TV i flere rum - YS5000

Hey, efter at have skiftet til Humac YS5000 fungerer TV i flere rum ikke - ngen af jer, der har været ude for det? Har skiftet tv-boksene i dag - traumatisk oplevelse. 

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der skal haves en boks til hver TV, og de skal have forbindelse til Routeren enten på Wi-Fi eller via kabel.

Det har de, alt er checket. Begge boxe har TV, men ikke samtidig.

Omdømme 7
Badge +7

Så er der nok ikke kapacitet nok til 2 streams, hvilken hastighed har du på nettet.?

Hej Radiomand - jeg har 19 ned og 2 op. Og det har virket fint i mange-mange år. Vi har haft mindst tre streams kørende uden problemer.

Mh Søren

Omdømme 7
Badge +7

Du mener vel en 20/2 forbindelse.? Det burde være nok, men det tyder på at det ikke er helt nok, en stream bruger 8-10 Mbits, så kan det knibe med 2 streams. Hvilken opkobling bruges er det single eller Pairbonding.? Hvis  det er Pair du har, så kan der ikke fås mere ud af forbindelsen.

Hej Radiomand, jeg kan kun sige, at det har fungeret ret godt i mange år - med de gamle bokse. Mh Søren

Omdømme 7
Badge +3

Hvilken boks har du haft før? Feks. kører det nok fint med 2-3 Humax 4000, da det der jo ikke streames normal TV.

Omdømme 7
Badge +3

Men bruges de 5000 ikke kun til Fiber, du har vel mere en 20/2 fiber net?

Omdømme 5
Badge +1

Men bruges de 5000 ikke kun til Fiber, du har vel mere en 20/2 fiber net?

5000 bruges på fiber og dsl forbindelse, såvidt jeg ved.

Nu kender jeg ikke 5000 boksen, men måske kan man sætte opløsningen lidt lavere for at streame et mere stabilt billede, da der kun haves en 20/2 adsl forbindelse??… 🙂

Omdømme 7
Badge +7

Så vidt jeg ved, så er det ikke muligt. Det er korrekt at 5000 kun er til brug på Fiber og DSL.

Som skrevet tidligere, haves der Pairbonding, så kan der ikke fås en højere hastighed, køres der kun single, så vil Pair give den dobbelte hastighed, 40 Mbit i Download, så er der nok til 3 streams.

De 20/2 har vi haft i mange år. Ind imellem har der været hastighedsdrop til 12-14 i download, jeg tror, at i de situationer ville man have kigget på pairbonding, hvis det ikke var taget i brug allerede. 

Vi har ikke fiber, så det er DSL. Og de gamle bokse hedder Technicolor.

Omdømme 7
Badge +7

Technicolor.? Dem har jeg ikke hørt om i forbindelse med TDC/You See, de bokse som blev overtaget fra TDC er Cisco.

Kommer i tanke om at det kan være Fullrate du har haft, ved ikke hvilke TV bokse de brugte.

De ligner Cisco, men hedder altså Technicolor (built under license from Dolby Laboratories). 

Omdømme 5
Badge +1

De ligner Cisco, men hedder altså Technicolor (built under license from Dolby Laboratories). 

Det er vel ikke yousee der har leveret dem, men Telia 😗

Vi har nu ikke været hos Telia, blot hos TDC/Yousee så langt tilbage jeg kan huske.

Jeg så et andet indlæg for nogle dage siden omkring det samme problem efter skiftet til 5000-boksen. Er to indlæg nok til at danne et mønster?

Omdømme 7
Badge +7

Det er sikkert denne tråd.

Det er også meget med 5 bokse på en DSL forbindelse, den skal mindst være over 50 Mbits hvis alle skal kunne bruges samtidig, når nu en stream ligger på 8 - 10 Mbits.

Jeg ved ikke, hvad en HD-kanal ligger på ved dsl, men den er nok lavere end på coax (som typisk ligger på 8-12 Mbit/s).

- men da det virkede før boksskifte, så er det sikkert boksen, som er problembarnet.

Update: Talte med Yousee to gange. Første gang var konklusionen, at jeg kun kunne forsøge at genstarte på de gamle bokse. Prøvede det, kunne ikke lade sig gøre. Ringede igen, fik en anden i røret, der bad mig vente ½ time og derefter starte de nye bokse igen. I mellemtiden ville han reducere båndbredden til hver af de nye bokse, så der skal være plads til begge strømme. Venter i spænding på resultatet.

Omdømme 7
Badge +7

Har du ikke mulighed for at få levering på en anden platform i stedet for en dårlig DSL forbindelse.?

Udspecificerede supporteren det med båndbredde? Om de har HD-kanaler med forskellige bitrater, eller om det er HD vs SD… (Kunne de gamle bokse ikke selv finde ud af det?)

Får du samme fejlmeddelelse som i den anden tråd: “der på skærmen at denne tv boks er lukket”, hvis du forsøger med mere end en boks ad gangen ?

Vi kan nu se TV på to skærme samtidig. Supporteren nævnte, at båndbredden ville blive defineret til 8. Fejlmeddelelsen inden ændringen var, at der ikke var nok båndbredde til rådighed til to samtidige strømme.

Så lige nu er det store problem løst.

Faktisk blev vi tilbudt fiber i sommers, men udvalget af indholdsleverandører var ganske lille, og Yousee var ikke imellem. Derfor sagde vi nejtak. Da vidste vi naturligvis heller ikke, at båndbreddebehovet pr strøm ville blive nærmest fordoblet.

Besvar