Spørgsmål

TV Guide har problemer med at åbne programmer

Hej,

Efter opdatering af TV Guiden har jeg problemer med at få programmerne åbnet så jeg kan afspille live TV eller sætte Optage Options.

Jeg har 1000MB internet og kører med Chrome Browser vers. 106.xxxxxxxx  på Win10 system.

Min I5 Lenovo ThinkPad er måske ca. 5 år gammel (Ref. I anbefaler nyere PC)

Hvis jeg prøver at åbne programmerne som beskrevet ovenfor, udenfor PrimeTime går det bedre, altså formiddag, eftermiddag og nat.

Når jeg slet ikke kan åbne nogen programmer genstarter jeg computeren og det hjælper de fleste gange- 

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre for at få det til at virke hver gang jeg vil åbne et program ?.

På forhånd tak

Niels

Denne tråd kan ikke kommenteres

38 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej Niels 

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind😊

Hvilken fejl får du eller hvad oplever du,  når du vil afspille web-tv eller programmere optagelser? 

Jeg synes ikke det er noget jeg er bekendt med som værende en generel fejl.

Måske andre brugere har et forslag til løsning?

For web-tv og afspilning af programerede optagelser er problemet det samme..

Et eksempel: Når jeg i programguiden ser en udsendelse som jeg gerne vil se beskrivelsen til eller se på live-tv eller vil sætte optagelse klikker jeg på programmet. Jeg kommer så ind på en ny side hvor “vente-cirklen) kører rundt og rundt og ellers sker der ikke mere. Jeg kan altså hverken se beskrivelsen af programmet eller se samme eller sætte optagelsen. Så trykker jeg “side tilbage” i browseren og kommer så til tilbage til program-oversigten og prøver så igen at gå ind på siden. Nogen gange kommer jeg igennem nogen gange ikke. Når der ikke sker noget efter flere forsøg genstarten jeg computeren. De fleste gange hjælper det, men ikke hver gang, især i primetime.

Iørigt kører det fint når det lykkes at komme igennem. God billedopløsning og uden “hakkeri” i streamingen.

Jeg kan ikke helt forstå at jeg er den eneste der har dette problem. Jeg har prøvet med Chrome og Edge på 2 forskellige PCer begge der begge kører Win10 og problemet er det samme hvorimod mine Android devices kører fint.

Håber det er tilstrækkelig uddybning af mit problem.

Mvh Niels 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Niels 

Det er mystisk du oplever dette - gælder det for alt indhold du prøver med? 

Hvad hvis du prøver at søge på udsendelsen og gå ind den vej rundt - gør det en forskel?

Hvis du kan nævnte et konkret eksempel, altså en specifik udsendelse,  så vil jeg gerne prøve at teste på det. 

Hej,

Jeg har ventet et stykke tid med at svare for at tænke på et passende svar, men min første indskyldelse gælder stadig:

Casper, jeg får nærmest indtryk af, at det kun handler om at holde ind-bakken ryddet, idet jeg nu 2 gange har beskrevet hvad problemet er og du spørger stadig om hvad problemet er.

Du skriver, at du ikke er bekendt med dette problem.

Hvad med at undersøge med teknikken, om der er et problem mellem Win10 og YouSee appen. og om de har nogle råd til hvorledes man kan få det til at køre smertefrit ?

Jeg har været igennem sletning af browser-data men det afhjæper ikke problemet permanent.

Jeg talte for ikke så længe siden med en person hos jeres support som kunne fortælle, at han har haft samme problem; men det forsvandt da han opgraderede til Win11.

MS Windows siger, at ingen af mine 2stk PCer er klar til opgradering til win11.

Det burde heller ikke være nødvendigt.. MIne PC’er kører fint Netflix, Blockbuster, AmazonPrime og endlig youtube uden problemer.

Når nu ovennævnte players fungerer upåklagelig hvorfor gør YouSee Play så ikke, og hvorfor skulle det være nødvendigt at opgradere til Win11.

