Spørgsmål

YouSee App

Jeg har via min antenneforening fået YouSee som tv-udbyder og fået oprettet et login til Mit YouSee.

Yousee App’en har jeg så installeret på 3 enheder med 3 forskellige resultater.

De 3 enheder er:

• iMac med macOS Monterey 12.4
  • iPad Air med iPadOS 15.5
  • AppleTV med tvOS 15.5.1

På iMac’en har jeg ’favoritmarkeret’ en udsendelse på DR2 fra i går.

Ikonen på denne udsendelse kan ses på alle 3 enheder under Favoritter på Min side.

Ved forsøg på afspilning fås følgende resultat:

• iMac: ’OK’
  • iPad: ’Dit abonnement giver ikke adgang til TV Arkiv’
  • AppleTV: ’Der skete en fejl under afspilning – prøv igen senere’

Hvorfor virker det ikke på alle platforme?

Den tidligere udbyder tilbød app’en ‘Playmaker’, som virker på alle platforme.

7 Kommentarer

Badge

Der kan være flere årsager:

1. Yousee har desværre ikke gjort det klart nok (de har kun et skriv om det, men gør ikke nok opmærksom på), hvornår TV-arkivet er tilgængelig i et abonnement.
Men engang, og det gælder sandsynligvis stadig, så er TV-Arkiv kun tilgængelig via et YouSee tv-abonnement med en tv-boks.

2. Der er en fejl med den specifikke udsendelse relateret til Yousee. 

3. Du har VPN aktiveret. Yousee blokerer desværre brug af VPN… :(

Omdømme 7
Badge +7

Hvis der kun haves Grundpakken, så er der ikke adgang til Arkiv uden der haves en TV boks, haves der mere end Grundpakke, så er der adgang også uden TV boks.. ja med VPN så er der lukket for adgang til App.

Badge

.. ja med VPN så er der lukket for adgang til App.

Det kunne nu være rart, at der blev åbnet op for muligheden.  
Evt. mod betaling. En løsning a la “TV2 Ude”.

Omdømme 7
Badge +7

Det sker ikke, da det kun må bruges i EU/EØS grundet de givne rettigheder, alle er underlagt de samme, TV i EU kan kun ses i EU uanset hvilket land man bor i.

Badge

Men trodsalt pudsigt, at roaming udenfor for EU er med i abonnementer, er helt ok. Men ikke streaming af TV. 

Omdømme 7
Badge +7

Der er efterhånden flere udbydere der tilbyder hvad You See kalder Roaming World, hos 3 hedder det Roam like home.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @povlhans 

Jeg er nysgerrig på om du fik løst problemet? 😊

Kunne du bruge nedenstående svar og førte det til løsning eller afklaring, så marker gerne svaret som bedste svar via “Bedste svar”-knappen.

Der kan være flere årsager:

1. Yousee har desværre ikke gjort det klart nok (de har kun et skriv om det, men gør ikke nok opmærksom på), hvornår TV-arkivet er tilgængelig i et abonnement.
Men engang, og det gælder sandsynligvis stadig, så er TV-Arkiv kun tilgængelig via et YouSee tv-abonnement med en tv-boks.

2. Der er en fejl med den specifikke udsendelse relateret til Yousee. 

3. Du har VPN aktiveret. Yousee blokerer desværre brug af VPN… :(

Ha’ en rigtig god dag.

Besvar