Svar

Undertekster skifter sprog

Badge

Jeg bruger YouSee’s TV-boks.
Jeg ser nogle af nabolandskanalerne, herunder ARD og ZDF. I dag var jeg ude for at jeg satte en optaget udsendelse (SOKO Wismar) på pause. Det var gået fint med de danske undertekster, men efter pausen fortsatte det pludselig med tyske undertekster. Under undertekstvalg kunne jeg kun se Tysk…  Jeg prøvede nogle af de andre optagede udsendelser og oplevede det samme.

Jeg fandt udsendelserne i TV-arkivet, og her fungerede det fint med danske undertekster.
Derefter fungerede de optagede udsendelser igen med danske undertekster … mystisk.

Nogen der ved noget om dette ? Og om man kan indstille de danske undertekster igen?
Boksen er i indstillingerne sat til at bruge undertekster med 1. valg Dansk og 2. valg engelsk.

icon

Bedste svar af jroselarsen 19 May 2021, 11:26

Hej.
Det er YSR2000, det er dog ikke sket siden jeg skrev…

Så måske et periodisk problem.
Mvh Johnny

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @jroselarsen 

Jeg kom lige forbi denne tråd og synes den lød interessant. 

Jeg er spændt på om det er noget, som du til stadighed konsekvent kan genskabe? Hvis ja, hvilken tv-boks bruger du? 

Du kan se vores bokse her:
Tv-bokse hos YouSee | YouSee Community

Badge

Hej.
Det er YSR2000, det er dog ikke sket siden jeg skrev…

Så måske et periodisk problem.
Mvh Johnny

Jeg bruger YouSee’s TV-boks.
Jeg ser nogle af nabolandskanalerne, herunder ARD og ZDF. I dag var jeg ude for at jeg satte en optaget udsendelse (SOKO Wismar) på pause. Det var gået fint med de danske undertekster, men efter pausen fortsatte det pludselig med tyske undertekster. Under undertekstvalg kunne jeg kun se Tysk…  Jeg prøvede nogle af de andre optagede udsendelser og oplevede det samme.

Jeg fandt udsendelserne i TV-arkivet, og her fungerede det fint med danske undertekster.
Derefter fungerede de optagede udsendelser igen med danske undertekster … mystisk.

Nogen der ved noget om dette ? Og om man kan indstille de danske undertekster igen?
Boksen er i indstillingerne sat til at bruge undertekster med 1. valg Dansk og 2. valg engelsk.

prøv dette. du kan se undertekster på filmen, når du har valgt filmen begynder du at afspille den derefter trykker du på pause, nu kommer der enlinie nederst som du kan spole i filmen med til højre for linien er der 3 små prikker når du trykker på dem kommer der en boks hvor du vælger dansk, Voila

du kan se undertekster på filmen, når du har valgt filmen begynder du at afspille den derefter trykker du på pause, nu kommer der enlinie nederst som du kan spole i filmen med til højre for linien er der 3 små prikker når du trykker på dem kommer der en boks hvor du vælger dansk, Voila

Omdømme 7
Badge +7

Hvad er meningen med at gøre hvad du gør i opslaget, som også i andet opslag. Det giver som jeg kan se det ingen mening.

Badge

Blot en opfølgning: Jeg har ikke set dette problem et stykke tid, men oplever ofte at undertekster mangler på de tyske kanaler. Og jeg ved godt hvordan man finder underteksterne frem.

Jeg skrev til Nabolandskanalerne, der kører projektet med undertekster. Og de svarede følgende:
(dengang).

Vi beklager ulejligheden mange gange, og de seneste par ugers udsving i underteksterne har desværre haft forskellige uafhængige årsager hos både tv-stationer og tv-udbyder. Vi er dog i kontakt med alle parter, så fejlene bliver udbedret hurtigst muligt.

Det tyder dog ikke på problemet er helt forsvundet.

Med venlig hilsen
Johnny

Omdømme 7
Badge +3

Jeg har også enkelte gange oplevet tyske undertekster på bl.a. ARD i stedet for danske undertekster. Der gættes på at årsagen skyldes at det tyske program indeholder tyske undertekster fra ARD’s side som er beregnet for hørehæmmede i Tyskland. Når nabolandskanalerne så samtidig sætter danske undertekster på bliver YouSees afspilningsprogram forvirret, så der går kludder i hvilke undertekster, der skal vises. 

Omdømme 7
Badge +6

Hos ARD sender de kanalen ud med Tyske DVB undertekster, men det ser ud til at de bliver fjernet af Nabolandskanalerne og erstattet med Danske i stedet for.

Hos YouSee leveres ZDF med både Tyske og Danske DVB undertekster.

Så der er plads til at kludre i det fra Dansk side af med underteksterne på begge kanaler.

Besvar