Jeg oplever nogen gange noget, der ligner det beskrevne problem, d.v.s. at der vælges noget fra TV-guiden på en PC (9 år gammel) med Windows 10 (opdateret version) og i en Chrome-browser (opdateret version), så vises den roterende cirkel. Det lader dog til at hvis der ventes længe nok - flere minutter - så starter det valgte program. Problemet optræder mest om aftenen, og muligvis mest hvis der vises fodbold på en af YouSees kanaler. Den nøjagtige årsag kendes ikke, men det antages at være en kombination af at PC’en er for gammel og for langsom, og at der er for mange samtidige brugere hvilket overbelaster YouSees server eller distributionsnettet. Mange samtidige brugere optræder sandsynligvis mest om aftenen, og navnlig ved fodboldkampe som mange vil se.

Modtager internet via coax-kabelnettet. Det kan godt gøre en forskel om man bruger coax-net eller fibernet, det fremgår ikke af problembeskrivelsen.

Hej MS-Erik

Din beskrivelse er nøjagtig som jeg oplever det.

Jeg har 1000Mb på coax, og når jeg kører en hastighedstest får jeg ca. 950Mb ned og ca. 520Mb op så i mit tilfælde burde det vel ikke være så vigtigt om det er coax eller fibernet.

Mine PC’er er en ca. 8 år gammel i7 tabletop og en ca. 4 år gammel i5 laptop som begge kører Win10 og jeg har aldrig tidligere oplevet processor hastighedsproblemer med  nogen af de to PCer

Som tidligere beskrevet fortalte en YouSee-tech support medarbejderat han også kendte problemet og havde løst problemet.ved at pgradere til Win11

Hvis det er sådan at appen kan køre på Win11 men har problemer på Win10 så er det vel appen der ikke virker som den skal ?

Det er også første gang jeg har fået råd om at skulle slette broser historik som forsøg på at få appen til at køre bedre. Igen; så er det vel appen der er noget galt med. ?

Har YouSee planer om at udvide serverkapaciteten så man også kan bruge  .appen i primetime ?

Iøvrigt kører mine Android devices helt uden problemer (også i primetime) så det er måske noget andet end serverkapacitet ?

Jeg bruger ikke webtv via browseren så tit, men jeg oplever fuldstændig det samme (den hænger med sort skærm, når man starter en kanal. Nogle kanaler virker fint, mens andre hænger). Firefox/Windows 10.

Omdømme 7
Badge +10

Er der prøvet med Chrome som App’en er optimeret til at køre på.?

Er der prøvet med Chrome som App’en er optimeret til at køre på.?

Som skrevet er det Chrome, der er benyttet.

Mine tidligere erfaringer har været kørt med en opdateret Chrome og nogen gange med MS Edge   

Problemet skyldes nok en kombination af flere problemer. Har tidligere nævnt en for gammel og for langsom PC, og for lidt kapacitet hos YouSee og destributionsnettet. En anden årsag kan være web-applikationen tv.yousee.dk og play.yousee.dk. Materialet er krypteret og skal derfor afkrypteres af afspilningsenheden, den funktion bruger tilsyneladende en del ressourcer. Det er også muligt at web-applikationen er uhensigtsmæssigt programmeret. Disse forhold kan forklare hvorfor problemet ikke viser sig ved brug af app på f.eks. iPad, og en uhensigtsmæssig programmering kan forklare hvorfor problemet ikke forekommer hos forskellige andre webtjenester. Hvorfor problemet forsvinder ved opdatering til Windows 11 kan skyldes at Microsoft har forbedret deres styresystem, måske i kombination med at den benyttede PC så er af nyere dato. Endvidere indsamles der så vidt det ses diverse oplysninger, som sendes til tredieparter. Kan måske begrænses ved kun at vælge nødvendige cookies.

Der kan godt være forskel på coax og fiber selv om hastigheden er målt til det samme. Mener at coax fungerer på den måde at grupper af brugere deler kapaciteten, så er der flere brugere end nettet er dimensioneret til opstår ventetider. Det problem findes ikke ved fibernet.

Hvis browseren volder problemer hjælper det nogen gange af logge ud af Windows og derefter logge på igen. Måske er der et problem med håndtering af midlertidige filer.

