvar