Svar

TV via Antenne

Vi har yousee TV derhjemme, lille pakke tror jeg. 

Vi har et LG TV i sommerhuset, hvor jeg har tilsluttet et antenne. Når jeg scanner efter kanaler, kan TV’et finde rigtig mange. Men når jeg vælge en kanal, så siger den ‘Intet CI modul’.  

Så skal jeg have et kort og kortlæser sat ind i TV’et?  

Kan man tage sin abonnement med på den måde?

icon

Bedste svar af Radiomanden 8 July 2021, 12:40

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der skal haves et abonnement til Boxer eller der skal anvendes en enhed med TV/Film App´en installeret. TVet har den, det kræver så derudover en bredbånd forbindelse.

Tak. Så entent skal jeg have Boxer
--eller også--

skal jeg bruge min telefon(TV/Film App) + Chromecast.  
Jeg troede at man altid kunne se DR1 for eksempel med en almindelig antenne. 

Omdømme 7
Badge +7

Hvis ikke der haves Bredbånd, så kan der ikke bruges Chromecast, det er heller ikke nødvendigt, da det på TVet gerne skulle være muligt at installere TV/Film App´en, og se dine kanaler der, det skulle også have DRTV App´en.

Alle kan se DR med deres antenne.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis ikke der haves Bredbånd, så kan der ikke bruges Chromecast

Vrøvl, man kan godt bruge Chromecast med et mobil hot spot. Her er en opskrift:

https://supportpcogandet.dk/opsaetning-af-chromecast-uden-wifi/

Sjovt nok, var DR ikke en af de kanaler der blev fundet under scanning. Så jeg ved ikke helt hvordan man ser DR kun med antenne. 

Tak for linket. Det kunne være smart hvis man også kunne chromecast uden ‘data’ slået til.  Vi har tit kun ‘H+’ på telefonen, så ikke den bedste forbindelse. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan downloade et par film på Netflix og caste dem, uden man er forbundet til internettet. 

Omdømme 7
Badge +7

Sjovt nok, var DR ikke en af de kanaler der blev fundet under scanning. Så jeg ved ikke helt hvordan man ser DR kun med antenne. 

Du finder den pågældende regions frekvens som f.eks på Sjælland er K34 og søger på den.

Omdømme 7
Badge +7

Tak for linket. Det kunne være smart hvis man også kunne chromecast uden ‘data’ slået til.  Vi har tit kun ‘H+’ på telefonen, så ikke den bedste forbindelse. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan downloade et par film på Netflix og caste dem, uden man er forbundet til internettet. 

Der kan sagtens Downloades fra f.eks Netflix, så tilsluttes enheden til TVet til TVet med HDMI, e.v.t. via en adapter fra USB porten.

Du finder den pågældende regions frekvens som f.eks på Sjælland er K34 og søger på den.

Tak!  Det prøver jeg.

Omdømme 7
Badge +7

Derudover skal antennen jo have den rigtige retning til senderen.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @btwhelan 

Hvis du føler nogle af svarene i denne tråd hjalp, må du meget gerne markere det bedste svar via knappen med samme navn:relaxed:

Rigtig god dag.

Besvar