Spørgsmål

Udfald i lyd på tv.

Hej.

Vi har i ca. 1 år fået vores tv via en yousee boks. Vi oplever hver dag udfald på lyden. Vi kan se tv i længere tid, og så lige pludseligt begynder der at komme udfald i lyden. Lyden forsvinder 1 sek eller 2. Dette gentager sig så flere gange i minuttet. Det kan nogen gang afhjælpes ved at boks og tv slukkes i 10 minutter. Vores setup er et nyt LG tv (ca. 1 år gammelt). Tv via antennestik ind i yousee boks (HUMAX) og videre med yousee ready kabler ind i tv. Vi havde igen udfald på lyden inden vi fik yousee boksen. 

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er der korrekt forstået, at når der modtages direkte på TVet, så er der ikke problemer.? Gør det samme sig gældende når der bruges You See App´én på TVet.?

Når Humax boksen bruges, er der prøvet en anden HDMI port, og med et andet HDMI kabel.?

Ja det er korrekt, at der ikke er problemer, når der køres uden om boksen. 

Ved ikke om det hjælper, at køre i en anden hdmi indgang, men det skal da prøves med det samme. Forstår bare ikke hvis hdmi kablet eller hdmi indgangen skulle være problemet... Ville problemet så ikke være konstant og ikke kun opstå en gang imellem...? 

Hej.

Vi har i ca. 1 år fået vores tv via en yousee boks. Vi oplever hver dag udfald på lyden. Vi kan se tv i længere tid, og så lige pludseligt begynder der at komme udfald i lyden. Lyden forsvinder 1 sek eller 2. Dette gentager sig så flere gange i minuttet. Det kan nogen gang afhjælpes ved at boks og tv slukkes i 10 minutter. Vores setup er et nyt LG tv (ca. 1 år gammelt). Tv via antennestik ind i yousee boks (HUMAX) og videre med yousee ready kabler ind i tv. Vi havde ingen udfald på lyden inden vi fik yousee boksen. 

Omdømme 7
Badge +7

Ja det er korrekt, at der ikke er problemer, når der køres uden om boksen. 

Ved ikke om det hjælper, at køre i en anden hdmi indgang, men det skal da prøves med det samme. Forstår bare ikke hvis hdmi kablet eller hdmi indgangen skulle være problemet... Ville problemet så ikke være konstant og ikke kun opstå en gang imellem...? 

Det er for at indkredse problemet (fejlfinding).

Det giver god mening.. Jeg prøver pt ny hdmi indgang, og ser om det løser problemet. Hvis ikke det hjælper prøver jeg nyt kabel…

Håber det er løsningen. Og tak for hjælpen..!

Omdømme 7
Badge +7

Er det i øvrigt alle kanaler der er problem med, eller kun enkelte.?

Alle kanaler og streamingtjenester når de køres over boksen. 

Hvis vi ser netflix via tv-appen eller Chrome-coaster opstår problemet med lydudfald ikke. 

Omdømme 7
Badge +7

Hvordan er det når der bruges You See App´en på TVet.?

Den har jeg faktisk ikke brugt så ofte, da jeg oplever at app'en kortvarig skal loade mens du ser tv samt at det tager flere sekunder st skifte kanal.

Yousee skriver også, at langsomt internet kan være skyld i lyd og billedudfald. Af samme grund har jeg lige fået den til at skrue op for internettet til 1000 mbps. Det har heller ikke løst problemet. 

Når jeg måler hastigheden på mit internet, siger målingen dog, at mit net stadig kun kører 400 mbps, hvilket kan være forklaringen. 

Tror du internethastigheden kan være problemet og er det sandsynligt at Yousee kun kan levere 400 mbps, når man betaler for 1000 mbps. 

Omdømme 7
Badge +3

Hej, det skulle køre godt ved 300 mbps endda lavere, bruger du at køre med VPN?

Men problemet er måske dit LG TV...

Omdømme 7
Badge +3

Jeg har et Samsung TV, kører 1000 fra Router til TV, har aldrig lyd udfald, btw, et siges HTML indgang nummer 2 er den bedste på mit TV, måske det samme med din...

Omdømme 7
Badge +7

Boksen kan køre uden problemer på en lavere hastighed, da jeg havde den var det på en 100 Mbit forbindelse.

Der kan ikke bruges VPN der er spærret for det.

Omdømme 7
Badge +3

Ja, men jeg mener om der bruges VPN, når han tester hastigheden…

ellers skulle han klage til Yousee hvis det kun måles til 400, hvis han har 1000... 

Besvar