Spørgsmål

Ustabilt tv efter installation af fibernet

Badge

Vi har bekostet fibernet til vores adresse og samtidig fået installeret YouSee Tv via dette. Tidligere havde vi Parabolantenne fra CanalDigital og var meget tilfredse med signalet herfra.

Vi betalte for, at en YouSee tekniker kom og installerede tv'et med trådløs forbindelse med routeren.

Og det gik da også fint i starten.

Men nu er tv-signalet begyndt at blive dårligt med udfald af lyd og billeder, hvilket jo skuffer os meget, da vi netop havde troet, at tv-via fibernet ville give et knivskarpt billede.

Så derfor er vi nu parate til at droppe det og gå tilbage til CanalDigital og parabolantenne, med mindre nogen i dette forum kan give os en forklaring på, hvad der kan være galt, og om vi evt. kan gøre noget for at få en bedre billedkvalitet?

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er der fejmeldt til You See.?

TV boksen får jo signalet via Wi-Fi, så der kan være forstyrrelser på signalet, og det så forstyrre forbindelsen til boksen så sigal falder ud/forstyrres. Er der målt hvad styrke der er på signalet der hvor boksen står, både når der ikke er problemer, og når der er det. Er der vægge eller andet i mellem Modem og TV bolks der e.v.t. kan forringe signalet.? Er der problemer med TV og film App´en.?

Er der prøvet at skifte til en anden kanal (5 Ghz) på Wi-Fi for at se om det hjælper på det.?

Har ikke selv TV på Fiber kun bredbånd, men det har mine forældre, og det har de kørt med i snart et år uden nogen problemer, så den måde er god nok.

Badge

Tak for svar. Problemet blev imidlertid forværret, så vi kontaktede alligevel Yousee. Og det viste sig, at der var en fejl på den tv-boks, der blev opsat af Yousee selv. Så vi fik hjælp til at ændre navnet på netværket, så nu ser det ud til at virke. Så at man betaler for, at Yousee sender en tekniker ud for at sikre, at man kommer godt igang, er desværre ingen garanti for, at det fungerer. Men igen tak fordi, du reagerede på opslaget

Omdømme 7
Badge +7

Det lyder underligt at ændring af Netværksnavn løste problemet, det har jeg ikke hørt om før. Det har ingen indvirkning på hverken Wi-Fi signal eller kanal.

Badge

Jeg er jo ikke helt teknisk kyndig, men som jeg forstod det, fangede tv-boksen , som åbenbart var forkert, trådløst 2 forskellige signaler i routeren, og ved disse skift var det, at billedet frøs. Ved fælles hjælp fik vi på Mit Yousee ændret navnet på netværket, og det hjalp, hvorfor kan jeg så ikke gennemskue.Og boksen skulle så ikke udskiftes.

Omdømme 7
Badge +7

Din Router udsender kun et signal på 5 Ghz, som boksen er låst til på Netnavnet, og kan ikke gå på et andet net medmindre det er åbent, og er kraftigt nok til at forstyrre på dit. Et 5 Ghz signal er relativt svagt og rækker ikke så langt som et 2,4 Ghz, og et sådan kan boksen ikke fange.

Besvar