Eksempel fra nogle dage siden: Jeg ville se pressemøde på TV 2 News. Det kunne jeg ikke, da den blot hang med sort skærm. Andre kanaler virkede fint. Jeg skiftede frem og tilbage mellem flere kanaler flere gange. Samme resultat.

Lige nu virker TV 2 News.

Det får mig til at konkludere, at problemet ikke ligger i min ende (heller ikke i det lokale antenneanlæg).

Hej MS-Erik

Tak for den lange forklaring om hvorfor tingene ikke virker som de skal.

Det jeg kort og godt vil vide er om YouSee har planer om at få tingene til at virke og hvornår ?

Prøv af slå valgfrie cookies fra, så kun de nødvendige er valgt. Dette giver en mærkbar kortede svartid.

Har jeg lige gjort, så for vi se når det bliver Primetime !!!!!!.

Lige nu virker TV 2 og TV 2 Fri, men DR1 fejler. Når jeg tænder for DR1, henter den med ~0,012 Mbit/s fra Yousees CDN.

Jeg prøvede som foreslået at slå de valgfrie cookies fra.

I aftes kørte det slet ikke  i primetime, der var ikke hul igennem nogen steder på PC’en, medens alt kørte fint på Androide tablet og phone.

Der kan måske være et problem med selve computeren. Er det kun tv.yousee.dk eller play.yousee.dk der giver problemer, eller gør andre streamingtjenester det også?

Kan der være risiko for at uvedkommende har skaffet sig adgang til netværket eller coputeren?

Kører der andre ressourcekrævende programmer på computeren samtidig med streaming fra YouSee?

Er der med en sikkerhedspakke kørt en fuld scanning efter virus og anden malware?

Er harddisken næsten fuld (der skal være plads til midlertidige filer)?

Windows 10 har funktioner til diskoprydning og defragmentering. Brug af disse kan måske hjælpe.

Windows 10 har nogle fejlfindingsværktøjer, som måske kan finde fejl, f.eks. en mislykket Windowsopdatering eller en hardwarefejl.

Lige nu: TV 2 og DR1 virker, mens TV 2 News fejler (henter med få kbit/s).

Er jeg imponeret? Næ. 🙂

@Kasper Har du hørt noget?

De sidste par dage/aftener har webtv virket via browseren. Er det tilfældigt, eller har I rettet på noget?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Forummanden 

Jeg har ikke hørt, at der skulle have være generel fejl eller at vi har ændret noget.

Jeg kan ikke udelukke at megen/travlhed trafik på systemet / vores streamingplatform, kan give lidt længere svartider, men det er noget der overvåges løbende og opstår der en generel fejl, hvor vores streaming ikke kan bruges, så vil vi poste om det på vores driftsinformation. Jeg kan dog heller ikke udelukke, at der kan være tale om en lokal flaskehals, hvis det er en ældre maskine, men jeg tror nu egentlig ikke det er årsagen. 

Jeg er glad for at læse, at det kører bedre hos dig😊 Jeg håber, at tilfældet er det samme for trådstarter. ​​​​

Nå, det var tilfældigt. TV 2 her til aften (ingen kanaler virker):

Den stod og hakkede i det der i 10 minutter. Den når aldrig så langt som til at hente den egentlige stream.

Jeg har ligeledes haft de samme problemer med yousee play app på PC og telefon siden i sommers. Det er kun nogle programmer, typisk fodboldkampe, og nogle gange hjælper det bare at opdatere siden og så væbne sig med lidt tålmodighed. Men det er så belastende. Fejlen ligger helt sikkert hos yousee.

Jeg møder oftere og oftere en grøn ring. Et antal tryk på F5 (antallet varierer) kan få gang i systemet. Når der først er gang i det, kan jeg skifte mellem kanalerne med et enkelt tryk. Om F5 altid kan løse det, ved jeg ikke, så meget har jeg ikke testet endnu.

Dette er en bug i Yousees hjemmeside.

Lige nu er der igen problemer. Og det er kapacitetsproblemer hos yousee. Prøv at se formel 1 når løbet starter :( - Må se det på piratsider i stedet, hvilket er dybt utilfredsstillende.