Svar

undertekst på dansk film

Jeg har abonnement på Yousee film og TV app. 
Jeg har læst i Yousee vejledning dansk undertekst findes på ikon øverst højre hjørne i Yousee dansk film Det er ikke på min Yousee app. Hvorfor ?
Jeg synes nogle dansk skuespiller mumler og svære at høre. derfor rart have undertekst med. 

icon

Bedste svar af MS-ERIK 29 May 2021, 19:36

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvor langt de er nået med tekster på danske film vides ikke. Det er et ønske fra mange, ved henvendelse til You See, f.eks på deres FB side kan der fås et bedre svar. Her på forummet er der ikke indsigt i det.

Omdømme 7
Badge +3

På meget dansksproget materiale kan man slå danske undertekster til, men det afhænger af kilden til materialet. På DRTV og TV2 Play er der danske tekster, men på YouSees TV-arkiv for DR og TV2 er der ikke. Det er konstateret at der er danske undertekster på en del danske film fra Dansk Filmskat, men ikke dem alle. Her afhænger det af om der er danske tekster på filmen hvis den vises i Dansk Filmskats egen app eller webside. Man må prøve sig frem. Hvor ikonet til at slå danske tekster fra og til findes afhænger af hvilken enhed man benytter. Det kan både være øverst til højre og nederst til højre.

Det lader ikke til at der kan vises danske undertekster på danske film, der lejes gennem YouSee, selv om der godt kan vises danske undertekster hvis den samme film lejes direkte hos Blockbuster. Et eksempel er filmen “DRUK" der har danske tekster direkte fra Blockbuster og hvor meget tale er nærmest uforståelig mumletale så danske tekster er nødvendige.

Ud over at kunne slå danske undertekster til på dansksproget materiale, kan det også ønskes at man kan slå danske undertekster fra hvis man forstår det talte sprog og finder underteksterne forstyrrende.

Omdømme 7
Badge +3

Tilføjelse:

Har man en TV-boks, YS-4000, og måske også andre boksmodeller fra YouSee, slår man danske tekster til eller fra ved at trykke på OK på fjernbetjeningen, og derefter på de tre prikker i højre side. Hvis prikkerne mangler kan man ikke vælge tekst til eller fra. Det kan også fremgå efter tryk på de tre prikker at tekster ikke kan slås til eller fra. Måske er der flere valgmuligheder for valg af tekster.

Undertekster kan også indstilles mere generelt i boksens indstillingsmenu.

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden 

Langt det meste indhold har efterhånden valgbare undertekster. 

Indhold som ikke har lige nu:
C MORE, Viasat indhold, National Geographic og Blockbuster Lejefilm. 

Besvar