Svar

Ultra hd tv boks dsl/fiber

Nu hvor viasat ultra hd bliver en mulighed i diverse pakker, er der så nogen der ved noget om, hvorvidt der kommer en ultra hd tv boks til os som ikke har en coax forbindelse? 

I starten af året var yousee's udmelding at de var under test og ville komme i løbet af sommeren.. det passede tilsynladende ikke.. og jeg synes ikke man kan finde noget som helst om det på deres hjemmeside..

Jeg tænker også de fleste idag har et 4k uhd tv men ikke kan udnytte det...

icon

Bedste svar af Stefan 2 december 2019, 10:21

Hej Mikkel

Hvis din linje kan trække det, kan vi godt opgradere din boks til en med 4K - vores kundeservice på 70704040 vil kunne hjælpe med det.

Stefan, YouSee Forum Team

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der testes en Humax til DSL det er rigtigt, men om det er UHD modellen vides ikke, det kræver da også en god båndbredde for at kunne se en UHD kanal, en 10-12 Mbits/Sec, og det er ikke alle steder det kan fås. kan der ses Netflix UHD.?, så er der tilstrækkelig båndbredde.

Omdømme 6
Badge +3

Netflix siger UHD kræver 25 Mbps forbindelse.

https://help.netflix.com/en/node/13444

Omdømme 7
Badge +7

Ser lige nu en UHD film den har en Bitrate på 15 Mbits/sec, så det vil være vanskeligt på en DSL forbindelse. Med en Pair bonding kan det lige lade sig gøre.

Omdømme 5
Badge +7

Hej Mikkel

Hvis din linje kan trække det, kan vi godt opgradere din boks til en med 4K - vores kundeservice på 70704040 vil kunne hjælpe med det.

Ser lige nu en UHD film den har en Bitrate på 15 Mbits/sec, så det vil være vanskeligt på en DSL forbindelse. Med en Pair bonding kan det lige lade sig gøre.

De tilbyder op til 300 Mbit/s på dsl. Afstanden til centralen spiller dog en stor rolle, så det er ikke sikkert, at man kan få mere end en brøkdel af den hastighed.

Omdømme 7
Badge +6

De tilbyder op til 300 Mbit/s på dsl. Afstanden til centralen spiller dog en stor rolle, så det er ikke sikkert, at man kan få mere end en brøkdel af den hastighed.

De tilbyder ikke så høje hastigheder iflg. deres officielle DSL liste. Her er det højeste en 150/30.

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/bbfakta/dsl/bbfakta-dsl

De har lanceret nyheden gennem deres wholesale…

Omdømme 7
Badge +6

Jeg ville ikke tage alt for vare på den TDC Wholesale side, da alt det der står på den normalt udelukkende kun gælder for TDC’s erhvervskunder og ikke os YouSee privat kunder.

Det er der, hvor andre udbydere køber adgang til TDCs net. Så de har udstyret klar, som kan håndtere 300 Mbit/s. Hvornår hastigheden så dukker op på Yousees liste (den skal måske blot opdateres)...

Omdømme 6
Badge +3

Boxer tilbyder i deres TV reklamer op til 200 Mbps.

Omdømme 7
Badge +7

Her kan der ikke fås nogen videre hastighed selv med Pair Bonding på min adresse kan der fås 30/3, har prøvet med andre kendte adresser, famillie/venner, der er ikke ændringer.

Omdømme 6
Badge +3

Kviknet siger jeg kan få 45/12 på DSL uden pair bonding.

Omdømme 7
Badge +6

Og hos mig siger de at jeg kan få en alm. 20/2, selv om jeg har en 35/5 pair bonding hos YouSee, så det siger mig at der er ugler i mosen hos Kviknet.

35/5 er så også det absolutte max der kan slæbes ud af det af tekniske årsager i området.

Omdømme 7
Badge +7

Og hos mig siger de at jeg kan få en alm. 20/2, selv om jeg har en 35/5 pair bonding hos YouSee, så det siger mig at der er ugler i mosen hos Kviknet.

35/5 er så også det absolutte max der kan slæbes ud af det af tekniske årsager i området.

Oplagstal og virkelighed passer desværre ikke helt nøjagtigt. 35 og 40 er nu pænt tæt på hinanden. Sammenligner du ikke uden pair bonding med pair bonding? 

Omdømme 7
Badge +6

Oplagstal og virkelighed passer desværre ikke helt nøjagtigt. 35 og 40 er nu pænt tæt på hinanden. Sammenligner du ikke uden pair bonding med pair bonding? 

Nej, 20/2 er kun hvad der kan tilbydes på min adresse iflg. Kviknet, hvilket er det som jeg havde i sin tid hos TDC og senere YouSee. De kan slet ikke tilbyde pair bonding hos mig, selv om at YouSee ingen problemer havde med at sende en TDC teknikker forbi i Maj måned sidste år og etablere det.

Hej Mikkel

Hej Stefan

Tak for svaret jeg prøver at ringe imorgen, jeg har en 100/20 forbindelse, det er det maksimale jeg kan få på min adresse så mp vi håbe det er nok😊

Besvar